בעבר עיצוב גרפי ובניית אתרים היו שתי התמחויות נפרדות. אבל בשנים האחרונות יש יותר ויותר דרישה מצד שוק העבודה לשילוב בין השניים. למה זה קורה, אילו אפשרויות חדשות נפתחות ומה צריך לדעת.

3 שניות הוא הזמן שמקדיש גולש ממוצע להחלטה האם לנטוש את האתר או להישאר בו. אם בפרק הזמן הזה הגולש לא ימצא את מה שהוא מחפש או לא יאהב את האתר מסיבות שונות הוא פשוט יוצא מהאתר. כיום יותר מתמיד יש חשיבות להרשים את הלקוח, לספק לו את המידע והעיצוב שהוא מעוניין בו ולעשות את זה כמה שיותר מהר.

ומה המשמעות של כל זה? אם בעבר היה מדובר בהתמחויות שונות שכללו מיומנויות שונות, פערים מקצועיים ולא פעם חילוקי דעות בהדרגה הפך עיצוב גרפי לאתרי אינטרנט הפך להתמחות נחשקת. הדרישה של שוק העבודה היום היא שמתכנתים לא רק יתמחו בכתיבת שורות קוד אלא יידעו לשפר את נראות האתר. כך הלקוחות שלהם נהנים מזמן עבודה יותר קצר ומשני העולמות גם יחד.

עיצוב גרפי לאתרים - מה צריך לדעת?

אז דיברנו על כך חברות שבונות אתרי אינטרנט מבינות את החשיבות בכך שבוני האתרים שלהם יהיו גם עם יכולת ויזואלית גבוהה, כך שיוכלו להעמיד אתרים יפהפיים המשלבים טכנולוגיה ברמה גבוהה.

עיצוב גרפי לאתרים כולל ידע נרחב בתכנות לצד היבטים כמו היררכיית מידע, פריסה מאוזנת של שימוש בצבעים ופרופורציה, ניגודיות ואחדות ויכולת לפתח ולבנות את האתר תוך יצירת שפה עיצובית-מותגית. 

הדרישות הן רבות ומגוונות: עיצוב Custom Made לכל פלטפורמה כמו WIX או WORDPRESS. יכולת לזהות את הפלטפורמה המתאימה לבניית האתר כך שהיא תעבוד בצורה האידיאלית מבחינת חווית משתמש ו-SEO (בהתאם לדרישות הלקוח וגודל התקציב). שנית, קביעת הדרישות הטכניות ועיצוב כל דף אינטרנט. בונה או מעצב שיידע לקודד אתרי אינטרנט המשלבים אלמנטים כמו גרפיקה וקטעי וידאו. חשוב לשים לב לאתגר המורכב שיש כאן, משום שהנחיות העיצוב חייבות להשתלב עם היבטים טכניים של בניית אתרים כמו: JavaScript, זרימת אתר, CSS, HTML ומפת אתר.

מעסיקים שיחפשו את השילוב בין השניים יחפשו גם בוני אתרים שיפגינו ידע מעולה בתכונות כמו Photoshop Illustrator, indesign וגם ידע במערכות הפעלה, אחסון, בניית שרתים וירטואליזציה, עיצוב אתרים בקוד פתוח. גם עקרונות חווית משתמש הם דרישה קריטית לשילוב בין השניים כאשר יש חשיבות גדולה לתהליך של הגולש במסע הלקוח שלו בתוך האתר ואיך העיצוב תומך בקדמ.

ידע משולב כזה מאפשר לתת מענה גם בצד השרת וגם בצד הלקוח, ובוני האתרים שמביאים לידי ביטוי את סט היכולות הזה יכולים לקחת על עצמם הרבה יותר פרויקטים ולמצב את עצם בשוק העבודה בצורה הרבה יותר אטרקטיבית. מי שמתמחה בעיצוב גרפי לאתרים יכול להשתלב במגוון רחב של מקומות עבודה: משרדי פרסום ומדיה, חברות הייטק, משרדים ממשלתיים, חברות אנימציה וגם יכול להעניק שירותים כעצמאי.

קורס עיצוב גרפי וקורס בניית אתרים

HackerU ה'חממה' להכשרת דור העתיד של תעשיית ההייטק פועלת למעלה מ-25 שנה בישראל ומציעה את שני הקורסים: קורס עיצוב גרפי וקורס בניית אתרים. לימודי העיצוב הגרפי מעניק הכשרה פרקטית וחדשנית המעניקה את הידע, הכלים ומיומנויות הלמידה המעשיות עם דגש על התמחות ב-UX/UI. קורס בניית אתרים מספק הכשרה בשפות התכנות .WEB, JavaScript, PHP. כאשר השילוב בין שני הקורסים הפך לדרישה החמה של שוק העבודה. 

שלב המיון לשני הקורסים הוא ללא סיכון כספי, כלומר, תוכלו ללמוד לתקופת ניסיון את הקורס ולקבל ממנו טעימה, לראות איך אתם מתמודדים עם התחום ולהחליט האם להמשיך לקורס המורחב. לא התחברתם? תוכלו לנסות תחום אחר או לקבל את כספכם בחזרה למעט דמי ההרשמה. 

פרמטר חשוב נוסף היא אפשרות השמה. האם מסלול ההכשרה מבטיח השמה בתחום? כמה אחוז מהבוגרים של המסלול באמת מצליחים להתקבל לעבודה בתחום? זו שאלה קריטית שמעידה על הרמה המקצועית של מסלול ההכשרה ועל הסיכויים שלכם להצליח.

יתרונות חשובים נוספים:

בדיקה מעמיקה על המרצים שמעבירים את הקורסים ועל ההיכרות שלהם עם ה'שטח'; איך הם מתפקדים בתור מרצים מבחינת הזמינות לשאלות שלכם והאם תוכנית הלימודים היא מעשית ותאפשר לכם לצאת מהקורס עם תיק עבודות עשיר ומקצועי.

וכמובן, מה שהפך ליתרון משמעותי כיום: מסלול לימודים גמיש עם אפשרות ללימודים אונליין. הרבה יותר נוח ללימודים, אפשרות להיעזר במערכות חכמות כדי למשל לשמוע הקלטות או להתייעץ וגם שומר על הביטחון של האישי של הסטודנטים.

אז היתרונות בלימודי קורס בניית אתרים או בלימוד עיצוב גרפי הם ברורים ועכשיו גם ברור לכם יותר מה בדיוק לחפש. ב-HackerU תוכלו ליהנות מהיתרונות שהוזכרו כאן ואפילו מיתרונות נוספים. יועצי הלימודים של HackerU עומדים לרשותכם וישמחו לענות על כל שאלה בנושא.

רוצים לדעת פרטים נוספים על קורס מעצבי אתרים שלנו? לחצו כאן >>

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה