מאז ומעולם תפסתי מעצמי אדם יצירתי. עם הזמן הבנתי שאני יכול לפתח מכך מקצוע. ולכן פניתי אליו, כשזה כולל בתוכו: קופירייטינג, תוכן וסושיאל מדיה. וכך עוד רבים אחרים שנמצאים בתעשיות הללו, עשו את דרכם לשם. בדיוק כמוני, הבינו שיש להם תשוקה ורצון להתקדם אל תחום מסוים, ואפילו שיש להם כישרון בכך. לא משנה אם זה אל עולם הדיגיטל או העיצוב הגרפי.

אבל איך אפשר לדעת אם אתה אדם יצירתי? ואילו תחומים יכולים להתאים לך? אנסה לעשות מעט סדר בעיניינים. כי אחרי שתבין איזה סוג של בן אדם אתה, ואילו אופציות יש בפנייך, אתה אולי תוכל להבין מה יותר יתאים לך ללמוד ולאיפה לקחת את הקריירה שלך.

כי בשורה התחתונה, לאחר שמבינים איזה תחום הכי יתאים לנו, נוכל ללמוד אותו, לפתח ממנו קריירה, הן בתור שכירים או עצמאיים, ליהנות מכך, להרוויח כסף, והכי חשוב – להיות קצת גאים בעצמנו על הדרך והמסע שעברנו בשביל כך.

האם אני יצירתי?

לדעתי זוהי שאלה מעט מורכבת, והאמת? שקצת קשה להגיע למסקנה חד-משמעית בקשר לכך. אני חושב שאם יש לכם 'סט סקילים' או תכונות מסוימות, ככל הנראה תוכלו להגדיר את עצמכם ככאלו. אבל מה הלאה? האם העובדה שאני אדם יצירתי מעיד על כך שאני יכול להתאים לתחום הזה?

ובכן, התשובה היא: כן ולא. מצד אחד, ברור שאם אדם יצירתי ירצה להגיע לעולם התוכן, השיווק הדיגיטלי או העיצוב הגרפי, מצד שני, זה שאדם יצירתי (או שהוא לא) לא אומר שהוא יתאים באופן וודאי לעולמות התוכן הללו.

הכרתי כמה וכמה אנשים שהם יצירתיים שבחרו במקצוע מעט יותר ריאלי או מחושב, כמו ראיית חשבון, עריכת דין, אנאליסט וכו'. ולעומת זאת, הכרתי אנשים שלא ניכרו ביכולות היצירתיות שלהם, אבל הצליחו, ואפילו בצורה מאוד טובה, אל תחומי השיווק והעיצוב.

הרי בשביל להיכנס לעולמות הללו, לא נדרש ממך להיות אך ורק קריאייטיבי, אלא גם להיות אדם סקרן, כזה שמסוגל ללמוד דברים בעצמו, עם רצון להתפתח וכזה שאלא מתבייש להציע רעיונות חדשים.

אז ממש רגע לפני שאני אפרט על המקצועות הקריאייטיבים והיצירתיים, חשוב לי לומר שכל אחד יכול למצוא את עצמו במקצוע שאותו ירצה. אבל רק טיפ קטן: עדיף שבאמת תבחרו תחום שתאהבו ושיש לכם חיבור אליו.

אני נזכר, בשיחה עם רופא השיניים שלי, כשבדיוק השתחררתי עם הצבא והוא אמר לי: תחשוב על כך שתבחר מקצוע שלא יהיה לך כיף בו רק שנה או שנתיים. אלא להמון זמן. אם תלמד תחום שבאמת תאהב ותתחבר אליו, יהיה לך הרבה יותר קל להתקדם בתעשייה וגם ליהנות ממנו. שזה הכי חשוב. בזמנו זה היה נשמע לי כמו קלישאה, אבל מתברר שהוא ממש צדק. לאחר מספר שנים בתור כתב תוכן, אני יכול להעיד שאני ממש נהנה מעבודתי (לפחות בחלק מהזמן, כן?).

ללמוד שיווק דיגיטלי?

בתור אחד ששייך לתחום, אני יכול לומר שאני ממש נהנה ממנו. לא רק מכתיבת התוכן שבו או הקופירייטינג. אלא מכל המסביב. שזה אומר בניית אסטרטגיית, חקירת קהלי יעד, יצירת פוסטים וכו'. וכשהתוצאות מגיעות – מרגישים בהחלט מסופקים. כשאני קרוב ל-4 שנים בתחום, אני יכול להעיד זה לעולם לא נמאס.

התפקידים שהם בהחלט נרחבים, ובקורס שלנו, עם ראש התחום המופלא, דניאל כהנוב, אפשר להגיע לתוצאות מדהימות כבר בשבועות הראשונים. ככל שתלמדו יותר תחומים ובנושאים בעולם הזה – יהיה לכם קל להתברג בתעשייה.

לכן, במסלול הלימודים של שיווק דיגיטלי אצלנו, אנחנו מלמדים אתכם באופן מקיף וב-360 מעלות את כל הנושאים:

SEO מחקר מילות מפתח בתוכן, זאת על מנת לקדם את האתר באופן אורגני (ללא כסף)

PPC כל מה שקשור למודעות ופרסום ממומן במערכות של גוגל ופייסבוק. מאחורי כל הנושא הזה יש תורה שלמה, שבזכותה ניתן להגיע לתוצאות מדהימות במחירים טובים.

כתיבת תוכן – התוכן הוא המלך, כך יטענו הרבה אנשים שנמצאים בתפקידים כמו שלי. וייתכן שיש אמת בדבר (לא שאני משוחד או משהו כזה).

בלי תוכן איכותי, מאוד קשה להגיע לתוצאות טובות, בכל אסקפט אפשרי בדיגיטל.

כמובן שישנם עוד נושאים רבים בתחום, אבל אלו העיקריים, אז אם אתם חושבים שרשתות חברתיות זה אצלכם בדם, ואתם חושבים שתוכלו לנהל מערך שלם של פרסום, עבור בתי עסק קטנים עד גדולים, מותגים או אפילו את העסק העצמאי שלכם – זה בהחלט הזמן לעשות את זה.

ללמוד עיצוב גרפי עם התמחות ב-UX\UI?

האמת היא, שאם הייתה לי אופציה לעשות הסבת מקצוע, ככל הנראה זה היה אל התחום של העיצוב הגרפי. הוא כל כך מרתק, ניתן ליצור בו יצירות מופלאות בעזרת התוכנות של Adobe, אבל בשביל להיות מעצב גרפי, צריך להיות הרבה יותר מאשר אחת ששולט בתוכנות הללו.

צריך להבין בקומפוזיציות, טיפוגרפיה, התאמת צבעים וכו'. מה שבדיוק מלמדים בקורס שלנו. והרבה מעבר לכך, אנחנו גם מבצעים התמחות ב-UX\UI. כל התורה השלמה שנמצאת מאחורי אתרים, אפליקציות וכו' – נמצאת בחוויית המשתמש. מה הוא מרגיש כשהוא משתמש באתר? האם הצבעים נכונים באפליקציה? היכן כדאי לשים את כפתור ההרשמה לאתר? וכו'.

ארגונים מרגישים את הצורך באנשי UX\UI. והדרישה עבורם רק הולכת וגוברת.

אגב, גם אם לא תבחרו בסופו של דבר ללכת על כיוון ה-UX\UI. הדרישה גם עבור מעצבים גרפיים עצומה, בין היתר במשרדי פרסום, ארגונים שונים בתעשייה, מחלקות שונות או אפילו לעבוד כעצמאיים.

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה