ההתקדמות הטכנולוגית מרחיבה גם את הסכנות לפגיעה במערכות והצורך להתגונן מפני ההאקרים, בעזרת אנשי אבטחת מידע ולוחמת סייבר. אז איך הופכים את הביקוש הזה להיצע במיוחד עבורכם?

ישראל היא מדינה בעלת שם בתחומים הטכנולוגיים השונים, חלוצת הייטק ומעצמת יזמות. תחום נוסף בו יש לישראלים מומחיות בעלת שם עולמי הוא תחום האבטחה, מתוקף הנוכחות של המדינה באזור מלא באתגרים וסכנות ביטחוניות.

על כן, זה לא פלא ששני התחומים הללו – מערכות מידע ממוחשבות לצד אבטחה מתקדמת ומתפתחת, מצאו עצמם מתלכדים לענף משמעותי וצומח – אבטחת מידע וסייבר. בחברות וארגונים רבים התגבש הצורך לצרף אנשי אבטחת מידע ולוחמי סייבר איכותיים, בוגרי מסלולים שונים של קורס אבטחת מידע, במטרה שיגנו על הנכסים הטכנולוגיים מפני האקרים ופורצים.

איפה כדאי לעבוד?

בין אותן חברות סייבר ואבטחת מידע שצמחו בישראל, הנה רשימה של 8 כאלו בהן כדאי לעבוד ולפתח קריירה מאתגרת, דינמית ומתגמלת:

  • סייברארק – חברה ישראלית היושבת בפתח תקווה ומפתחת מוצרי אבטחת מידע.
  • רדוור – חברה ישראלית היושבת בתל אביב ומפתחת מערכות אבטחה ואבטחת מידע.
  • סייברביט – חברת הבת של ענקית הטכנולוגיה 'אלביט' בתחום הסייבר היושבת ברעננה, מורכבת גם מחטיבת הסייבר של נייס מערכות שנרכשה על ידי אלביט.
  • צ'ק פוינט – חברה ישראלית היושבת בתל אביב ומפתחת תוכנות אבטחת מידע ו'חומת אש'.
  • סייבריזון – חברה ישראלית היושבת בתל אביב ועוסקת בפתרונות לאיומי סייבר.
  • סנטיאל וואן – חברה ישראלית היושבת בבני ברק ומפתחת לנטרול איומי סייבר על מוצרי טכנולוגיה ודיגיטל.
  • התעשייה האווירית לישראל – חברה ישראלית ממשלתית היושבת בסמוך לנמל התעופה בן-גוריון ומפתחת אמצעים אופרטיביים בתחום הסייבר.
  • ורינט – חברה ישראלית היושבת בהרצליה, המספקת פתרונות אבטחה והגנה מפני איומי סייבר.

כניסה לחברה גדולה יותר בצורה ישירה מיד בסיום קורס אבטחת מידע, עשויה להיות משימה לא פשוטה. אך אין זה אומר שצריך להתייאש ולוותר: כיום ישנן חברות קטנות המספקות שירותי אבטחת מידע לחברות גדולות יותר, שטרם איישו תקן מסודר לתפקיד אצלן, מסיבות שונות.

קורס אבטחת מידע ככרטיס כניסה לחברות המובילות

לאחר שהתייחסנו לחברות המובילות בתחום, נשאלת השאלה איך תוכל למצוא את עצמך בהן ומה אפשרויות הכניסה הקיימות לעולם הסייבר?

מן הסתם, הכשרה מקצועית במסגרת קורס אבטחת מידע מקיף ומעמיק היא אחת הדרכים המקובלות והמובילות לכך. לצד שירות צבאי בתפקיד כלשהו של לוחמת סייבר, שהמסיימים אותו הופכים למבוקשים בהייטק לאחר שירותם, התפתחו בשנים האחרונות מסלולי לימוד במסגרת של לימודי סייבר, כדי להכשיר את הבוגרים לעבודה בתחום זה.

בכל קורס סייבר חשוב לעבור הכשרה כזו שתספק לכם כלים להיכרות מיטבית עם מערכות בצורה מקיפה, לעמוד על נקודות החוזק ונקודות שעשויות להפוך לנקודות תורפה החשופות למתקפת סייבר, מאחר ורק כך ניתן להגן על המערכת בצורה מיטבית. בקורס מקצועי רוכשים כלים מעשיים, כדי להיות מסוגלים בהמשך לסייע לארגון לבנות חומת הגנה אפקטיבית מפני האקרים.

חשוב לגבש בסיס ראשוני איכותי, הכולל סקירה מקיפה של מאפייני תחום זה של האקינג ולאחר מכן, להתמחות באחד מתתי-התחומים המרכיבים אותו. לרמה ההתחלתית דרושה אנגלית ברמה טובה. לרמה מתקדמת יותר שתכשיר אתכם להתמחות במרכיב כלשהו של תחום הסייבר, יש צורך ברקע מקדים בנושא מערכות מידע.

ניסיון באבטחת מידע ולוחמת סייבר שנצבר במהלך השירות הצבאי או במסגרת קורס מקצועי בחיים האזרחיים, בהחלט יכול להוות יתרון וכרטיס כניסה למשרות מאתגרות בתחום. רקע צבאי יוכל להוביל אתכם לתפקידי תמיכה בתחום הסייבר, כשלתפקידי מחקר ופיתוח תצטרכו לעבור הכשרה מקצועית, כפי שניתנת במסגרות הלימוד של קורסי אבטחת מידע.


קורס אבטחת מידע וסייבר Ethical Hacking
של האקריו מוכר לפקדון חיילים משוחררים (סניף רמת גן בלבד).

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה