עיצוב גרפי הוא תחום שלא מפסיקים לדבר עליו בשנים האחרונות. חשיבות העיצוב בחיינו היא גדולה מאוד, אנחנו חיים ו“נושמים“ עיצוב כל הזמן. הסתכלו סביבכם, מה אתם רואים?

עיצוב גרפי הוא עולם עשיר של אמצעים המשמשים ליצירת מוצר ויזואלי כלשהו, מודפס או אינטראקטיבי. גרפיקה היא כלי מרכזי להעברת מסרים שונים: שיווקיים, חברתיים, אישיים, חינוכיים ופוליטיים.

אם ברצוננו למכור מוצר כלשהו, לתת שירות או להציג רעיון בפני קהל, לקוחות וצרכנים, הדרך הנוחה והיעילה לעשות זאת היא בדרך ויזואלית.

מעצב גרפי אחראי על הנראות הוויזואלית של אתרי אינטרנט, באנרים, עבודות דפוס, אריזות מוצרים ועוד.

מעצב גרפי ממחיש רעיון ומסר באמצעות תמונות, צבע, טקסט ואלמנטים גרפיים, כאשר מטרתו היא להעביר את המסר בצורה הטובה ביותר ללקוח.

אפשר לומר שמעצב גרפי הוא מעין “פסיכולוג“ בעולם העיצוב. עבודות לא מסתכמות בתוצר סופי. לפני כל עבודת עיצוב יש ללמוד ולהבין מהם צרכי הלקוח, מהו המסר שהלקוח רוצה להעביר, מיהו קהל היעד וללמוד על אופי החברה.

כיוון שתחומי העיצוב הם רחבים ומתפרשים על פני מדיות שונות, מעצבים גרפיים בדרך כלל מתמקדים ובוחרים תחומים מסוימים כגון מדיה מודפסת, פרסום או מדיה אלקטרונית.

כחלק מהמקצועיות של המעצב, הוא צריך לרכוש כלים וידע נוספים מלבד תוכנות הגרפיקה כגון טיפוגרפיה, חשיבה יצירתית, הבאה לדפוס, יסודות העיצוב ועוד. מרבית המעצבים למדו ועברו הכשרה בקורס עיצוב גרפי, התנסו, תרגלו ולמדו לפתח את עצמם.

טיפים למעצב המתחיל:

רצון, כשרון וראייה אסתטית - גלו את היצירתיות שבכם. לימדו את יסודות העיצוב היטב.

סביבת עבודה - שליטה מלאה בתוכנות העיצוב תעזור ליצור ראייה מוקדמת של התוצאה הרצויה.

סקיצה ותוכנית עבודה - לפני שניגשים למחשב ולתוכנות העיצוב, יש ליצור סקיצות על דף נייר. הסתכלו על דוגמאות שונות של עיצוב וספגו רעיונות וכיוונים שונים שיעזרו לכם לתכנן את העבודה והעיצוב.

להתחיל בקטן - התנסו בעיצובים פשוטים ובסיסיים יותר בהתחלה. עשו מס‘ סקיצות שונות לעיצוב שלכם. שחקו עם הצבעים, הפונטים והאובייקטים עצמם. מומלץ להתחיל בעיצובים פשוטים יותר כגון כרטיסי ביקור, לוגואים, חתימות, פליירים.

גלו את עצמכם מחדש - כאשר תהליך היצירה מהווה חלק משמעותי, הכישרון האישי שלכם יבוא לידי ביטוי בצורה הטובה ביותר בעיצוב שלכם. זהו תהליך מאתגר ולא תמיד פשוט. הביאו את עצמכם ואת הייחודיות שלכם בעיצוב. 

לימדו לקבל ביקורת - כדי שתוכלו להשתפר, רצוי לבקש ביקורת וחוות דעת מקצועית מאנשי מקצוע. קבלו את הביקורת בפרופורציה הנכונה כדי שתוכלו ללמוד ממנה.

גישה חיובית - לא תמיד התוצאה הסופית תרצה אתכם. אל תוותרו ותמשיכו לנסות. עיצוב זו אומנות, לאומנות צריך השראה, והשראה נובעת ממצב רוח, לכן יש להצטייד במצב רוח טוב כשמתחילים לעבוד.

תפקידים בעולם העיצוב גרפי

קריאייטיב דירקטור (Creative Director) - הוא האדם האחראי לניהול צוות קריאטיבי היוצר אמנות חזותית לצורך מסעי פרסום או לצורך אחר. צוות קריאטיבי יכול להיות מורכב מאומנים שונים כגון: מאיירים, צלמים, קופירייטרים וארט דירקטור. הקריאייטיב דירקטור יוזם או נותן השראה לפיתוח רעיונות יצירתיים בצוות, ומוודא שהעבודות האומנותיות יבטאו את הרעיונות. הוא אחראי לבדוק שצרכי הלקוח ומטרותיו מסופקים ובאים לידי ביטוי אך גם שה“חזון“ שלו מתממש.

ארט דירקטור (Art Director) - הוא אדם האחראי לפיקוח על עבודתו של הצוות הקריאטיבי, ולכך שהעבודות תהיינה מוכנות בזמן ולשביעות רצונם של הקריאייטיב דירקטור ושל הלקוח. לארט דירקטור תפקיד מפתח בשלבי הפיתוח, ולרוב הוא זה שמחליט את ההחלטות שמשפיעות על האלמנטים החזותיים בפרויקטים. ברוב המקרים מבצע תפקיד זה הוא אדם שעבר הכשרה של מעצב גרפי. אף על פי כן, רוב הזמן הארט דירקטור מתמקד בעבודה מנהלתית ובפיקוח על עבודת צוותי האמנים.

מעצב גרפי (Graphic Designer) - מעצב גראפי ממחיש רעיון באמצעות טקסט, טיפוגרפיה, תמונות ואלמנטים גרפיים. מטרתו היא להציג את המידע בצורה שתעביר את המסר באופן הטוב ביותר. מעצב גרפי יכול לעבוד בסטודיו לעיצוב, במשרד פרסום, בבתי דפוס וכעצמאי.

מפתח מולטימדיה (Multimedia Developer) - מפתחי מולטימדיה יכולים להגיע מרקע של עיצוב גרפי או רקע של איור/אילוסטרציה ולהשתמש בכישורים הללו ביצירת תנועה, קול ו/או אינטראקטיביות (מפתחי מולטימדיה כוללים Motion designers, אנימטורים ו-Videographers). התפקידים של מפתחי המולטימדיה כוללים עריכה גרפית, עריכת סאונד, תכנות וכדומה.

מעצב ממשק (Interface Designer) - מעצבי אינטראקטיב מתמחים בעיצוב ממשקי משתמש לאתרי אינטרנט או סמארטפונים – GUI - graphical user interface. מעצבים אלו מועסקים על ידי חברות Web Development, חברות מולטימדיה ותוכנה. ממשקים אלו דורשים הבנה טכנית, שילוב של עיצוב גרפי ותכנות.

מעצב אתרים (Web Designer) - יוצר את הגרפיקה של אתרי האינטרנט וממלא תפקיד מפתח בפיתוח האתר. משימתם של מעצבי ה- Web היא ליצור את המראה והתחושה (Look and Feel)  של האתרים באמצעות בחירת הסגנון והעיצוב הגרפי, בשילוב תמונות ואלמנטים ויזואליים אחרים, והתאמתם לכל העמודים של אתר האינטרנט עצמו. מעצבי ה- Web מעצבים ומפתחים את כלי הניווט באתר ויכולים להחליט איזה תוכן יכלל בעמוד האינטרנט ואיפה ימוקמו הדברים. תפקיד זה דורש יצירת גרפיקה ממוחשבת, עיצוב גרפי, וידע בטכנולוגיות מחשבים ואינטרנט.

מאייר (Illustrator) - מאייר הוא מעצב גרפי אשר מתמחה בשיפור תוכן כתוב, על ידי יצירת איורים המספקים ייצוג חזותי התואם לתוכן הכתוב. באמצעות האיור מסוגל המאייר גם להמחיש מושגים מורכבים אותם קשה לתאר בכתב בלבד. מאיירים יכולים לאייר לצורך דפוס כמו הוצאות ספרים, מגזינים, עיתונים ופרסומים אחרים, או למוצרים מסחריים כמו טקסטילים, אריזות, נייר אריזה, כרטיסי ברכה, לוחות שנה, ניירות מכתבים וכדומה. מאיירים רבים עובדים כפרילנסרים וזוכים לתגמול על עבודותיהם ממו“לים (של עיתונים, מגזינים או ספרים) או ממשרדי הפרסום.


תוכנות עיצוב

Photoshop - התוכנה המובילה כיום בעולם הגרפיקה. תוכנה זו משמשת לעריכה גראפית, עיצוב וליטוש תמונות, עיצוב לוגואים, בניית אתרים וטכניקות ציור הן לדפוס והן לאינטרנט. התוכנה משלבת מגוון רחב של כלים מתקדמים לכל תחומי העיבוד ובניית התמונה. היא פופולארית בקרב אנשי מקצוע כגון: צלמים, עורכים דיגיטליים, מאיירים ועוד.

Illustrator - תוכנה גרפית העוסקת בכל הקשור לעבודה עם אלמנטים וקטוריים - האלמנטים הנוצרים בתוכנה אינם מורכבים מפיקסלים (בניגוד ל- Photoshop), כך שניתן להגדיל ולהקטין את האלמנט מבלי לאבד איכות, והחדות תישמר. בתוכנה זו אפשר לאייר כמעט כל דבר שתרצו ולעצב אותו בדרכים שונות ומיוחדות. ניתן לשלב עבודות שנעשו בתוכנות אחרות, ובעיקר מעצבים גרפיים משתמשים בה ליצירת לוגו, כרטיסי ביקור, אתרי אינטרנט, פליירים, אריזות ועוד.

InDesign - התוכנה הנפוצה והשימושית ביותר בתחום ההוצאה לאור. שימושיה של InDesign רבים ומגוונים. היא תוכנה קלה במיוחד לשימוש בשלב הסדר והעימוד הסופי של ספרים, קטלוגים, חוברות, מגזינים. ניתן לייבא קבצים מתוכנות נוספות של Adobe כגון Photoshop ו- Illustrator.

Flash/Animate - תוכנת אנימציות דו מימד וקטורית שנועדה ליצור אנימציה לאתרי אינטרנט, באנרים ומשחקי Flash. התוכנה מתמחה בפתרונות תוכנה לעולם הגרפיקה, הדפוס, האינטרנט והאנימציה הממוחשבת. יחד עם נגן ה- Flash, מאפשרת התוכנה לעצור ולהציג סרטוני הנפשה. היתרון שלה שיחסית ליצירת אנימציה, הקובץ הסופי הנותר הוא קל במשקלו. תוכנה זו משמשת בעיקר ליצירת אנימציות, יישומי אינטרנט, אפליקציות ומשחקים.

Animate (פלאש פרו בעבר CC)  מספקת סביבת עריכה ליצירת אנימציה ותוכן מולטימדיה, המאפשר למעצבים חזותיים כדי לבנות חוויות אינטראקטיביות המציגות באופן עקבי על פני מחשבים שולחניים ומכשירים ניידים.

עם Adobe Animate Pro CC – הנחשב לחלק מתוכנית הקריאייטיב קלאוד, תהליך היצירה שלך הופך להיות חלק, אינטואיטיבי, ומחובר יותר. 

למסלול לימוד עיצוב גרפי לחץ כאן >

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה