עם השינויים המהירים של שוק העבודה בשנים האחרונות, נראה שישנה מסקנה אחת ברורה: כדי להישאר רלוונטיים בשוק העבודה - אנחנו צריכים ללמוד הרבה יותר ממה שלמדו ההורים שלנו.

ומה המשמעות של כל זה? המציאות היא שאדם ממוצע ישקיע במהלך חייו עשרות אלפי שקלים על לימודים: קורסים מקצועיים, הכשרות, לימודים אקדמיים, שיעורים פרטיים ועוד.

למרות זאת, עדיין הרבה מאוד אנשים מקבלים החלטות משנות חיים בלי לחשוב יותר מדי על ההשלכות שלהן ובלי לבחון את האפשרויות השונות.

במקצועות טכניים כמו פיתוח תוכנה - הטעות הזו נפוצה אפילו יותר. השילוב בין הרצון "לעשות כסף בהייטק" לבין חוסר ההיכרות של התחום והדרישות שלו, מוביל מועמדים ללמוד את התחום על בסיס איזו תחושה עמומה ובלי לברר את ההתאמה שלהם.

למי מתאים ללמוד תכנות?

בדרך כלל יש אופי מסוים וכישורים ספציפיים שבדרך כלל נמצא אצל מתכנתים. הנה כמה מהתכונות הבולטות:

יכולת אנליטית: אם אתם אוהבים נמשכים למספרים ופתרון בעיות לוגיות באמצעות הסקת מסקנות 'מדבר' אליכם כדאי לכם לדעת שמדובר בתכונה חשובה שקיימת אצל מתכנתים רבים.
סבלנות: איתור באגים ופתרון בעיות נמשך זמן רב, ולכן נדרשת לא מעט סבלנות.

פתרון בעיות: היכולת לפרק בעיות מורכבות למשימות קטנות יותר ולאחר מכן להבין כיצד לפתור אותן בזו אחרי זו היא מיומנות חשובה עבור מתכנתים.

התמדה: תכנות יכול להיות מאתגר, וחשוב לא להתייאש או לוותר כאשר נתקלים במכשולים.

יחסים בינאישיים: חלק מהעבודה השוטפת של מתכנת זו היכולת להסביר מושגים טכניים לעובדים בלי רקע טכני, ולעבוד איתם כחלק מצוות.

אבל לפני שאתם מחליטים האם מתאים לכם להיות מתכנתים - עצרו רגע- וקחו נשימה עמוקה.
גם אם אתם לא מזהים את התכונות האלה אצלכם זה לא אומר שתכנות לא בשבילכם.
כוח הרצון שלכם חשוב יותר מכל עובדה או נתון. ואם אתם באמת באמת רוצים לעבוד בתחום וחולמים על זה בלילות, יש סיכוי גבוה שבסוף תצליחו לעבוד בתחום.

איפה כדאי ללמוד?

אחרי שהגעתם אל המסקנה שאתם מעוניינים ללמוד תכנות חשוב להכיר את הפרמטרים השונים שיכולים לעזור לכם לקבל החלטה מה המקום שכדאי לכם ללמוד בו.

סוג הלמידה שמתאימה עבורכם:
האם מתאים לכם ללמוד לימודים פרונטליים או אונליין? מדובר בשתי דרכים שונות ולכן חשוב שתדעו איפה הסיכוי שתצליחו גבוה יותר. לימודים פרונטליים בדרך כלל מתאימים למי שמעדיף ללמוד עם עוד אנשים ויכול להתחייב להגעה פיזית ללימודים לאורך זמן. לימודים אונליין מחייבים יותר משמעת עצמית (אין מי שילחץ עליכם ללמוד) ומתאימים למי שלא יכולים להגיע באופן פיזי לקורס.

זמן מועדף ללמידה:
הלו"ז שלכם פנוי בערב או בבוקר? זו שאלה חשובה שמשפיעה על הזמינות שלכם ללמוד. מעבר לזה, חשוב להחליט על סמך ההיכרות שלכם עם עצמכם -האם אתם יכולים להתרכז בצורה טובה יותר בשעות הבוקר או שאתם 'ינשופים' שאוהבים ללמוד בשעות הלילה.

זמן הלימודים:
כמה זמן נמשך הקורס? בהנחה ואתם קוראים את הכתבה הזו כנראה שאתם מעדיפים קורס ממוקד על פני תואר אקדמי ארוך. ובכל זאת גם כאן יש הבדלים בין מקומות שונים.

תכני הקורס:
חשוב שתצללו לעומק הקורס, תכירו את תכני הקורס ותבדקו את הרלוונטיות שלהם לשוק העבודה. למשל, איזו שפת תכנות מלמדים בקורס? מה הביקוש בתעשיית ההייטק לשפות אלה? האם הקורס כולל כלים מעשיים ופרויקט גמר שניתן להציג לאחר מכן בראיונות עבודה? האם הקורס כולל לימוד של 'מיומנויות רכות' שניתן אחר כך להשתמש בהן (למשל כתיבת קו"ח, יצירת פרופיל לינקדאין, הכנה לשאלות בראיון עבודה בעוד ועוד)

השמה לתעשייה:
יש לא מעט מוסדות לימוד שמבטיחים לדאוג לכם לעבודה בסיום הקורס. אבל מה זה בדיוק אומר? חשוב שתדעו שאין דבר כזה התחייבות ב-100%. בסופו של דבר זה תלוי במידה רבה גם בהשקעה שלכם בקורס ובעמידה שלכם בדרישות הקורס. אך כן חשוב שתדעו שלמוסדות הלימוד יש אינטרס שתתקבלו לעבודה בתחום כי הם מקבלים על זה כסף וזה גם מחזק את המוניטין של מוסדות הלימוד.

שורת המחיר:
חשוב שתבינו שההשקעה במחיר היא השקעה בעצמכם. אם למשל המחיר הוא 40,000 (בהגזמה) אבל בסיכוי גבוה תמצאו עבודה שתחזיר את ההשקעה תוך 3 חודשים אז מן הסתם מדובר בעסקה משתלמת. לכן חשוב לעשות סקר שוק בין מוסדות הלימוד השונים אך לא להחליט רק על פי המחיר המוצע לכם, אלא גם על פי הסיכוי שלכם להחזיר את ההשקעה. בנוסף, בררו עם מוסד הלימודים אילו הנחות קיימות, האם יש אפשרות לשלם באמצעות הפיקדון הצבאי, האם קיימות מלגות לימודים וכן הלאה.

היתרונות של HackerU

HackerU היא החממה (Techcelerator) להכשרת אנשי ההייטק של העתיד. כחלק מקבוצת TDX הגלובלית אנחנו מובילים את מהפכת ה- EducationTech בישראל ובעולם, ומסייעים בפתרון בעיית המחסור במאות אלפי עובדים בתעשיית ההייטק.
הקורסים ב-HackerU מיועדים להכשיר את דור העתיד של התעשייה ולטפח את המנהיגים שיובילו אותה. קהל היעד שלנו כולל את כל מי שהוא בעל מוטיבציה ורצון להשתלב בתעשייה: חסרי ניסיון בתחום, חיילים משוחרים, עובדים המעוניינים לבצע הסבת מקצוע ועד לבעלי תארים או מקצוענים בתעשייה.
מסלולי ההכשרה בתכנות ב-HackerU כוללים תרגולים רבים, פרויקטים "Hands – on". ניתן ללמוד לימודי אונליין מכל מקום או ללמוד באופן פרונטאלי בקמפוס שלנו בר"ג.
המסלול מאפשר לכם לצבור ניסיון פרקטי ומעשי בפיתוח וקבלת ניסיון ממשי שיסייע לכם "לעבור" ראיונות עבודה ולהשתלב בעולם התכנות וההייטק ולהיכנס לשוק העבודה עם סיום הלימודים.

מעבר לכך קיימים כמה יתרונות נוספים בלימודים ב-HackerU:

קורס מיון ללא התחייבות כספית | במידה ולא עברתם את שלב זה, כספכם יוחזר אליכם (פרט לדמי הרישום).

חברה בינלאומית עם ניסיון בתחום ההכשרה מעל 20 שנה | האקריו משמשת כזרוע ההכשרה של אוניברסיטאות מובילות בעולם כגון: אוניברסיטת מיאמי, מישיגן ועוד ומכשירה צבאות, גופים ממשלתיים ומשטרות של מדינות רבות.

התחייבות חוזית לעבודה | עברתם את קורס המיון? בכניסה לקורס המורחב ייחתם עמכם חוזה השמה ומציאת עבודה – בהתחייבות.

פרויקטים מעשיים | במהלך הלימודים הסטודנטים מפתחים בעצמם עמודי נחיתה, אתרים המייצגים מערכות תוכנה, והכי חשוב - פרויקט גמר בעבודה עצמית. כל זאת על מנת לצאת עם תיק עבודות מכובד.

מלגה בסך 7,000 ש"ח למתאימים | כנגד השמה לעבודה.

רוצים לדעת האם לימודי תכנות מתאימים לכם? יש לכם שאלות נוספות על לימודי קורס תכנות בהאקריו? דברו איתנו

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה