כיום ישנן דרכים שונות לקדם מוצר או שירות והדילמות הן מגוונות: רשתות חברתיות או אתר אינטרנט, PC או מובייל, ממומן או אורגני וכן הלאה. עסקים רבים מוצאים את עצמם בתחרות לא פשוטה בשוק המאלצת אותם לחפש פתרונות שיווקיים יעילים, כאלה שיעזרו להם למשוך כמה שיותר לקוחות ולהגיע לרווחים גבוהים. בעזרת לימודי שיווק דיגיטלי אפשר לרכוש את הכלים לעשות זאת נכונה, תוך ניצול הפיתוחים החדשניים של השנים האחרונות והאמצעים המתקדמים, האמצעים הדיגיטליים הרבים שעוזרים בכך. 

קורס שיווק באינטרנט – כדאי לדעת איך זה עובד 

מי שבוחר לקחת חלק במסגרת של לימודי שיווק דיגיטלי נחשף לא אחת למונח "תמהיל השיווק". כאשר מדברים על תמהיל השיווק מתכוונים למספר פרמטרים, מספר מהלכים שונים, שעסקים רבים מבצעים כדי לקדם את המוצר שלהם ולמכור אותו. התמהיל השיווקי הוא חלק בלתי נפרד מאסטרטגיית השיווק של העסק והוא כולל במסגרתו 4 נקודות: המוצר, המחיר, המקום ומאמץ המכירה. 
במודל המתקדם שלו, שפותח לאחרונה, מתווספות 3 נקודות חדשות: האנשים, התהליך והעדויות הפיזיות. בכל קורס שיווק באינטרנט לומדים הסטודנטים על 7 נקודות חשובות אלו לצורך קידום עסק בתחום מסוים. כחלק ממערך של שיווק ופרסום באינטרנט נדרשות החברות לעבוד על פי מודל 7 הנקודות הזה (תמהיל השיווק) כדי להצליח לעמוד בתחרות מול העסקים האחרים. 

שיווק ופרסום בעזרת האינטרנט לקידום העסק 

על פי תמהיל השיווק יש להגדיר ללקוח מהו המוצר. מה המוצר מציע ללקוחות, מה הגודל והצורה שלו, על אילו דרישות שוק הוא עונה וכיוצא באלה. נקודה נוספת היא המחיר: על העסק להתייחס לעלות ייצור המוצר, למימון שלו, למדיניות התשלומים (האם התשלום בעבורו יתבצע באמצעות כרטיס אשראי, באמצעות תשלומים מראש או אולי במזומן?), להנחות ולמבצעים שיינתנו מעת לעת ועוד. הנקודה השלישית היא המקום: היכן תמוקם מבחינה גיאוגרפית החנות, האם יהיו לה נקודות מכירה והיכן, האם המוצר ישווק באופן ישיר ללקוח או דרך גורם מתווך נוסף. הנקודה הרביעית מתייחסת למאמץ המכירה: ליחסי הציבור, פרסום, תקציב וגם לאתר האינטרנט שדרכו ניתן יהיה לחשוף את המוצר ואולי גם למכור אותו. 

המרכיבים הנוספים שאליהם מתייחס תמהיל השיווק הם האנשים, כאמור: מי הם העובדים בחברה, חברי ההנהלה וגם מי הלקוחות. העדויות הפיזיות הן לוגו החברה והאמצעים הפיזיים האחרים הלוקחים חלק בחברה, כמו רכביה, המדים שלובשים העובדים ויתר האמצעים, עד לרמת העטים והמעטפות. 

תכנון נכון של תמהיל השיווק כחלק ממקסום ההצלחה של העסק 

בכל קורס שיווק דיגיטלי מודעים היטב למידת חשיבותו של תמהיל השיווק לעסק. במהלך בניית תוכנית עסקית השנתית של העסק ניתן לייצר מתווה לתוכנית האסטרטגית השיווקית אותו תמהיל נקבע לאחר מחקר מעמיק הבוחן את השוק ואת צרכיו של הלקוח. לימודי שיווק דיגיטלי חושפים את הסטודנטים לדרכים שבהן ניתן לתכנן נכונה את תמהיל השיווק, לערוך סקרי שוק מקדימים כחלק מהתכנון, לנתח את הנתונים שהתקבלו ואחר כך להסיק את המסקנות כדי לקדם את העסק. רק כך אפשר להוציא לפועל את התמהיל השיווקי ולהצליח בתחרות מול בתי העסק האחרים. 

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה