Java היא שפת תכנות אשר הייחוד שלה היא בכך שהיא חוצת פלטפורמות. כלומר, ניתן לכתוב את הקוד בה פעם אחת והוא ירוץ על גבי כל הפלטפורמות השונות באופן זהה. מדריך Java זה - מטרתו להעניק רקע כללי על השפה, מטרתה ויכולותיה.

דבר זה מתאפשר הודות לעובדה שבכל פלטפורמה ניתן להתקין מכונה וירטואלית של ג'אווה ( JVM – Java Virtual Machine) אשר יודעת כיצד להריץ את קוד הג'אווה שנוצר לאחר הידור, ה – Java bytecode שהוא קוד הביניים של Java. ניתן למצוא כיום מכונות וירטואלית במגוון רחב של מכשירים שונים, החל ממחשבים אישים, דרך מחשבי הרכב שלנו ועד לפלאפונים ומכשירים חכמים אחרים. תכונה זו של Java הופכת אותה לשפת תכנות אופטימאלית עבור יישומי אינטרנט.

לימוד JAVA מהמקצוענים

רוצה ללמוד Java בצורה מקצועית? ליחצו למידע על קורס Java + .NET

השפה פותחה במקור על ידי Sun Microsystems  שכיום היא חלק מחברת Oracleוקיימות בעבורה כמה הרחבות שונות לשימושים שונים, למשל :

JEE - Java עבור יישומי אינטרנט ושרתים

J2ME– Javaלטלפונים חכמים ומחשבי כף יד

Java3D– Java ליישומי תלת ממד

מבנה ותחביר

המבנה והתחביר של שפת Java דומים למדי לאלו של שפת  C++ ולמעשה היא נוצרה במקור על מנת להחליפה. Java היא שפה מונחית עצמים (Object Oriented ). ל – Java יש מספר גדול של מחלקות ומתודות מובנות (חלק גדול מהן בתחום התקשורת והקומוניקציה בין מחשבים שונים), וזאת על מנת להקל על המתכנתים ולאפשר להם להתרכז בכתיבת האפליקציות והיישומונים. הדמיון לשפת C מאפשר לבצע מעבר חלק יחסית אל שפת Java עבור מי שיש לו ידע קודם בעולם התכנות, ואכן כיום רואים שהשימוש בשפת C/C++נמצא בדעיכה ואילו לימוד Java נמצא במגמת עליה.

מחשבון השכר החינמי

יכולות 

ל – Java יש יכולת של תכנות מקבילי, כלומר, הרצה של כמה קטעי קוד במקביל. בנוסף לכך, היא מסוגלת לעבוד בצורה מבוזרת ולהפעיל יישום אחד על כמה מחשבים במקביל, תכונה אשר עוזרת לפתח אפליקציות להן נדרש כוח חישוב גדול במיוחד (כל אחד מן המחשבים עליו מותקנת האפליקציה מחשב רק חלק מן החישובים וכך נוצר כוח החישוב העודף).

מכל בחינה אחרת, Java  מסוגלת לטפל במגוון גדול של נושאים, החל מחיבור למסדי נתונים, דרך גרפיקה דו ותלת ממדית ועד ליישומונים ואפקטים שונים בתוך אתרי אינטרנט (באמצעות האחות הקטנה Javascript).

דרישה במשק

מכיוון ש – Java  היא שפת תכנות חוצת פלטפורמות, היא משמשת גופים רבים ושונים במשק מכל התחומים ובכל הגדלים, החל מתחום הבנקאות, דרך חברות האשראי ועד לשימושים צבאיים. על כן, למתכנתי Javaיש דרישה הולכת וגוברת בשוק כיום ומגוון המשרות הפנויות הוא גדול יחסית. כמו כן, המשכורות של מתכנתי Java  נחשבות לגבוהות יחסית מכיוון שפרויקטים ב – Java נוטים להיות מורכבים ומתוחכמים באופן יחסי.

לימוד JAVA - איך לומדים שפת Java?

במידה ואתם אוטודידקטים, ניתן ללמוד שפת Java באינטרנט - יש כמה וכמה אתרים ייעודיים לכך. יחד עם זאת, אם אתם זקוקים ב- לימוד JAVA למסגרת והדרכות פרונטאליות, וכן רוצים להנות מחברים לקורס והתחייבות לתעסוקה בסיום הלימודים, הקורס של ג'אווה אצלנו ב-HackerU זה בדיוק מה שאתם צריכים.

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה