חסכון בכסף, כוח אדם ורצון להשקיע בתכנים מקצועיים במקום בתשתיות ותחזוקה, גרמה לעלייה בביקוש לטכנולוגיית הענן. המידע הנגיש הפך גם לרגיש ולמקצוענים באבטחת מידע יש תפקיד מרכזי לניהול הסיכונים בנושא

הצורך לעבוד על קבצים ומידע בצורה שיתופית, להגיע למידע, לערוך בו שינויים ולהשתמש בו בהתחברות קלה ומהירה לרשת, הוא צורך טכנולוגי מובהק בעולם ההייטק של היום.

השאיפה לסביבת עבודה משתנה, בה בעצם כל אחד יכול לפתוח מחשב נייד, טלפון חכם או מחשב לוח כלשהו ולעבוד מכל נקודה על הגלובוס, היא חלק מאותה דרישה וביקוש. עם פריסת רשת האינטרנט העולמית אין גם כל סיבה נראית לעין מדוע לא לממש זאת.

"טכנולוגיית הענן" היא שעונה על הצורך הזה: טכנולוגיה זו בעצם מאפשרת לקבצים להיות קיימים וירטואלית אצל כל משתמש בעל מחשב מורשה גישה, מבלי להיערך לכך בתשתית כבדה של שרתים, שתהיה מותקנת על כל אחד מהמחשבים של העובדים בחברה. עובדים, יש לזכור, הם רבים ובאופן טבעי מתחלפים מעת לעת.

כמה מאפיינים הפכו את הטכנולוגיה הזו לפופולארית ומבוקשת. בין היתר מדובר על חסכון כספי בהשקעה בטכנולוגיה קלה יותר, שמתומחרת על פי שימוש בשטחי אחסון. מבחינה טכנית, זו גם משימה קלה יותר לארגון, בכך שאין צורך להשקיע בתחזוקת שרתים. גם בהיבט של זמינות ונגישות המידע, ניתן להגיע לכל קובץ או יישום במהירות וגם להוסיף קבצים, תכנים ופעולות בכל זמן, מבחינת אחסון.

בנוסף, טכנולוגיית הענן מאפשרת לחברה מעיין "ראש שקט" בכל נושא גיבוי המידע ותחזוקתו, שכן החברה משלמת לספקית טכנולוגיה מקצועית לשם כך וקונה בכסף שירות, שעוזר לה להתפנות מעיסוק בתשתיות ותחזוקה לתחומים לשמם הוקמה.

על רקע כל אלו עתיד הטכנולוגיה בהחלט הולך בכיוון של יותר ויותר חברות שיעשו שימוש בטכנולוגיית הענן, תוך התאמה לצרכיהן הספציפיים. בין היתר, נערכות החברות לאבטח את הרשתות והמידע על ידי קליטת אנשי מקצוע שעברו הכשרה במסגרת של לימוד אבטחת מידע.

לימוד אבטחת מידע – הפרייה הדדית בין התחומים

לצד היתרונות ישנו גם סיכון פוטנציאלי הטמון בטכנולוגיית הענן, אותו יש לנהל בחוכמה, להיערך נכון ולמנוע מהמידע להיות חשוף למתקפות סייבר.

מה זה סייבר? בהקשר הזה, נאמר כי כשיש מידע שמסתובב במרחב ונגיש להמון אנשים, כך בהתאם עולות גם הסכנות והאיומים על אותו מידע ,שיגיע חלילה לידיים הלא נכונות, דוגמת גורמי האקינג שונים, המבקשים לשבש מערכות ולעשות שימוש מזיק בנתונים. על כן משקיעות החברות במקביל גם בנושא אבטחת רשתות.

אנשי מקצוע כאלו, בוגרי מסלול של לימוד אבטחת מידע או קורס כלשהו בתחום לימודי סייבר, מגובים בידע תיאורטי שמכיל בין היתר שליטה במתקפות ההאקרים השונות הקיימות ברחבי העולם, לדעת כיצד לחשוב כמו אותם "גורמים עוינים" ולהתגונן מפניהם.

פרמטר נוסף וחשוב בהיבט של אבטחת מידע הוא בחירת הספק. יש מספר חברות המספקות שירותי ענן ונחשבות בטוחות, ביניהן ענקית הטכנולוגיה מייקרוסופט. מקצוען אבטחת רשתות שעבר הכשרה במסגרת קורס אבטחת מידע, יהיה מסוגל להמליץ לארגון שלו בטכנולוגיה של איזה ספק להשתמש ולהיות מוסמך להגן על המערכות שלה בהיבט של אבטחת סייבר, במודולים ובטכניקות הנדרשות.

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה