מתקפות מצד האקרים על מערכות מידע, הובילו לכך שחברות וארגונים רבים הקצו תקנים והחלו לגייס עובדים, בוגרי הכשרת קורס סייבר, שחושבים כמו האקרים ויודעים להתגונן מפניהם

מערכות המחשוב, התוכנה והמידע בחברות וארגונים הפכו במרוצת השנים למשוכללות, איכותיות ומקיפות ברמה כזו שהופכת אותן לתשתית עוצמתית ודומיננטית. לצד התקדמות הטכנולוגיה והחשיבות הרבה שיש לאותן מערכות, עלה גם הרצון של גורמים עוינים לפגוע בהן, בין אם לגרום פגיעה כלכלית למתחרים ועד לשיבוש משמעותי בשגרת החיים.

כשיש מי ששואף להזיק ולפגוע, יש גם מי ששומר ומגן על הנכסים הטכנולוגיים של הארגונים, הגופים והחברות על מנת למנוע כל איום עליהן. היום ניתן לגרום לפגיעה כלכלית, טכנולוגית או אפילו פיזית מבלי לבצע גניבה או להשתמש בכלי נשק. בתוך המרחב הקיברנטי פועלים האקרים שמסוגלים לפגוע מרחוק במערכות שונות בלוחמת סייבר. על כן חברות רבות קולטות בוגרי הכשרת קורס סייבר לשורותיהן.

לוחם סייבר – מה הופך תפקיד זה למבוקש בחברות?

עד כמה הפכו בוגרי מסלולי הלימוד של הכשרה במסגרת קורס סייבר למבוקשים בתעשיית ההייטק והטכנולוגיה, יוכלו להעיד מספר גורמים:

  • תחום הנלמד כבר בבתי הספרעד כמה הולך ומתבסס תחום לוחמת הסייבר למקצוע משמעותי תעיד העובדה שכבר במערכת החינוך מקדישים לנושא מקום בתוכנית הלימודים. יסודות התחום נלמדים במסגרת תחרות ארצית שמקיים משרד החינוך מדי שנה, במטרה לחבר את התלמידים למקצועות המחשוב, התכנות והטכנולוגיה. אחת המשמעויות היא שבעתיד הקרוב צפויים יותר ויותר צעירים לעסוק בתחום ולהתחרות על משרות של לוחמי סייבר.
  • גם הצבא לא נותר מאחורצבא ההגנה לישראל מפעיל כבר היום מערכות מבוססות טכנולוגיה, דוגמת "כיפת ברזל", פיתוח טכנולוגי שגם הוא מבוסס מחשב וכן מאגרי נתונים המכילים פרטים אישיים של החיילים והחיילות וכמובן גם מידע מודיעיני מסווג. על כן, האיום מצד גורמים עוינים ומדינות אויב לפגוע במערכות אלו ולהשביתן הוא איום קיים ויומיומי. בצבא החלו לאתר ולהכשיר "מגני סייבר" שרוכשים את המקצוע ועוסקים בו בשירותם הצבאי. בוגרי מסלולים אלו משתלבים לאחר שירותם בחברות וארגונים אזרחיים בתפקידים מקבילים.
  • האקדמיה מפתחת מחקר בתחוםמאחר ותחום הסייבר הוא חידוש של השנים האחרונות, קמו מספר מוסדות מחקר המבקשים לעמוד על נקודות התורפה של המערכות השונות, אשר חשופות למתקפות סייבר ואת הדרכים להתגונן מפני מתקפות אלו. במרכז המחקר באותם מרכזים עומד נושא הבטיחות במערכות, ההגנה על מערכות פרטיות בתחום הרפואי למשל ואבטחת סייבר. בסביבה מחקרית מתקיים במקביל פיתוח וכל התקדמות טכנולוגית בנושא הגנת הסייבר מייצר תקנים ותפקידים נוספים בארגונים השונים.
  • חברות רבות זקוקות ללוחמי סייבר בשורותיהןבשנים האחרונות עלתה הדרישה לאנשי מקצוע בתחום אבטחת המידע והסייבר, שהם למעשה האקרים שעובדים על אבטחת המידע בשירות החוק. העוסקים בתחום זה נדרשים להשתמש במיומנויות ובכישורים שונים במטרה לאתר פרצות בחברות ובארגונים.
  • צורך תמידי וממשי בהגנת סייברהמאפיין הייחודי לנושא לחימת הסייבר הוא העובדה שמתחת לפני השטח מתרחשות מדי יום אירועי מתקפות סייבר. לא כולם מדווחים ולא בכולם אנו כציבור מרגישים וזו בדיוק הנקודה. לחימה שנשארה מאחורי הקלעים ולא פורסמה או הורגשה מסמלת שמערכת הגנת הסייבר עבדה היטב ותפקדה כשורה. תשתיות מבוססות טכנולוגיה כמו רשת החשמל חווה מדי יום ניסיון של מתקפות סייבר.

קורס סייבר: הכשרה מקצועית לתפקידי מפתח בארגונים

כדי להשתלב בתחום יש לעבור הכשרה במסגרת מסלול של קורס סייבר, המכשיר את בוגריו לתפקידי אבטחת מידע ולוחמת סייבר. עובדים בחברות הייטק ובעלי רקע במחשבים וטכנולוגיה, צפויים להשתלב בהצלחה במסגרות של לימודי הסייבר. מי שמצליח להבין תכנות צפוי לקלוט בהצלחה גם תכנים במסגרת קורס האקינג כלשהו.

מומלץ להירשם להכשרת לימודי סייבר הכוללת התנסות בסימולציות של מצבי אמת בתחומי האקינג, מודולים מקובלים ותרחישים המתרגלים את הסטודנט איך לחשוב כמו האקר. מרבית המוסדות מתנים את הרישום בבדיקת עברו של המועמד ומעבר של ראיון אישי, מאחר ובסיום הקורס יוכל להשתבץ בתפקיד מפתח ולהיחשף למידע רגיש.

קורס אבטחת מידע וסייבר Ethical Hacking של האקריו מוכר לפקדון חיילים משוחררים (סניף רמת גן בלבד).

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה