הבטחת איכות (QA) היא היבט מכריע בתהליך פיתוח התוכנה המבטיח שהמוצר הסופי עומד בתקני האיכות הרצויים. 

בדיקות תוכנה הן חלק בלתי נפרד מתהליך ה-QA, הכולל הערכה ואימות של רכיבים ומערכות יישום התוכנה על מנת לוודא שהוא פועל כמתוכנן. בודקי תוכנה משתמשים במגוון של טכניקות בדיקה, כלים ומסגרות כדי לזהות ולדווח על פגמים, באגים ובעיות אחרות בתוכנה. על מנת להיות בודקי תוכנה יעילים, תצטרכו ללמוד את התחום לעומק ולהכיר את כל המושגים החשובים. 

ריכזנו לכם 15 מושגים שאתם חייבים להכיר בסיום מסלול ההכשרה של QA 

  1. Bug / Defect - פגם או שגיאה בתוכנה שעלולים לגרום להתנהגות בלתי צפויה או כשל. Debugging היא פעולה שמטרתה לאתר את הבאג הספציפי 
  1. QA (Quality Assurance) - הבטחת איכות, תהליך בו אנשי ה-QA מעריכים את איכות של התוכנה ומוודאים שאין כשלים והיא עומדת בדרישות שהוצבו לה. 
  1. QC (Quality Control) - בקרת איכות, בה מתבצעת בחינה של התהליכים שבוצעו במהלך התכנות ולא רק את התוצאה הסופית של התוכנה המוגמרת. 
  1. Test Case - בחינת התוכנה ובדיקה שהיא אכן עומדת בדרישות שהוגדרו בתחילת הדרך.  תהליך הבדיקה יתועד, לרבות תרחישי הבדיקה, אופן הביצוע התוצאות הצפויות. 
  1. Software Test Plan - STP - מסמך תכנון בדיקות המציג את אסטרטגיית הבדיקה, היעדים, ההיקף והמשאבים הנדרשים לתהליך הבדיקה. 
  1. Regression Testing - בדיקה חוזרת של התוכנה על מנת לוודא שלא נוצרו באגים חדשים לאחר שינויים או תיקונים במערכת. 
  1. Black Box Testing - טכניקת בדיקה המתמקדת בבדיקת התוכנה מבלי לדעת את המבנה הפנימי או פרטי ההטמעה. 
  1. White Box Testing - טכניקת בדיקה המתייחסת למבנה הפנימי של המערכת או הרכיב. 
  1. Acceptance Testing - לפני המעבר לשלב הייצור של התוכנה, מתבצעת בדיקה כוללת של המערכת שתפקידה לוודא כי היא עומדת בדרישות שהוגדרו מראש. זהו השלב האחרון בתהליך הפיתוח. 
  1. STD (Software Test Documentation) - תכנון הבדיקה של התוכנה. לפני כל בדיקה יש לתכנן את התהליך שירכיב אותה ולקבוע מהן התוצאות המצופות. 
  1. ISO (International Organization for Standardization) - ארגון עולמי המפתח ומפרסם תקנים לתעשיות שונות, ה- ISO קובע בין היתר כמה בדיקות תוכנה יש לבצע, אילו בדיקות לערוך ומתי, אנשי ה-QA צריכים לעמוד בסטנדרט שנקבע. 
  1. STR (Software Test Requirements) - מסמך המספק סקירה של פעילויות הבדיקה המבוצעות על יישום תוכנה, כולל תוצאות הבדיקה, בעיות שנמצאו והמלצות לשיפור. 
  1. System Testing  - תהליך בדיקה של כל מרכיבי מערכת התוכנה על מנת לוודא שהיא עומדת בדרישות המפורטות שלה. התהליך כולל בדיקות פונקציונליות ולא פונקציונליות, ביצועים, מדרגיות, אמינות ובדיקות תאימות. 
  1. Acceptance Testing – לפני המעבר לשלב הייצור של התוכנה, מתבצעת בדיקה כוללת של המערכת שתפקידה לוודא כי היא עומדת בדרישות שהוגדרו מראש. זהו השלב האחרון בתהליך הפיתוח. 
  1. Security Testing - תהליך בדיקה של זיהוי נקודות תורפה וחולשות בתכונות האבטחה. תהליך זה חשוב מאוד על מנת להבטיח שהמערכת מוגנת מפני גישה לא מורשית, פרצות נתונים ואיומי אבטחה. 

קורס בדיקות תוכנה  

לימודי בדיקות תוכנה עונים על כל השאלות המרכזיות בתחום: מה זה QA, מה נדרש מבודקי התוכנה בכל אחד משלבי הבדיקה השונים ועוד. 

במהלך הלימודים תכירו את המושגים המרכזיים והחשובים ביותר בתחום ותהיו מוכנים להשתלב בעולם התוכנה כאנשי QA. 

לאור האופי הדינמי של התעשייה, משרות QA זוכות לביקוש גבוה והתפקיד נחשב לדריסת רגל ראשונה בתעשיית ההייטק. 

רוצים לדעת עוד על מסלול QA ב-HackerU: החממה להכשרת דור העתיד של ההייטק? לחצו כאן והורידו את הסילבוס המלא > 

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה