רשתות חברתיות הפכו לחלק בלתי נפרד מהשיווק באינטרנט. היום כל מי שנכנס לרשת חברתית יכול להיות לקוח פוטנציאלי למוצר מסוים.

ניתן לבצע תהליך שיווקי במדיה החברתית כגון כתיבת תוכן, פרסום תמונות, הקמת קבוצות ועוד.

בכל השיטות שהוזכרו לא מדובר כאן על תשלום לרשת עצמה אלא פעולות לגיטימיות שניתן לעשות על מנת לקדם את העסק באינטרנט כאשר המחיר היחידי הוא שעות עבודה. נכון, אם אין לכם זמן אז תצטרכו לקחת מנהל מדיה חברתית אשר יעשה את העבודה במקומכם אך עדיין אין כאן מערכת אשר נצטרך לשלם עבורה אלא שעות עבודה בלבד שאנו משקיעים לקידום העסק במדיה החברתית באופן איטי והדרגתי עד להשגת המטרות.

פרסום ממומן

קיימות מספר שיטות פרסום ממומן ולא רק במדיה חברתית למשל, באמצעות מערכת  Google Adwords של חברת גוגל העולמית. כאשר אנו מדברים על פרסום ממומן ברשתות חברתיות הכוונה לאותן הפרסומות הפזורות בעמודים של הרשתות השונות למשל ב-  Facebook או LinkedIn.

פילוח

ניתן  לבצע פילוח מאוד מדויק על פי: גיל, מין, מצב משפחתי, אזור מגורים ועוד.

אם ניקח לדוגמה את הרשת החברתית הגדולה בעולם דהיינו פייסבוק, ניתן לפרסם בה באמצעות שני מודלים עיקריים:

1. CPC - התשלום הוא על כל הקלקה בלבד. המשמעות היא,  אם הפרסומת שלנו גרועה סביר להניח שגולשים לא ילחצו עליה ולא נשלם על הפרסום אך זו לא המטרה וכל מה שנצטרך לעשות הוא שיפור הפרסומות.

CPM .2 - התשלום הוא על פי חשיפות. מספיק שהפרסומת מוצגת ללקוח פוטנציאלי באותו העמוד גם בלי שהוא רואה או לוחץ עליה. אז מה עדיף האופציה הראשונה או השניה? תלוי מאוד במטרה שאנחנו רוצים לקבל בסופו של דבר.

 לא מעט פעמים קמפיינים בשיטה השנייה נעשים למטרת מיתוג: המפרסם רוצה לעביר את כל המסר בתוך הפרסומת, גם אם הלקוחות הפוטנציאלים לא נכנסים לתוך הקבוצה או האתר אליו מכוון הפרסום עדיין כל הרעיון הועבר בתוך שטח הפרסום מבלי שבוצע כאן הקלקה. עוד של שיטות פרסום בפייסבוק - לימודי פייסבוק.

דוגמה: רשת אופנה שרוצה להביא למודעות הציבור את מבצע הענק שמתקיים בחנויות הרשת מפרסמת באנר עם לוגו החברה ואחוז הנחה .

בקורס נלמד איך לבצע את הפרסום הממומן במדיה חברתית ברמה המקצועית ביותר על מנת להגיע ללקוח הפוטנציאלי ולא לבזבז זמן יקר וכסף.

פרסום ממומן ברשתות חברתיות הוא חלק זעיר מכל המכלול של תעשיית השיווק באינטרנט. כנסו לקרוא על מגוון רחב של שיטות שיווק שיכולות לעזור לכל עסק להגיע להצלחה. מידע נוסף בעמוד קורס רשתות חברתיות.

לקריאה נוספת על נושאים בשיווק באינטרנט:

לימודי שיווק באינטרנט – הסילבוס המלא

צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה