עולם ההייטק כל הזמן משתנה, בכל כמה חודשים אנחנו זוכים לראות כלים חדשים אשר מקלים על העבודה של צוותי הפיתוח. אנחנו נמצא בזמן שבו הטכנולוגיה כל הזמן משתפרת, בשני אופנים שונים: מחסוך בזמן ( כלים שמקצרים תהליכי עבודה) ושיפור איכות התוצרים. אחת מהמגמות שהכי נראות לעין לאחרונה זה בתחום ה-QA, כשאנחנו רואים תחום כמו בדיקות אוטומציה ל-QA שנכנס לנו לעניינים. המטרה של מפתחי אוטומציה היא בעצם לגרום לקוד לבדוק את התוכנה, זאת לעומת אנשי ה-QA הידניים, שעושים זאת בעצמם.

בדיקות

יתרונות האוטומציה ל-QA על קצה המזלג

קיימים היום המון ארגון הייטק וחברות לפיתוח תוכנה אשר מפעילות במקביל גם בדיקות ידניות וגם בדיקות אוטומציה, אבל מהם היתרונות של הבדיקות הללו? בואו נדבר על זה:

  • חסכון בזמן - בדיקות אוטומציה הן הרבה יותר קצרות לעומת בדיקות ידניות.
  • יסודיות יותר - מפתחי אוטומציה לא צריכים לדאוג, כיוון שהם יודעים שהבדיקות שפועלות בעזרת קוד נעשות בצורה מבוקרת ודקדקנית יותר.
  • בדיקות 24/7 - ניתן לערוך בדיקות אוטומציה במשך 24 שעות, 7 ימים בשבוע, גם כשכולם בחופשה, מחוץ למשרד וגם בשעות הקטנות של הלילה.

הערה חשובה: אל תתהו, לאנשי בדיקות התוכנה הידניות יש עדיין מקום עצום בתעשייה, אמנם אוטומציה זוהי נישה חשובה ואיכותית, אך אנחנו עדיין רחוקים מהיום בו בדיקות אוטומציה יוכלו לעשות בדיקות מושלמות עבור כל מוצר דיגיטלי.

סוגי בדיקות אוטומציה QA השונים

כמובן שקיימים המון סוגים של בדיקות, ואם אני ארצה לרשום כאן את כולם, כנראה הכתבה הזאת תכיל לפחות 3,000 מילים, לכן, בחרתי בסוגי בדיקות האוטומציה הפופולריות ביותר.

Unit Tests:

הבדיקות אשר נועדו לבדוק את הקוד של האפליקציה/התוכנה, כשהן בדרך כלל מולבשות על הקוד בפני עצמו. כשעליהן בעצם לבדוק את המתודולוגיות והפונקציות אשר נכתבו. בדרך כלל, הבדיקות הללו נכתבות על-ידי המפתחים עצמם, אך כיום, אנחנו רואים שיותר ויותר מפתחי אוטומציה שעושים זאת.

אם הבדיקות הללו נעשו כמו שצריך והן מראות שאין בעיות בקוד, זה אומר שהקוד תקין ויוכל להמשיך לפעול לא אף פעם. יש לשים לב, שהבדיקה הזאת אינה בוחנת את הפן התפעולי של האפליקציה/הקוד, אלא יותר את הקוד עצמו של התוכנה כפי שהתכוון אליה צוות התכנות.

Smoke Tests:

'בדיקות עשן', ייתכן ואלו סוג הבדיקות הפופולריות ביותר בקרב אנשי QA, לא משנה אם הם שייכים אל תחום בדיקות אוטומטיות או שהם אחראים על בדיקות ידניות. הבדיקות הללו מתבצעות לאחר כל שלב פיתוח, כך למעשה צוות הפיתוח והארגון יכולים לדעת אם ניתן להמשיך בשאר הפיתוח של המוצר, או שיש לעשות אחורה פנה כפי שהבדיקה הלשינה ולתקן את הבעיות שהתרחשו.

API Tests:

בדיקות API נחשבות אל בדיקות מאוד חשובות והכרחיות, למי שאינו יודע, API, או בתרגום חופשי: ממשק תכנות יישומים (אף אחד לא משתמש בתרגום הזה, אל תדאגו) זהו למעשה ממש תכנות יישומים, אשר קיימות בו ספריות קוד, פקודות ועוד פונקציות אשר מוכנות מראש. כך שמפתחים יוכלו בעצם לשלוף את המידע שהם ירצו, מבלי לכתוב אותו מחדש. בגדול, מדובר על נקודות חיבור בין אפליקציות או תוכנות שונות ועל נקודות התממשקות שלהם.

במהלך הבדיקות הללו למעשה נבדקות אותן נקודות התממשקות, והאם הם נעשו בדרך טובה, הבדיקות הללו משתנות בהגדרתן מחברה לחברה או מארגון לארגון, אבל בגדול, מדובר בהחלט בבדיקות מאוד חשובות.

ולסיום - תחום בקידות אוטומציה QA:

העתיד נמצא בבדיקות האוטומציה, ישנן עוד סוגי בדיקות שלא כתבנו כאן, כמו בדיקות UI או Integration. מכיוון שבאמת מדובר בעולם אשר מלא בסוגי בדיקות ותכנים, חשוב לנו להדגיש שבכל ארגון וחברה השימוש וההגדרות עבור כל סוג אחר של בדיקה משתנה.

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה