בוגרי קורסים מקצועיים באבטחת מידע וסייבר ידרשו להתמודד בעבודתם עם הפצחנים. מה מאפיין את אותם האקרים, מה היכולות שלהם ואיך הפכו את מקצוע אבטחת המידע למבוקש?

המתעניינים במסלול כזה או אחר של לימודי סייבר יעברו, עם רישומם לקורס מקצועי, הכשרה שתכין אותם לחשוב כמו האקרים. המטרה, תהיה להתחקות אחר אותם מומחים למערכות המחשוב והאינטרנט, כדי למנוע מהם לפגוע בחברה שבה אתם עובדים.

נשאלת השאלה מה זה בכלל האקר? כאשר התשובה מורכבת יותר מהשאלה. האקר בדרך כלל הוא שם תואר שנאמר בהקשר שלילי. אותם פצחנים כפי שהם נקראים בשפה העברית, יודעים לחדור אל מאחורי הקלעים של מערכות המחשוב והטכנולוגיה. לאחר שחדרו למערכת הם יוכלו לעשות בה כרצונם: להשתלט עליה, לגרום לה נזק, או פשוט לדלות ממנה מידע בעל ערך כלשהו.

חלק מהעניין עם האקרים - ואת זה מנסים בוגרים של לימודי האקינג למנוע בתפקידיהם הבאים - הוא שההאקרים מבצעים את הפעולות שלהם באמצעות מחשב ומבלי להיחשף. האקר יכול לשבת ביבשת אחרת בעולם ולגרום נזק בלתי הפיך למערכת הפעלה בארץ רחוקה.

האקרים פועלים בעזרת טכניקה ובדרך יצירתית. הם משלבים שליטה משמעותית בתכנות, יודעים לכתוב קוד, ליצור באגים ומתמצאים בכל התשתית האינטרנטית. הם גם יודעים להחדיר תוכנות אוטומטיות שגורמות לנזק, כאשר הם מתחקים אחר עקבות המפוזרות ברחבי הרשת. לעיתים, פתיחת הודעת דואר אלקטרוני או תמונה שנשלחה אלינו, היא שתוביל את ההאקר לתוך המערכת.

ברגע שאותו פצחן חדר לתוך התוכנה, יש לו גישה למידע רגיש כמו סיסמאות או מסמכים, כשבדרך כלל פריצה תהיה מתוחכמת, כזו שהגולש או המשתמש הממוצע לא יוכל לזהות גם כשהיא בעיצומה. דוגמה לכך היא סוס טרויאני המוחדר למערכת ממוחשבת ומאפשר להשתלט עליה מרחוק, להכניס אליה וירוסים אשר ישבשו את פעולתה, יחלישו ויפגעו בה.

לימודי סייבר – לחשוב כמו האקר ולהפוך את זה למשהו חיובי

הטכנולוגיה האינטרנטית, בנויה כך שהיא נגישה ומרכיב זה עומד לנו לרועץ כשמדובר במתקפות האקרים. מערכות האבטחה של האתרים מלאות בפרצות ולשטח ההפקר הזה מגיעים ההאקרים. גם מערכת אכיפת החוק מתקשה לעמוד בקצב התפתחות הטכנולוגיה וגם את הפער הזה מנצלים אותם פצחנים.

ההאקרים זכו להכרה עולמית באמצעי התקשורת, מאחר וביכולתם לשבש תשתיות אזרחיות ולאומיות, מאחר והמדינות, גופי הביטחון, החירום והשגרה כולם פועלים באמצעות מערכות ממוחשבות, אליהן חדרו לא פעם האקרים.

כך צמח תחום לוחמת הסייבר. מה זה סייבר? זהו שם תואר למרחב הקיברנטי – רשת האינטרנט. ישנם האקרים חיוביים, בשירות החוק. מקצוע זה של איש אבטחת מידע והגנת סייבר, הפך למבוקש במרבית החברות כיום, מתוך הבנה כי יש לשמור על המידע הרגיש ומערכות ההפעלה שלהן.

אותם האקרים בשירות החוק, שעברו הכשרה במסגרת קורס אבטחת מידע או כל מסגרת אחרת של לימודי סייבר, ניצבים אל מול אותם קרארקים, עברייני רשת, האקרים שמנסים לפגוע, לשבש ולהפיל את מערכות המידע והתשתיות האזרחיות והלאומיות בתחום הסייבר.

חברות אף החלו להעסיק האקרים כדי שימצאו באגים ופרצות במערכת האבטחה שלהן ויתריעו על כך לפני פריצה אליהן. נקודת המוצא היא שבכל רגע נתון יש כאלו שמחפשים פרצות במערכות האבטחה, בניסיון לגרוף רווחים בעזרת שיבוש, שליפת מידע ואיום על מערכות המידע הממוחשבות והאינטרנטיות.


קורס אבטחת מידע וסייבר Ethical Hacking
של האקריו מוכר לפקדון חיילים משוחררים (סניף רמת גן בלבד).

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה