חשבתם פעם על הרמה שבה המידע האישי ביותר שלכם חשוף?

חשבונות הבנק, הסיסמאות, פרטי האשראי ואף תעודת הזהות שלכם, כל אלה חשופים אם לא תקדישו מעט מחשבה להגנה עליהם. אספנו מספר טיפים חשובים שאינם מצריכים קורס אבטחת מידע, על מנת שתוכלו לשמור את המידע האישי שלכם לעיניכם בלבד.

אל תשתמשו באותה הסיסמה בכל אתר

נכון, לפעמים קשה לזכור כמה עשרות סיסמאות. עם זאת, נסו לשמור גרסאות שונות של אותה הסיסמה (למשל בהוספת סימן ! או $ לסיסמה הקבועה שלכם). כאשר אתם גולשים באינטרנט, לעתים אתר שבו שמרתם סיסמה נפרץ והפורצים מנסים להיכנס לחשבון האימייל הפרטי שלכם או אפילו לחשבון הבנק שלכם באמצעות הסיסמה שבה השתמשתם באתר.

אל תגלשו ברשתות WIFI פומביות לאתרים עם מידע רגיש כמו חשבון הבנק שלכם

גם אם ממש מתחשק לכם לבדוק את מצב החשבון שלכם כאשר אתם בקניון, עדיף להימנע מכניסה לחשבון ברשת הפתוחה לכולם. נסו להשתמש ברשת הפתוחה רק לכניסה לאתרים כלליים, שאינם דורשים מכם הקשת שם וסיסמה. בנושא אבטחת מידע, קורס פשוט יכול לסייע לכם להבין איך העולם הטכנולוגי עובד כיום.

ודאו שלאתר שאתם עומדים להקיש בו את פרטי האשראי שלכם יש סימן מנעול קטן ליד שם האתר

המנעול הזה מעיד כי האתר מאובטח בטכנולוגית SSL, והמידע שעובר ברשת ביניכם לבין האתר מוצפן. הדבר נכון במיוחד לאתרים שבהם אתם מזינים פרטים חשובים כמו כרטיס האשראי או מספר תעודת הזהות שלכם. אם אינכם בטוחים, שאלו מנהל רשת או אדם בקיא בתחום.

כאשר אינכם עובדים על המחשב האישי שלכם – אל תבחרו באפשרות שמירת סיסמה

גם אם לא אכפת לכם אם סבתא תוכל להיכנס לחשבון הפייסבוק שלכם, אינכם יודעים מי עלול לעבוד עם הלפטופ אחריה ולהגיע לכל המידע האישי והרגיש שלכם.

באותה מידה נמליץ להשתמש בגלישה במצב אינקוגניטו שאינה שומרת נתונים בדפדפן שלכם

בדפדפנים השונים קיים היום מצב גלישה בסתר שאינו שומר את הפרטים שלכם. הוא אינו שומר גם עוגיות עם מידע שהאתר מעוניין להשאיר במחשב האישי. גלישה במצב זה אמנם תצריך מכם להקיש סיסמאות שוב ושוב, אך תגן על המידע שלכם.

שמרו גם על המכשיר הנייד עם סיסמת כניסה

נכון, זה נשמע בסיסי, אבל תאמינו או לא – יש כאלה שעדיין מסתובבים עם מכשיר חשוף, וכאשר הוא נגנב התמונות ואנשי הקשר, כמו גם מידע אישי רב נוסף, עשויים להיחשף. נכון, כל מי שיודע מעט האקינג יוכל לפרוץ סיסמה זו, אך היא מגנה עליכם מ-99% מהעולם שאינם מבינים בתחום.

הקפידו להתנתק מאתרים לאחר שגלשתם בהם

גם אם רק אתם משתמשים במחשב, בכל קורס אבטחת מידע תלמדו כי חשוב להתנתק מכל חשבון לאחר השימוש בו, אפילו אם מדובר רק בחשבון הפייסבוק שלכם.

החליפו את הסיסמה שלכם מדי כמה חודשים

בצורה זו, גם אם אחד האתרים נפרץ וגילו את סיסמתכם, לא יוכלו להשתמש בה לאורך זמן. אם התנסיתם בתחום או סיימתם לימודי סייבר תגלו עד כמה קל לפצח סיסמאות באמצעות תוכנה.

התעלמו מאימיילים חשודים המודיעים לכם כי חשבונכם נסגר

טכניקה זו מכונה פישינג, ונועדה לגרום לכם לנסות להתחבר לאתר מוכר (כמו פייפאל או פייסבוק) כאשר בפועל מדובר באתר מתחזה השואב את פרטי הכניסה שלכם על מנת להשתמש בחשבון בכוונה זדונית זו או אחרת. קורס אבטחת מידע מסביר בהרחבה על הסכנות הכרוכות בפישינג.

וטיפ אחרון לסיכום שעליו אין צורך להרחיב: אל תתנו לאיש את הסיסמאות הסודיות שלכם.

איך האקרים גונבים סיסמאות ששמורות על הדפדפן ואיך נזהרים?

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה