האירועים החדשותיים האחרונים חשפו מגמה שכל העולם החופשי ירא מפניה – מלחמת הסייבר. יכולתם של גורמים מזיקים לפגוע באמצעות קוד זדוני במחשבים, אתרי אינטרנט חשובים, מערכות מחשב מתוחכמות ותשתיות גרמה לסחרור מערכתי של גורמים ביטחוניים, ממשלתיים, מסחריים, ארגוניים ופרטיים בישראל ובעולם כולו. העתיד שכולם התריעו מפניו הגיע בדמותו של האקר מודרני, מתוחכם וידען, בעל יכולות האקינג מתקדמות שמאיימות על כולנו. עובדה זו הפכה את אתגר אבטחת המידע בעידן המודרני למרתק ולסבוך ואת ההתמחות בתחום (באמצעות לימודי סייבר) למבוקשים, מעניינים וכדאיים מאי פעם.

מהו קוד זדוני?

קוד זדוני הוא תוכנת מחשב מזיקה המוכרת לכולנו בשמה "וירוס מחשבים" או "תולעת" – אותו גורם שיכול לחדור למחשב שלנו ולשבש את הכל. הקוד הזדוני, למעשה, מהווה נשק אולטימטיבי של לוחמי האקינג בעולם הסייבר ואבטחת המידע. אותו קוד זדוני מוכנס למחשב, לאתר אינטרנט או למערכת מחשבים של אדם, גוף או ארגון מסוים ללא ידיעתם של אלה, לשם ביצוע פעילות כלשהי. פעילויות האקינג יכולות לכלול ריגול ואיסוף מידע (בתחום הביטחוני, המסחרי, העסקי וכדומה) או שיבוש, נזק והפרעה לאתר האינטרנט, למחשב או למערכת המחשבים, תוך פגיעה בשלמות ו/או בזמינות המידע המצוי בהם וכן פגיעה ביכולת התפקוד שלהם ו/או השימוש בהם.

דרושים האקרים מוסמכים

קיומו של קוד זדוני איננו בגדר חדשות בתחומי האקינג ואבטחת מידע, אולם עם חלוף הזמן קודים זדוניים הפכו להיות זמינים, מורכבים ומתוחכמים יותר. הדבר העלה את מלחמות הסייבר לרף חדש, המכתיב צורך בהיערכות ראויה: ישנו ביקוש רב למומחי סייבר מוסמכים בהאקינג. מאפייניה החדשים של מלחמת הסייבר הובילה ליצירתו של תחום מקצועי חדש, נחשב ונחשק – האקר מדופלם. כיום יש דבר כזה, לימודי האקינג (לימודי סייבר) ומדובר בלימודים מעשיים ומרתקים שמסמיכים את בוגריהם להשתלבות במקצועות נדרשים בתחום אבטחת מידע – מקצועות המניבים הכנסה גבוהה בשלל גופים וחברות.

לימודי סייבר – הדרך למקצוע מבוקש

פיתוחם של קודים זדוניים חכמים, איכותיים ומסוכנים; העובדה שעוד ועוד האקרים לומדים האקינג ומשפרים את יכולותיהם; האיום הגדול המרחף על החפיפה בין אבטחת מידע לביטחון (הן ברמה הפרטית, הארגונית-מסחרית והן ברמה המדינית-ביטחונית) – כל אלה ועוד הקימו צורך בהאקרים מומחים בעלי ידע כלים ומיומנויות בעולם ההאקינג, הסייבר ואבטחת המידע. הדרך היעילה להתמודד עם אתגרי מלחמת הסייבר החדשה היא גיוסם של האקרים שיפתחו קוד זדוני ובמקביל – יפתחו אמצעי הגנה נגד קודים אלה.

קורס האקינג – לימודים מעשיים בעולם עם קוד זדוני

אם כן, השתלבות בקורס האקינג והשלמת מסלול לימודים קצר וממוקד של לימודי סייבר הפכו לנחוצים מאוד בעידן המודרני, שבו מאיים הקוד הזדוני להשתלט על חיינו. קורס האקינג מתקיים במספר מוסדות לימוד המציעים תכניות לימודים בתחום של אבטחת מידע. לימודי האקינג הם לרוב לימודים מעשיים ויישומיים המעניקים לסטודנטים המשתלבים בהם ידע עיוני, מעשי-יישומי, כלים ומיומנויות שיאפשרו להם להשתלב, עם סיום הלימודים, במגוון משרות נחשקות כבעלי מקצוע והכשרה מכובדים ומבוקשים.

קורס אבטחת מידע וסייבר Ethical Hacking של האקריו מוכר לפקדון חיילים משוחררים (סניף רמת גן בלבד).

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה