אפשר לחלק את עולם המחשבים לשניים, בחלק אחד נמצאות המערכות הסגורות, מערכות שמפתחים חיצוניים לא יכולים לשנות או להוסיף להן דברים. הדוגלות בגישה זו הן מיקרוסופט עם מערכת חלונות, אקספלורר ואופיס, וחברת אפל שמאז ומעולם לא הרשתה למפתחים חיצונים לשנות משהו במערכות שלה. בחלק השני, נמצא את המערכות הפתוחות, מה שמכונה בעגה המקצועית, קוד פתוח. כאן נמצאת חברות כמו גוגל, סאן, ועוד. המערכות המובילות של הקוד הפתוח, הן מערכת ההפעלה לינוקס, דפדפן פיירפוקס, מערכת אנדוראיד ועוד.


ב-2003 הצטרפה למכלול של מערכות קוד פתוח, שחקנית חשובה, שבמובן מסוים שינתה את העולם של אתרי האינטרנט. הכוונה כמובן למערכת וורדפרס. מדובר על מערכת ניהול תוכן, שפועלת תחת רישיון ציבורי, מתבססת על מסד נתונים  Mysql, ומאפשרת לכל משתמש בה להוסיף תוספים, לשנות ולהטיב אותה על פי הצורך. על פי הערכות, כיום יש למעלה מ-70 מיליון אתרי וורדפרס בעולם, מתוכם 15,000 אתרים שנחשבים לגדולים באינטרנט, ולפחות 22% מסך האתרים, עושים שימוש במערכת זו.

היתרונות של מערכת וורדפרס

מעצם העובדה שמדובר במערכת קוד פתוח, אפשר להבין את היתרונות הטמונים בה. כל מי שמתמחה בתכנות ופיתוח, יכול להוסיף אובייקטיבים, עיצובים, וכלים שונים לרשותו ולרשות הכלל. מעבר לכך, מדובר במערכת מאוד נקייה, פשוטה לעבודה, מערכת שקל מאוד לפרסם תכנים בהתאמה אישית, לעצב את העמודים על פי הצרכים שלנו, לקדם את האתר במנועי חיפוש, והכל תחת מערכת אחת, פשוטה ונקייה.

שני יתרונות נוספים של מערכת וורדפרס הם, ראשית, ניתן להקים על אותה מערכת מספר אתרים (מה שמכונה "רשת אתרים"), בלי שיש צורך להתקין מערכות שונות. שנית, המערכת תומכת במגוון שפות כולל שפות שנכתבות משמאל לימין ומימין לשמאל. כלומר, כל אחד יכול ליצור אתר בשפה שלו, עם מערכת ניהול תוכן בשפה שלו. מן הסתם, זה מה שגורם לגידול עצום בכמות המשתמשים במערכת מדי שנה.

למה צריך ללמוד וורדפרס?

לא מעט חברות בניית אתרים וקידום אתרים, דורשות ידע מוקדם בניהול וורדפרס, למעשה כיום לא ניתן למצוא חברות שלא דורשות ידע במערכת זו, מאחר ואתרים רבים עובדים עליה. זו הסיבה שקורס וורדפרס הוא מבחינת חובה, עבור מי שרוצה להשתלב בתחום האינטרנט, עם בתחום בנייה אתרים או קידום אתרים. 

חשוב להבהיר, ניתן ללמוד את התחום לבד. אפשר לשבת מול המחשב, להוריד את המערכת לאינטרנט, ולהתחיל ללמוד אותה, באופן עצמאי או דרך קורס און ליין. הבעיה היא, שחווית הלימודים בבית היא לא כמו בכיתה שזה מקבלים כלים מקצועיים מאנשים בעלי ניסיון שעובדים על המערכת ומקדמים אתר וורדפרס באינטרנט.

מה צריך בשביל להצליח בלימודי וורדפרס?

מה שיפה בקורס וורדפרס, שהוא לא מצריך ידע טכני. להבדיל מקורס בניית אתרים, שדורש היכרות מסוימת עם שפות ותכנות. כל מה שצריך זה ידע ביישומי מחשב בסיסיים, וידיעת אנגלית. את כל שאר הדברים שקשורים להתקנת המערכת והשימוש בה, לומדים במהלך הקורס.

מה לומדים במסגרת קורס וורדפרס?

בשלב הראשון, לומדים כיצד מורידים את התוכנה העדכנית ביותר ומתקינים אותה במחשב. לאחר מכן לומדים כיצד עובדים עם מערכת ההפעלה של התוכנה, כיצד מתקינים תבניות ופלאגים שונים ומשתמשים בהם.

בשלב הבא, אחרי שהתקנו את המערכת ואת התבניות, נלמד כיצד לנהל תכנים במערכת, כיצד מוסיפים תפריטים, וכיצד עובדים עם ספריות במערכת, וכן התקנת תמונות ומדיה. לאחר מכן  נגדיר את האתר באופן שיתאים לסלולר, וכן נבצע התאמות על פי כללי ה- SEO.  

בשלבים מתקדמים יותר, הקורס יתעסק ביצירת מנועי חיפוש פנימיים, יצירת אתרים בריבוי שפות, שיפור ביצועים של האתר ועוד.

עם סיום הלימודים, כאשר בידנו אתר לדוגמה שבנינו במהלך הקורס, נוכל להרחיב את תיק העבודות שלנו באמצעות בניית אתרי וורדפרס נוספים. עם תיק עבודות רחב נוכל להתחיל את תהליך חיפוש משרה בתחום בחברות בנייה וקידום אתרים או כעצמאים. 

קורסים מתאימים

קורס בניית אתרים וורדפרס – WordPress
קורס בניית אתרים, PHP, וובמאסטר, Full Stack Development

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה