מפתח תוכנה בעל ידע בסיסי איך לפתח תוכנה מהשלב ההתחלתי בשרת ועד הגעתה ללקוח, כולל הקישור בין השלבים, צפוי להיות מבוקש ביותר בשוק העבודה.

מה אומר המושג "Full Stack"?

"מפתח Full Stack" הוא תפקיד שמאכלס לאחרונה את מרבית מדורי הדרושים. אם שאלתם את עצמכם מה זה Full Stack? אז נסביר שמדובר במפתח שמסוגל לקחת תוכנה מהשלב הראשון עד לאחרון, כשהוא יודע לפחות ברמה בסיסית איך לעבוד על כל מרכיביה, בצד השרת ובצד הלקוח על דרישותיו הייחודיות וכן, איך לקשר בין הקצוות של התוכנה.

המושג full stack development עולה יותר ויותר בשנים האחרונות. לאור שינויים והתפתחויות בתחום התוכנה ובמסגרות הלימודיות של קורסי תכנות, כולל כניסת האפליקציות, עלה הצורך במפתח שלם יותר שמחזיק בכל סט היכולות ומסוגל לקחת תוכנה משלב ההקמה ועד לעלייתה לאוויר, תוך מתן פתרונות מלאים לכלל האילוצים העולים בכל שלב.

תפקיד כולל מיומנות גבוהה ויכולת הבנה הן של צרכי הלקוח והן של מרכיבי התוכנה הדרושים. בין היתר למפתח כזה צריך להיות ידע ברמה הבסיסית של עיצוב, הקמת אתר, הפעלתו, פיתוח אפליקציות ועוד - לפחות ברמת הרעיון שעומד מאחורי כל אחד מהמרכיבים הללו. העוסקים בתחום הוכשרו במסגרת של קורס תכנות במוסד לימודים מוכר.

מתכנת שהוא נכס לארגון או חברה

בעולם ההייטק ישנו ויכוח האם נכון שאדם אחד ימלא מגוון תפקידים ואם לא עדיף שבכל תחום יהיה מומחה ייחודי. ככלל, לא לכל חברה או ארגון מתאים full stack וגם לא כל מתכנת יכול להיות כזה. מי שמעוניין להפוך לשחקן מפתח שיקרוץ ללא מעט חברות ועונה היטב על דרישות השוק, נראה שבהחלט כדאי לעבור הכשרה במסגרת קורס תכנות כלשהו ולקבל את ההסמכה המדוברת.

הנה כמה סיבות לדיבור הרב סביב התחום ולביקוש עבור full stack development בעולם ההייטק:

שחקן קבוצתי:

מתכנת כזה, מבין טוב יותר את עבודתם של יתר אנשי המקצוע בתהליך פיתוח התוכנה ומסוגל לראות את התמונה הרחבה, כדי להגיב בצורה נכונה יותר ולשלב את כל הכוחות על מנת לייצר תוכנה איכותית ומקצועית יותר.חוסך כסף לחברה:

מדובר למעשה במפתח תוכנה רב תחומי, שיכול לתת לחברה מסוימת מספר פונקציות בתפקיד אחד, להפקיד אחריות גדולה יותר על כתפיו, לצמצם בכוח אדם ובכך לחסוך עלויות.מקצוען רב תחומי:

רוכש מושג, ידע וחשיפה במגוון תחומים בעולם ההייטק, שכל אחד מהם מבוקש בפני עצמו. החל מידע בעיצוב, הכרה עם שפות תכנות וקודים המתאימים עבור מערכות הפעלה שונות, ידע בכל תחום הקמת ותחזוקת אתרי האינטרנט וכדומה, מה שהופך אותו לנכס עבור ארגונים רבים וכזה שרלוונטי למשרות מגוונות.

האם ללמוד קורס תכנות או אולי בניית אתרים?

המעוניינים לרכוש את המקצוע מתלבטים אם ללמוד קורס תכנות כלשהו, אך חשוב לדעת כי כיום ישנה אפשרות להכשרה במסגרת של קורס בניית אתרים שמקנה תעודת Full Stack Developer מוסמך.

לעוסקים בתחום המחשבים, בעלי ניסיון וידע טכני המעוניינים להתקדם כדי לענות על הדרישות בתחום פיתוח אפליקציות לדוגמה, קורס שכזה בהחלט יכול להתאים. הקורס כולל למידת שפות תכנות ועבודה מעשית של התמודדות עם תקלות ומציאת פתרונות, שליטה בפלטפורמות השונות, עבודה עם תוכנות עיצוב ועוד. לימודים אקדמיים קודמים במקצועות הטכנולוגיים הם בהחלט יתרון.

קורס בניית אתרים במסלול Full Stack יכשיר את בוגריו בין היתר בשליטה ועבודה עם תוכנות דוגמת פוטושופ ברמה העיצובית, ברמת התכנות חשיפה ל- JAVASCRIPT או שפת תכנות #C של מייקרוסופט הידידותית למשתמש, שנחשבות לשפות מפתח בתחום. מדובר ביכולות דרושות ומבוקשות בשוק העבודה ומי שמשלב אותן יחד, פותח את עצמו כרלוונטי למשרות רבות יותר.

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה