רבים מתלבטים לגבי הקריירה שלהם וכיצד מתחילים לפתח אותה. לימודי תואר ראשון נפוצים ביותר, המון הולכים ללמוד בתקווה לפתיחת דלתות למשרות טובות ושורה מרשימה בקורות החיים. עבור קבוצה גדולה אחרת באוכלוסייה, לימודי תואר פחות מתאימים.

המחשבה על למידה של שלוש או ארבע שנים, והנושא הכלכלי, מרתיעים אותם מלימודי תואר והם בוחרים באופציה של קורס מקצועי. ההגדרה הרחבה של קורס מקצועי היא קורס לרוב קצר בהרבה מלימודי תואר, אשר נלמד במוסד לימודי ומכשיר את בוגריו במקצוע ספציפי בו הם מעוניינים לעסוק.

כדאי ללמוד הייטק – זה המקום להיות בו

עולם ההייטק שופע קורסים מקצועיים במגוון תחומים ובעושר של מקצועות. לימודי היי טק שכאלו כוללים בין היתר לימודי תכנות, בניית אתרים ושפות תכנות, ניהול רשתות תקשורת, אבטחת מידע ועוד נושאים רבים. כמו כן, בשל האופי של עולם ההייטק בסביבה ממוחשבת, נחשבים קורסי מחשבים כפופולריים בעולם הזה ואנשים רבים לוקחים אותם הן כבסיס ללימודי מקצוע בהייטק והן כהעשרה וידע אישי.

קורס מקצועי עשוי להיות בחירה נבונה למי שרוצה ללמוד זמן קצר- כמה חודשים עד שנה בדרך כלל, ללא תכנים כלליים, אלא ממש את התחום הרלוונטי. לימודי הייטק הם בהחלט בחירה טובה מאוד למי שרוצה לבצע את הצעדים הראשונים שלו בעולם ההייטק, נקודת פתיחה טובה שתסייע בקבלה למשרות מעניינות בחברות וארגונים.

איך להתקבל לעבודה אחרי תקופת ההכשרה

עוד אלמנט חשוב שעשוי לסייע בקבלה לעבודה לאחר הלימודים הינו מוסד לימודי המבטיח לימודים עם התחייבות לעבודה. הרעיון הוא שנחתם הסכם בין המועמד לבין המרכז הלימודי, בו מובטח כי אם המועמד עומד בכל מטלות הקורס עם נוכחות גבוהה בשיעורים במהלך הקורס, המוסד ידאג לו ראיונות עבודה בחברות הייטק, בהתאם למקצוע שלמד.

אז אילו קורסים מומלצים יש ומה כדאי לבחור

כפי שכבר הוזכר, לימודים של מקצועות הייטק כיום מגוונים מאוד וכמעט כל אחד יכול למצוא את מה שמעניין אותו ללמוד. שפות תכנות וכתיבת קודים תמיד היו נושאים פופולריים בהייטק, כמו גם התחום של בדיקות תוכנה (QA), ניהול רשתות ואבטחת מידע ובניית אתרים.

הגבות אולי יורמו כעת, אך מקצועות כמו עיצוב גרפי, אנימציה בתלת מימד והתחומים החמים מאוד היום של סייבר ושל עיצוב חווית משתמש (UI/UX) גם נחשבים למבוקשים בהייטק. לכן בעת הבחירה בקורס מקצועי בהייטק, מומלץ לשלב בין המחשבה על מה שמעניין עם הראייה קדימה במהלך הקריירה. זה היתרון הגדול בהיצע רחב של קורסי הייטק.

אז מה הצעד הבא?

  1. 1. בחר את המקצוע שמעניין אותך ללמוד
  2. 2. מצא מוסד מומלץ ללימודי הייטק המעביר את הקורס שאתה מעוניין בו
  3. 3. ודא כי הוא מציע התחייבות לעבודה בתום הקורס
  4. 4. קבע ראיון עם יועצי הלימודים

ושיהיה בהצלחה

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה