בחירת פלטת צבעים לאתר

צבעי האתר מספרים ללקוחות את הסיפור שלנו. האסטרטגיה של בחירת פלטת הצבעים עוזרת לנו לדייק את המסר ולהביא את הלקוח לתחושה הרצויה עבורכם. בחירת צבעים היא כלי חשוב בתהליך עיצוב גרפי לאתרים שחייבים להקדיש לו תשומת לב.

צבעים שונים מעוררים רגשות שונים. זה נכון לצבע החולצה שאנחנו לובשים מדי בוקר ובאותה מידה נכון גם לצבע של אתר אפליקציה או העסק החדש. יצירת השפה המיתוגית כוללת היבטים ויזואליים ומילוליים כמו יצירת לוגו, כתיבת סלוגן, אפיון סגנון כתיבה וכמובן בחירת פלטת הצבעים שבה נעשה שימוש.

צבעים הם לא רק עניין של טעם אישי. במקרה של אתר אינטרנט, בחירת הצבעים לאתר מספרת לגולשים את הסיפור שלנו ומהי הזהות שלנו. בחירת הצבע יכולה לעזור לנו בהשגת המטרה שלנו אך עלולה גם להפריע, ולכן כדאי להקדיש לכך את תשומת הלב הראויה. לאחר שמחליטים מהם הצבעים שישמשו אותנו חשוב להקפיד על שימוש עקבי בהם כדי לעשות בהם שימוש בכל תוכן שיווקי של המותג. כך יוצרים שפה 'ויזואלית'.

עיצוב גרפי לאתרים: מה אומר כל צבע?

מחקרים שונים שנערכו מצביעים על כך שכל צבע מעביר תחושות שונות אצל מי שצופים בו. באופן כללי ניתן לחלק את כלל הצבעים לשלושה סוגים: חמים, קרים או ניטרליים.


על אף שמדובר בחלוקה סובייקטיבית יש גם כאן היבט מדעי בתהליך העיצוב הגרפי. גלים חמים הם ארוכים יותר ביחס לצבעים קרים או ניטרליים. המשמעות היא שצבעים חמים הם דומיננטיים יותר ולכן נראים יותר קרובים לעין. לעומת זאת צבעים קרים או ניטרליים נתפסים אצלנו בעין כמרוחקים יותר.

צבעים ניטרליים

צבעים ניטרליים 'זוכים' ליחסי ציבור גרועים. הכוונה היא לצבעים כמו לבן, חום וצבעי באז' הנחשבים לצבעים סולידיים. מטרתם היא לייצר כמה שפחות גירוי או הפרעה לצופה על מנת שיהיה בפוקוס בזמן הגלישה באתר. גם בתוך הצבעים האלה ניתן להציע חלוקות: צבע לבן משדר ניקיון, אפור מצביע על אמינות ושמרנות, חום מעניק תחושת ביתיות וטבע.

צבעים חמים

צבעים שדומים לאש על גווניה השונים כמו אדום, צהוב, סגול, ורוד. צבעים אלה מעבירים תחושה חזקה ועוצמתית. אדום בדרך כלל מעביר קנאה או אהבה חזקה; ורוד יוצר תחושה של תמימות, נשיות או רומנטיקה; צהוב יכול להצביע על חששות אך לעיתים מלמד דווקא על שמחה.

צבעים קרים

צבעים הדומים למים כמו כחול, ירוק, סגול. כחול יוצר תחושה של אמון ורעננות. ירוק יכול ללמד מצד אחד על תאווה לכסף ומצד שני הוא גם 'מתחבר' כיום לטרנד של איכות הסביבה וקיימות. הצבע הסגול מלמד על יצירתיות ובגוונים הבהירים שלו נתפסים בדרך כלל כקשורים יותר לרומנטיקה.

ערכות הצבעים באתרי האינטרנט

בחירת צבע יחיד

ניתן לבחור צבע אחד המורכב מגוונים שונים ולרוץ איתו לאורך האתר. לדוגמה, ערכת צבע אדום, החל מן הצבע הורוד בהיר ועד לצבע אדום כהה בגוון כמעט שחור.

צבעים משלימים

בבחירת צבעים משלימים מומלץ להשתמש בשני צבעים שנראים טוב ביחד ולחוד, כך שיווצר שילוב נעים של צבעים שתלווה את הגולשים המבקרים באתר שלך.

צבעים מנוגדים

בדרך כלל כאשר בוחרים בניגודיות של צבעים מומלץ להשתמש בשניים או שלושה צבעים וזאת על מנת ליצור אפקט משיכה של העין. חייבים להיות זהירים בעת שימוש בצבעים מנוגדים, שילובים מסוימים נוטים ל”רצד” על מסך המחשב ולגרום לתחושה לא נעימה לצפייה, כמו טקסט אדום על רקע כחול שאף עלול לפגוע בעיניים של אנשים מסוימים.

אז כמו שבטח הבנתם בחירת צבעים מוצלחת היא לא רק עניין של טעם אלא דורשת ידע טכני והבנה מעמיקה בעולמות של עיצוב גרפי. מושגים כמו חווית משתמש וממשק משתמש לצד התמקצעות בתוכנות כמו פוטושופ ואילוסטרייטור הם התשתית בתהליך העיצוב. 

 

רוצים לדעת הרבה יותר על בחירת צבעים לאתרי אינטרנט?

להבין לעומק את הפסיכולוגיה ולהכיר הרבה יותר טוב את הכלים לעיצוב? קורס עיצוב גרפי בהאקריו מיועד עבורכם. לפרטים נוספים על קורס עיצוב גרפי לחצו כאן וקבעו שיחה עם יועץ לימודים בזמן הנוח לכם.

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה