כילדים, נשאלנו לא פעם: "מה אתם רוצה לעשות כשתהיו גדולים?" השאלה הזו אפשרה לנו לתת לדמיון שלנו להשתולל ולחלום להיות כמו גיבורי הילדות שלנו. בין אם זה היה רופאים, שוטרים או כדורגלנים כמו רונאלדו, לכולנו היו שאיפות גדולות. עם זאת, ככל שהתבגרנו, רבים מאיתנו מצאו את עצמם משנים את דעתם שוב ושוב ונאבקים לזהות באיזה מקצוע באמת נרצה לעסוק. 

כבני נוער, התמודדנו שוב עם השאלה כשהגיע הזמן לבחור מגמה בתיכון. בשלב זה, התשובות שלנו היו צריכות להיות מושכלות יותר ולהתבסס על היכולות וההעדפות הנוכחיות שלנו, כמו גם על ההיצע המצומצם של התיכון. לעתים קרובות חולקנו לקטגוריות כמו מדעי הרוח, ספורט, אמנות, או, במקרים מסוימים לימודי מחשבים או רובוטיקה. 

אחרי התיכון, רבים מאיתנו התמודדו עם ההחלטה הקשה מה לעשות בצבא.  

השירות הצבאי הציע מגוון רחב יותר של אפשרויות, חלקן עם השלכות משמעותיות יותר על עתידנו מאחרות. עבור רבים מאיתנו, הצבא סיפק כמה שנים שבהן לא נצטרך לקבל החלטות לגבי עתידנו, כאשר דרכנו נבחרה עבורנו בתקופה זו. 

לאחר שסיימנו את תקופתנו בצבא, רבים מאיתנו יצאו למסע של גילוי עצמי. בין אם זה דרך נסיעה לארצות רחוקות או חקר בתוך עצמנו, לעתים קרובות אנו מנסים לעכב את ההחלטה הקשה של מה ללמוד. 

אבל בסופו של דבר, מגיע הזמן שבו אנחנו לא יכולים עוד להימנע מהלחץ של חברים ובני משפחה ולקבל החלטה לגבי עתידנו.  

אולי ציפינו לקבל את כל התשובות בשלב הזה בחיים. עם זאת, רבים מאיתנו מבססים את החלטתנו על מה היינו טובים בו בתיכון או על מה שההורים שלנו תמיד חלמו שנהיה, ולא על מה שבאמת תואם את היכולות או הרצונות שלנו.  

לעיתים, כשאנחנו מגיעים לגילאי 25-30 אנחנו מתחילים להרגיש תחושות של חוסר שקט או חוסר שביעות רצון ממסלול הקריירה שלנו. אולי מה שלמדנו או התכוננו לקראתו בשנות העשרים המוקדמות שלך כבר לא מתיישב עם התשוקות או המטרות שלנו? בשלב זה, אתם עשויים לשאול את עצמכם, "מה כדאי ללמוד בגיל 30?" כאשר אתם שוקלים לשדרג את הכישורים שלנו או אפילו לעבור לתחום חדש. 

למרבה המזל, עם הגיל מגיעה גם חוכמה ומודעות עצמית, שיכולות לעזור לכם לקבל החלטה מושכלת יותר לגבי מסלול הקריירה שלכם. כדי לסייע לכם בבחירת מקצוע שיביא לכם הגשמה בטווח הארוך, ריכזנו עבורכם מספר טיפים מועילים: 

געגועים לתיכון

דעו את יכולתכם 

כבר מגיל צעיר התחלקנו לשני פלגים - הומניים וריאליים. 

הומניים תמיד פרחו במקצועות העיוניים, כולם החמיאו להם על יכולת הכתיבה המשובחת שלהם ולא הבינו איך הם יכולים לכתוב 10 שורות על שאלה של כן ולא. 

אם אתם נופלים בקטגוריה הזו, שווה לכם לחשוב על בקריירה בתחום המאפשרת לכם לבטא את יכולת הכתיבה שלכם, כמו שיווק דיגיטלי.

נריאליים לעומתם, הם אלו שהצטיינו במקצועות אנליטיים, פתרו ללא מאמץ בעיות מתמטיות מורכבות ופותרים תקלות מחשב בקלות. אם אתם שייכים לזן הנדיר הזה, כדאי לכם לשקול לימודי דאטה אנליסט או דוט נט.

פלג נוסף וחשוב לא פחות הוא הפלג היצירתי. 

מדובר באנשים בעלי כישורים חזותיים יוצאי דופן, בעלי עין לפרטים קטנים שרוב האחרים נוטים לפספס ולעתים קרובות נתפסים בוהים ללא מטרה. מצליחים להזדהות? אם כן, אז תשמחו לדעת שיש לכם תפקיד משמעותי גם בתעשיית ההייטק. תוכלו להמריא גבוה עם הדמיון שלכם ולבחור בתחום כמו כמו אנימציה בתלת מימד.

אם יש לכם עין חדה לאסתטיקה, החברים תמיד החמיאו לשרבוטים במחברת שלכם ואתם משתגעים כשמשהו לא נמצא במקום, לימודי עיצוב גרפי (לינק לעמוד הקורס) עשויים להיות ההתאמה המושלמת עבורכם. לחלופין, אם אתם בעלי ידע טכנולוגי וחברים שלכם חושבים שאתם האקרים רק כי הצלחתם להוריד שיר לטלפון שלהם, לימודי סייבר ואבטחת מידע עשויים להיות מסלול קריירה מעולה עבורכם. 

זכרו, אף פעם לא מאוחר מדי לעשות שינוי ולהגשים את החלומות שלכם. קחו את הזמן להכיר את עצמכם ואת תחומי העניין שלכם, זה יכול להוביל לקריירה מספקת ומתגמלת.  

בואו נדבר כסף 

כדי לקבל החלטה מושכלת לגבי מה ללמוד, חשוב לקחת בחשבון גם את ההיבט הפיננסי. משרות בהייטק ידועות בשכרן הגבוה, אך חשוב לדעת כמה באמת אפשר להרוויח בתחום מסוים. לפני קבלת החלטה, אנחנו ממליצים להשתמש בכלי השכר החינמי שלנו ולקבל מושג לסדר גודל של שכר אותו מרוויחים במקצוע שבחרתם.  

לסיום, לא משנה אם אתם עדיין מתלבטים לגבי קריירה ראשונית, או מחפשים הסבת מקצוע, עולם ההייטק מציע מגוון רחב של מקצועות מעניינים שיכולים להתאים לכל אחד, ללא קשר לניסיון הקודם שלכם. 

הסוד הוא לבחור משהו שאתם אוהבים ועם קצת עבודה קשה ומסירות, בעוד מספר חודשים תוכלו למצוא את עצמכם עם קריירה חדשה לחיים. 

HackerU מקבוצת TDX העולמית היא 'החממה' להכשרת דור העתיד של תעשיית ההייטק, Shop Stop One עבור אנשים שרוצים לעשות שינוי בחייהם המקצועיים. ולהשתלב בענף הייטק הישראלי אצלנו תקבלו גם ייעוץ והכוונה, גם מיון וליווי, גם הכשרה וגם השמה במקום אחד. 

לקריאה על מסלולי ההכשרה נוספים של 'החממה'  > 

  1. קורס בדיקות תוכנה QA 
  1. קורס פיתוח אוטומציה ל-QA 
  1. קורס ניהול תשתיות תקשורת CISCO 
  1. קורס ניהול רשתות SYSTEM 
  1. קורס גיימינג ופיתוח משחקים 
  1. קורס בניית אתרים Full Stack Development 
  1. קורס Full Stack .Net Development 
  1. קורס UI UX איפיון חווית המשתמש ועיצוב לדיגיטל 
לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה