קורס QA תמיד היה הדרך הקלה והמהירה להיכנס לעולם ההייטק. יש אנשים ששנים חולמים על התנאים האטרקטיביים והשכר הגבוה שיש בהייטק. היום, אחרי קורס QA קצר של ארבעה חודשים, החלום הזה כבר יכול להתגשם. יש לי תחושה שעשו לג'וב הזה רצח אופי ואני כאן כדי להפריך את כל המיתוסים שאי פעם נשמעו על אנשי ה-QA.

לרוב האנשים בתחום אין באמת מושג כמה התפקיד הזה חשוב וחיוני עבור כל ארגון שהוא קיים בו. הוא לרוב נתפס כמקצוע לא נוצץ אבל מספיק לעשות קורס QA קצר, כדי להבין כמה המקצוע הזה חשוב בשרשרת ה-IT.


1. בדיקות תוכנה זה קל

מה יכול להיות כל כך קשה בבדיקות תוכנה? זו העבודה הכי קלה בשרשרת ה-IT.

תחשבו שוב... עבודת QA טובה, יכולה להיות מאוד מאתגרת. תכנון הבדיקה, יצירת תכנית מבחן וכתיבה של שלבים מפורטים להפחתת באגים הם רק חלק מהמשימות שבודק התוכנה צריך לעשות והוא צריך לעשות את זה עם המון סבלנות ותשומת לב. בודק תוכנה צריך להבין את הארכיטקטורה של המערכת שאותה הוא בודק ולהכיר את צורכי הלקוח. הוא צריך לנתח את הפעולות של הפיתוח ולהביע את דעתו על איך ניתן לשפר את התוכנה והמבנה שלה. הוא היחיד שמשתתף בכל תהליך הפיתוח החל משלב האפיון ועד לבדיקות הסופיות.

חוש אנליטי משובח הוא חלק מהתכונות הנדרשות מבודק תכנה שצריך לאתר את כל הדרכים האפשריות לשימוש בממשק עם מינימום באגים.

אחד מהמקצועות המאתגרים בהייטק


2. כל אחד יכול לעשות בדיקות ידניות

כל אחד יכול לבשל, אבל האם כולם יכולים להכין מנות גורמה? כמובן שלא. רק אנשים שהתאמנו באומנות הבישול יכולים להפיק מנות מעולות שנחשבות למנות גורמה.

בדיקת תוכנה, בדיוק כמו בישול, זו אומנות בפני עצמה. בדיקות תוכנה יעילות ואיכותיות דורשות מיומנויות רבות וידע. בדומה לתפקידים אחרים בהליך ה-IT, בדיקות תוכנה הן מאתגרות ודורשות הרבה מחשבה. אנשי ה-QA הם אלו שמזהים את הבאגים בכל זמן וההתמודדות איתם משפרת את יכולות הבדיקות שלהם ומקנה להם ניסיון. אחד מהדברים שלומדים במסלולי קורס QA, הוא איך לבדוק את התוכנה בדרכים שונות כדי לגלות כמה שיותר באגים.


3. בדיקות תוכנה מבטיחות שהמוצר יהיה ב-100% ללא תקלות

לגלות כמה שיותר באגים זה אחד מהתפקידים של בודק תוכנה. זאת על מנת להבטיח שהממשק יצא עם כמה שפחות תקלות אפשריות. זאת ועוד, עליו להבטיח גם שהממשק עובד על פי הדרישות ועדיין, זה בלתי אפשרי לגלות 100% מהתקלות.

לבודקי תוכנה יש את היכולת לנתח הכל אם יש להם מספיק זמן ומשאבים מתאימים. אבל זה בלתי אפשרי לבדוק ממש את כל המקרים האפשריים. קורס QA, מקנה לסטודנט את הכלים לבדוק את מה שחשוב באמת על מנת להבטיח מינימום של תקלות.

100% נקי מתקלות?


4. בודקי תוכנה (QA) לא באמת הכרחיים, מפתחים יכולים לעשות את כל הבדיקות בעצמם

אנשים מסוימים בטוחים שהתפקיד של איש ה-QA בתהליך של הפיתוח תלוי בגודל של החברה. בחברות קטנות, כל תהליך הבדיקות יכול להתבצע על ידי המפתח. זה יכול להיות נכון, אבל מה אם למפתח יש עוד משימות רבות להספיק? הוא עלול לא להספיק להתרכז בביצועים של התוכנה כשעל הפרק יש לו עוד משימות בקנה.

אנחנו מאמינים שתוכנה טובה לא נמדדת רק בזכות הפיצ'רים המדהימים שלה, אלא גם בזכות הבדיקות הדקדקניות שלה. אותן בדיקות שמבוצעות על ידי אנשים שמחויבים לתהליך וממוקדים בו.


5. בדיקות אוטומציה יעילות יותר מבדיקות ידניות

הבינה המלאכותית מאפשרת לתהליכים שונים שמתנהלים בארגון להיות יותר ויותר אוטומטיים.
אבל זה לא תמיד אפשרי לבדוק הכל באופן אוטומטי. מגע אנושי הוא הכרחי כדי לראות ולחוש את חוויית המשתמש של התוכנה. אנחנו צריכים אנשים שיבדקו אם המיקום או הצבע של הכפתור הוא נכון.

בדיקות אוטומטיות יכולות לגלות לנו האם הקוד הוא נכון ולתקן את הבאגים. לעומת זאת, זה המגע והחכמה האנושית שיכולים לגלות לנו האם הכפתור ממוקם נכון ואיך הוא מוצג. בדיקות ידניות הן הכרחיות עבור המגע האנושי הזה. לבודקים אנושיים יש את היכולת לפתור בעיות ולהפוך את החוויה באתר ליותר נעימה לעומת בדיקות אוטומטיות שיכולים לשלוט רק בצבעי פונט או בקודים.

זאת ועוד, המגע האנושי מבטיח שמה שהוגדר באמת קורה. יש מישהו שעובר על הדרישות מהלקוח ובוחן אותן אל מול הממשק.

האם הבדיקות האוטומטיות יכולות להחליף את המגע האנושי?


6. בודקי תוכנה הם יקרים לארגון

לפעמים קשה להאמין איך אחרי קורס QA קצר, סטודנטים יוצאים עם שכר כל כך גבוה. אז זה לא לגמרי נכון שהשירות הזה הוא יקר. הוא זול יותר משירות הפיתוח. העובדה היא שבודקים טובים ואיכותיים הם יקרים יותר מבודקים שעוד לא בעלי ניסיון עדיין. השכר של הבודקים האלו, עולה בהתאם. גם כאן הכלל שהזול עולה ביוקר הוא נכון. שכן, אם הלקוח או משתמש הקצה לא מרוצים, זה יכול לעלות הרבה יותר.


7. בדיקות תוכנה הוא מקצוע של גברים

קיימת דעה קדומה שקורס QA מתאים יותר לגברים. זו אחת האמונות השגויות ביותר שקיימות!
מקצוע בדיקות בתוכנה מתאים לנשים בדיוק באותה המידה שמתאים לגברים. יתרה מכך, נשים מגיעות לתפקידים ניהוליים כנשות QA במידה שווה בהשוואה לגברים. מה שמאפשר את פריצת תקרת הזכוכית הזו, היא שהמקצוע הזה, בהשוואה למקצועות אחרים בהייטק, הוא גמיש מבחינת שעות העבודה, כולל עבודה במשרה חלקית או עבודה מהבית.

אם לומר את האמת, כל אחד לפני שלקח קורס QA, מאמין במיתוסים האלו. רק אחרי שמתנסים בתהליך מלא של בדיקות תכנה, מבינים כמה בדיקות תכנה חשובות וכמה איש ה-QA חשוב בשרשרת של ה-IT. מעבר למיומנויות של בדיקת תכנה, אנשי QA צריכים שתהיה להם את היכולת לתקשר עם מנהלים ומפתחים כדי להבטיח שהבדיקה תהיה יעילה וגם כדי להשאיר חותם חיובי על כל החיל הפיתוח.

תנו למפתחים לפתח ולאנשי QA לעשות את הבדיקות.

לעמוד קורס QA לחץ כאן>>

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה