אחת הדילמות בה מתעסקים בעלי עסקים בכלל ובעלי אתרים בפרט היא, האם ללכת על קידום אורגני או על קידום ממומן.data-wp-more=moreשאלה זו קיימת מאחר ויש צורך לתת את הדעת על שני פרמטרים שיכולים להשפיע בנושא, העניין הכספי ועניין הזמן.

את נושא הקידום האורגני, שזהו ללא ספק תחום מורכב, ניתן ללמוד בHackerU במסגרת קורס קידום אתרים מקצועי.

לגבי העניין הכספי, זו שאלה טבעית, כיצד נחלק את הכסף שלנו, כיצד נחלק את סך ההוצאות שלנו על פרסום ושיווק, האם נשים את כל הכסף על קידום אורגני של האתר או על קידום ממומן. במקרה ומדובר בתקציב גבוה, אפשר לחלק אותו בין שניהם, אך השאלה היא מה קורה כשיש לנו תקציב לא גבוה, כיצד עלינו לנהוג אז?

השאלה השנייה היא עניין הזמן. האם אנחנו רוצים מענה מהיר לטווח זמן קצר או פתרון שלוקח זמן אך ברגע שהוא נוצר, הוא יעזור לנו לטווח זמן ארוך? אם אנחנו מחפשים מענה מהיר, אז קידום ממומן זו התשובה, אם אנחנו רוצים מענה לטווח זמן ארוך, קידום אורגני זו התשובה.

התשובה שלנו היא שעדיף קידום אורגני על פני קידום ממומן. יש לכך שורה של הסברים ואנחנו נציג אותם כאן בקצרה:

ראשית, בכל מה שקשור אל שיווק באינטרנט, קידום אורגני אומנם הוא קידום שלוקח הרבה זמן עד שהוא מביא תוצאות, אך הן הרבה יותר אפקטיביות, הן נמשכות יותר זמן, ועוזרות לנו להביא קהל ייעודי שמחפש בדיוק מה שאנחנו מציעים. בדרך כלל גם מגיע הרבה יותר קהל דרך קידום אורגני מאשר קידום ממומן.

שנית, תהליך של קידום אורגני, עוזר לנו לשפר את האתר ולהעניק לגולש חוויה גלישה ייחודית. ההסבר לכך הוא פשוט, לקידום אורגני יש כללים מאוד ברורים, כאלה שלא ניתן להתחמק מהם אם רוצים להצליח בתחום. לכן קידום אורגני גם מוסיף לאתר בלי קשר אם הוא מצליח לקדם אותו או לא.

שלוש, קידום אורגני זה הבסיס האמיתי של קידום בגוגל, זה הכלי העיקרי דרכו אנחנו מודדים את האתר שלנו. לראייה, כשאתר אחר ירצה לעשות איתנו שיתופי פעולה, הוא לא יבחן את המיקום שלנו דרך קידום ממומן אלא דרך כלים של קידום אורגני. על כן קידום זה הרבה יותר חשוב.

ארבע, עלויות. בטווח הארוך, קידום אורגני עולה הרבה פחות מאשר קידום ממומן, שם אנחנו תלויים בסך הכסף שאנחנו רוצים להשקיע בשביל שהפרסום שלנו יצליח. ככל שנשקיע יותר נצליח יותר, בקידום אורגני זה לא כך ולכן העלויות נמוכות יותר.

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה