הפיצ'ר הכי מבוקש של פייסבוק בחיים לא יגיע לצרכנים. פייסבוק עברה כברת דרך ומציעה כל מיני פתרונות אחרים אבל אף אחד מהם לא באמת מאפשר לעשות דיסלייק. האם נוכל לסמן לא אהבתי או דיסלייק לפוסטים? כל כמה זמן זה עולה מחדש, האם פייסבוק יאפשרו לנו לעשות דיסלייק? או מה הפיצ'ר שאתם הכי הייתם רוצים? אני פה להגיד לכם שזה לא יקרה. לא היום, לא בעוד שנה וגם לא בעוד 5 שנים. אין מצב בעולם שפייסבוק יתנו לנו לעשות דיסלייק לפוסט.

פייסבוק היא עסק לכל דבר

הרבה לא יודעים, אבל יש אנשים שכל הפרנסה שלהם מסתמכת על הפלטפורמה שאיתה אנחנו מפרסמים את החתולים ואת הלא תאמינו מה קרה שלנו. שיווק באינטרנט, שיווק ברשתות החברתיות הכל הולך שם. קיים תחום שלם שנקרא (PPC (Pay Per Click מאפשר להמיר פעילות גולשים לערך כספי עבור בתי העסק. מכירים את הפוסטים האלו שרשום למעלה ממומן או Sponsored? זה אומר שמישהו שילם על הפרסום. תארו לכם פוסט שאתם משלמים עליו והוא מקבל המון לא אהבתי. זה לא נעים. לא לבית העסק, לא לכם בתור המקדמים של בית העסק ולא לפלטפורמה שמאפשרת את זה - Facebook. ברגע שפייסבוק יאפשרו פיצ'ר כזה, בתי עסק רבים לא ירצו לפרסם את עצמם בפלטפורמה, מה שיפגע באופן מהותי ברווחים של פייסבוק וגם במוניטין שלה. כבר היום אנחנו מגלים כיצד הפרטיות שלנו נסחרת ומה פייסבוק עושה איתה והדבר משפיע באופן ישיר על הרווחים ובתי העסק.

Facebook היא לא לנצח

אולי יפתיע את חלקנו, אבל אני בגישה של לא לעולם חוסן, נכון, יש לרשת החברתית כ-2 מיליארד מנויים, אבל גם לסנאפצ'אט היו המון מנויים ושינוי מהותי שהיא עשתה במוצר לטובת המפרסמים הרחיק משתמשים רבים. פייסבוק לא עמידה בפני שינויים דרסטיים ואם תראו כתבות עם כותרות כמו: השינוי שגרם לי למחוק את פייסבוק! או האם פייסבוק מתה? זה לא מקרי. המשתמשים לא טיפשים, הם יודעים שפייסבוק עושה עם המידע שלהם כאוות רוחה, אבל ברגע שהיא תגזים ותחסום פיצ'רים חשובים או תבקש תשלום על דברים שהיו בחינם, כמו נושא הקבוצות, הם ינטשו לטובת פלטפורמה אחרת. אפשר כבר לומר ש- Instagram היא הפייסבוק החדשה, למרות שזה קצת אירוני כי אינסטגרם בבעלות פייסבוק, אבל הרבה מפרסמים מגלים את האוקיינוס הכחול החדש כפלטפורמת פרסום נקייה משטויות המאפשרות גמישות רבה יותר.

אימוג'י כועס זה לא דיסלייק

רבים מייחסים לאימוג'י הכועס תכונות של דיסלייק. אני חולק על הסברה הזאת. כשאתה כועס על פוסט מסוים אתה לא בהכרח כועס על הפוסט עצמו. אתה יכול גם לכעוס על מה שהוא מתאר, לדוגמא: פוסט שמדבר על עליית מחירים בבית עסק, מי שמסמן אני כועס לא כועס על מפרסם הפוסט, אלא על עליית המחירים. מעבר לזה, תסתכלו על זה: מה רואים פה? בייצוג עצמו של האני כועס או בקיצור כועסי? ניתן לראות בבירור שיש לפוסט הזה לייקים, אהבתי וכועסי. במבט קרוב מגלים את זה: החלוקה היא שמתוך 147 אימוג'ים, 138 לייקים, 6 אהבתי, 2 כועסי ואחד אני בוכה. פייסבוק מראה לנו עד 3 מצבי רוח, לא בהכרח לפי הכמות של האימוג'י המדובר. זה אומר שיכול להיות לפוסט הספציפי הזה (שהוא של בית עסק, אגב), 146 אני כועס ולייק אחד ועדיין לא נראה 146 כועסי עד שלא ניכנס לפירוט וכמה מאתנו באמת נכנסים לפירוט? הדבר מאפשר לבתי עסק להתחמק מייצוג של אני כועס באופן אלגנטי שכזה. אגב, בהערת ביניים, משתמשים פרטיים מייחסים חשיבות גדולה מאוד לכל אימוג'י שהוא לא לייק. ידידה טובה שלי חסמה אותי כי לחצתי כועסי למספר פוסטים שלה וקיבלתי לא מעט הודעות פרטיות ששואלות אותי למה אני כועס? בתי עסק עוד לא פנו אלי.

דירוג למעלה או למטה?

לאחרונה Facebook החלה בפיצ'ר חדש יחסית המאפשר כן לדרג בתי עסק בצורה זאת או אחרת, אבל לא בדיוק. הפיצ'ר החדש מאפשר לדרג תגובות לבתי העסק, לפי 1+ או 1-. זה מתורגם לאני מסכים או אני לא מסכים עם התגובה. ותיקי הפורום הוותיק, Reddit, יזהו את הפיצ'ר כ-Upvote או Downvote. מה שמאפשר לדרג תגובות על פוסטים ומאפשר, בדרך כלשהי, לתת תגובה מספיק חזקה אשר תקבל את מירב הקולות ותופיע ראשונה ביחד עם הפוסט עצמו. יש את זה כבר היום בדפים של פוליטיקאים וכו'. אתם בטח מכירים את הטרולים האלו שכותבים משהו מצחיק/מציק בכוונה בשביל למשוך אש והתגובה שלהם תהיה ראשונה, אז כזה. אין אפשרות, כרגע, לדרג את הפוסט עצמו, כבר אמרנו ש-Facebook הוא עסק לכל דבר ומנהל עמודים עסקיים המתעסק בשיווק ברשת עלול מאוד להיפגע מדבר כזה, אז אפשר לדרג רק תגובות. הפיצ'ר פועל כרגע רק בחול ורק בעמודים מסוימים, לרבות בתי עסק גדולים כמו רשת הקמעונות Target.

עקבו אחרי הכסף

פייסבוק היא גוף כלכלי שרוצה להראות רווחים לבעלי המניות בכל רבעון, כאשר הוא לא מראה רווחים בכל רבעון, או לא עומד בתחזית, הדבר משפיע באופן ישיר על המניה. אם פייסבוק תעשה מהלך דרסטי כזה, זה עלול לגרום ללקוחות לעזוב עבור פלטפורמה זולה או נוחה יותר. תארו לכם מצב שבו פייסבוק עושה מהלך שפוגע בהמון המון מפרסמים ותוך כמה ימים, קמה פלטפורמה מתחרה העומדת בכל הפרמטרים החשובים:
  • פלטפורמת שיווק ופרסום קלה לניהול
  • בונוסים לבעלי עסקים חדשים שמצטרפים
  • רשת חברתית נוחה
  • אפליקציה איכותית בשילוב צ'אט
  • פילטרים! (חייב)
זאת עשויה להיות מכה אדירה ל-Facebook ואני לא מתאר פה מצב כל כך מופרך. פייסבוק ממש לא רוצה להגיע למצב כזה.

אל תטלטלו את הספינה

נכון לעכשיו Facebook מתאוששות מתקרית Cambridge Analytics, אין לה שום סיבה להוסיף כפתור אני לא אוהב לבתי עסק ולאנשים פרטיים, הדבר ישפיע עליה ישירות והיא תקבל ריקושטים מכל מקום אפשרי. אנחנו רואים שהיא משקיעה יותר בקבוצות ומנסה גם לגרוף כמה דולרים, אך נכון להיום רשת הפרסום שלה היא עדיין הפרה החולבת המרכזית ביחד עם אינסטגרם. כמו שפתחתי את המאמר, אל תצפו להוספת הכפתור הזה היום, מחר או בעוד 5 שנים. זה מהלך שיפגע בעיקר בפלטפורמה עצמה שאינו כדאי ולכן נמשיך עם ה-כועסי שלנו, זה מה יש. אז מה כן אפשר? אם תרצו לקבל מידע נוסף על עולם השיווק ופרסום אתם מוזמנים להירשם לקורס שיווק באינטרנט בלינק הבא.
לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה