עולם ה-UX הפך לאחד מהתחומים המבוקשים והמסקרנים ביותר. כל חברה או סטודיו דורשת מהמעצבים הגרפיים שלה ידע בתחום הזה. בעבר, ממעצבים גרפיים היה נדרש נטו ידע מעמיק בתוכנות השונות (של Adobe וחברות נוספות), היכרות עם עולמות הטיפוגרפיה, עיצוב, צבעים ועוד. אך כמו בכל תחום אחר בעולם המודרני – הוא השתנה. וכמעט כיום אין ארגון שמפתח מוצר שלא שם דגש על חוויית משתמש/UX בשילוב עיצוב גרפי איכותי במיוחד.

מה זה בכלל UX/חוויית משתמש?

חוויית משתמש מתייחסת לאינטראקציה הנוצרת בין המשתמש לבין מוצר או שירות מסוים. בקורס חווית משתמש (UX) מתייחסים לכמה אלמנטים והיבטים שונים, הכוללים את החוויה שהמשתמש עובר, איך זה גורם לו להרגיש ולחוש וכמה פשוט עבורו לבצע משימות או פעולות במוצר.

חוויית משתמש יכולה להיות כמה נוח מרגיש לי הסמארטפון בכף היד שלי, כיצד הולך תהליך הזמנת פיצה באתר מסוים או כמה אפליקציית הניווט של Waze נוחה לשימוש. מטרתה של חוויית המשתמש היא ליצור דרך פשוטה, קלילה, נוחה ויפה עבור המשתמש. כך שהחיים שלו יהיו קלים יותר כשהוא משתמש או יוצר אינטראקציה עם המוצר, האתר או כל דבר אחר.

למה, מה ואיך? – שלוש הנקודות של עולם ה-UX

כל מי שחולם על שילוב של עיצוב גרפי איכותי ונכון ביחד עם עולם חוויית המשתמש (או על לימודי עיצוב), עליו להכיר בשלוש עקרונות בסיסיים, רגע לפני שהוא מנסה לשפר, ליצור או כל דבר עם המוצר או הרעיון שהוא מקבל. מדובר במפה הבסיסית ביותר של התחום, ולא משנה אם אתה מעצב גרפי, מתכנת או איש שיווק דיגיטלי, כדאי לך מאוד להכיר אותם:

מרכיב מספר 1: למה?

מהי הסיבה שהמשתמש העתידי שלנו הולך לקנות, לרכוש או להשתמש במוצר שלנו. מדוע שדווקא הוא יבחר בנו על פני המתחרים? מה הוא יוכל להפיק ממנו? מהו הערך שהוא יוכל להעניק לו בכלל? דמיינו בחור/ה רווק/ה שירצו להשתמש בטינדר או אוקיקיופד, שהן אפליקציות היכרויות. הם יודעים שבזכות האפליקציה הם יוכלו להכיר פרטנר עתידי או בן/בת זוג עתידי.

מרכיב מספר 2: מה?

פה יותר מדובר על השימוש במוצר שאותו מפתחים. מה המשתמש שלנו עושה עם המוצר בפועל.

מרכיב מספר 3: איך?

כנראה שמדובר על המרכיב החשוב ביותר, מדובר למעשה בפאזל המרכיב את אופן העיצוב, הפונקציונליות וכמה נוח ואסתטי המוצר, האתר, האפליקציה או כל דבר אחר מרגישים.

כל מי שחי ועוסק בתחום של עיצוב גרפי בשילוב חווית משתמש, יודע שהוא ראשית מתחיל מ'למה', ממשיך אל ה'מה' ולבסוף, בשביל להפוך את התוצר הסופי לכמה שיותר מושלם, הן מבחינת החברה או הארגון והן מבחינת המשתמש, עליו לחשוב באופן מקיף ובצורה יוצאת מן הכל על 'איך'. כל מי שעובר קורס עיצוב גרפי וחושב על שכר עיצוב גבוה, ירצה להיכנס אל התחום הזה. כיוון שהמשכורות בו הן מהגבוהות ביותר בשוק כרגע. ובנוסף – הוא תחום מאתגר ואיכותי במיוחד.

אז איך מגיעים לשם?

אנחנו בהאקריו, מבינים כמה התחום הזה קולח ורותח בתקופות האלה, לכן, הכנסנו אל מערך הלימודים שלנו בצורה המקיפה ביותר את הנושא הזה. כך שכל סטודנט אשר חושב על לימודי עיצוב גרפי, יכול להגיע אלינו, ולקבל את החבילה השלמה של 360 מעלות המכילה הן תכנים של חוויית משתמש והן תכנים של לימודי עיצוב גרפי, הכוללים את התוכנות השונות של Adobe, ובנוסף לכך, גם אנימציה ותכנות על קצה המזלג.

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה