אין כמעט שבוע שלא עובר ללא הידיעה של: הארגון X הותקף על-ידי האקרים, העולם לאט לאט עובר מלוחמה פיזית אל מלחמה דיגיטלית. בעבר כלי הנשק הפופולריים ביותר היו סכינים, רובים ואקדחים, אבל כיום? מספיק להאקר ערב, לפטופ והמון כלים דיגיטליים וידע על מנת לפרוץ אל טיפוס שהם פחות מחבבים, ובמקרים יותר קיצוניים אל ארגונים גדולים. כיום, אין ארגון שבאמת מוגן מפני קבוצת האקרים, כמה פעמים כבר שמענו על פריצות לחברות גדולות, כמו Sony, Yahoo, גוגל, פייסבוק והרשימה לא נגמרת. נגד כל אותם האקרים, קיימת חומת המגן, אנשי הסייבר, אלו שלקחו את הכוח שיש בידיהם לצד הטוב, ממש כמו גיבורי-על, ונלחמים נגדם, זוהי מלחמה עיקשת, אך הכרחית. קיימים היום הרבה האקרים טובים, אלו שבדרך כלל סיימו קורס סייבר.

השינוי בתפיסה של ארגונים בכירים כלפי תחום הסייבר

מכירים את הסרטים של המדע הבדיוני? שמדען שנראה קצת מוזר ניגש אל כל מיני פוליטיקאים, אנשים בכירים ואומר להם: אתם חייבים להבין! מה שקורה זוהי סכנה גדולה מאוד! וכולם יסתכלו עליו כאילו הוא חייזר, אבל לאחר כמה ימים, חודשים או שנים, יבינו כמה הוא צדק? ככה זה לגבי תחום הסייבר, בתחילת העלייה של העולם הדיגיטלי, אי שם בשנת 2000, אף אחד לא האמין שהאינטרנט הולך להיות בכל מקום אפשרי (ובכל תצורה אפשרית!) ובעצם כל ארגון היה די מתבייש אם הוא היה חווה פריצה של האקרים.

אבל היום, המצב דווקא הפוך, כל חברה וארגון העבירו את כל המידע ברשותם לדיגיטל, בזכות כך, הם חשופים להמון פריצות. למעשה, חברות (המון פעמים בלית ברירה) יודעות שהן חייבות לדווח על מפגע או פריצה מאת האקרים. קודם כל, זוהי חובתם, כיוון שאם פורצים אליהם, ככל הנראה לאותם האקרים יש המון מידע על הלקוחות שלהם.

בגדול, כל ארגון כיום יודע, שהוא חייב להיות מוגן מפני תקיפות סייבר. מהם הפתרונות?

  • לגייס צוות/מנהל אבטחת מידע לארגון
  • שירותי חוץ של חברה לאבטחת מידע

מה קורה כשרוצים להיכנס לתחום הסייבר בשנת 2021?

במהלך השנים, הביקושים עבור בוגרי קורס סייבר רק הלכו וגדלו, ניתן למצוא המון מדריכים של סייבר למתחילים ברחבי האינטרנט, אבל זה לחלוטין לא מספיק, על מנת להפוך ללוחם או לוחמת סייבר מנוסה, יש לעבור מסלול מקיף שבאמת ילמד אותך כל כלל האלמנטים הקשורים אל התחום. כל איש הרוצה להיכנס אל תחום הסייבר, יצטרך בתחילה להכיר לעומק את עולם הרשתות, כי בשביל לדעת איך בונים בניין, יש קודם כל לדעת מאילו חומרים הוא עשוי. לאחר שמכירים את הבסיס, ישנה התפצלות, חלק ממקומות ההכשרה יכוונו אל שלל תחומים מסוימים. אצלנו, הדגש העיקרי הוא על Penetration Testing ו-SOC, כך שהבוגרים שלנו לאחר קורס סייבר יוכלו להשתלב בתעשייה. למה? כיוון שמדובר על תפקידים שמיועדים לג'וניורים.

דיברנו מספיק על ההכשרה, אבל מה קורה עם השוק? הרי הקורונה בטוח פגעה בו. פיטרו עובדים, אנשים יצאו לחלת. אז זהו, שממש לא. אפילו הפוך! מדוע? קודם כל, רשת הביטחון האינטרנטית בהמון ארגונים שקעה למעמקים. מהסיבה הפשוטה שהרבה עובדים עברו לעבוד מהבית, כשעוברים לעבוד מהבית, העבודה של ההאקרים הרבה יותר קלה ופשוטה.

לכן, בעקבות כך שקרוב ל-80% מהחברות במשק העולמי עברו למודל של עבודה מהבית, אנחנו רואים הרבה יותר פריצות והאקרים שנולדים להם כמו פטריות לאחר הגשם. אבל מדוע שחברה כל כך תפחד מפריצה של אבטחת המידע, האם מדובר בחוויה כל כך נוראית?

  • תביעות - נניח והייתם מגיעים לאולם ספורט, משאירים את החפצים שלכם, והיו גונבים אותם, קרוב לוודאי שהייתם רוצים לתבוע את המקום, נכון? אז דמיינו אותו דבר, רק עם הפרטים האישיים שלכם, מספר כרטיס האשראי שלכם ועוד שאר מידע מאוד רגיש. ברגע שפורצים לחברה, לא רק המידע של החברה נמצא בידיהם של ההאקרים, אלא גם המידע של הלקוחות שלה.
  • גניבת מידע - פשוטו כמשמעו, אף אדם, חברה או ארגון, מהקטנטנים ועד לגדולים, לא ירצו שישלטו במידע שלהם, בטח לא האקרים.
  • תדמית רעה ברשת - היה ופרצו לחברה מסוימת? התדמית שלה יורדת לטמיון, כי כרגע, מי בכלל ירצה להצטרף אליהם?

כמובן, שישנם עוד נזקים. המזל הוא, שהולכים להצטרף אל ענף הסייבר עוד המון אנשים בשנים הקרובות. זאת בזכות העובדה שאנחנו רואים בכל כמה שבועות עוד קורס סייבר שנפתח ומכשיר קרוב ל-20 עד 25 סטודנטים בכיתה. בזכות הצמיחה המשגשגת של התחום, אנחנו רואים יותר ויותר לימודי סייבר נפתחים להם והופכים לתחום הלימודים הפופולרי ביותר בענף ההייטק.

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה