כשזה נוגע לעולם ההייטק זה אולי הקורס היצירתי ביותר והוא בהחלט הקורס שנותן את הביטוי המשמעותי ביותר לדמיון של הסטודנטים שלומדים בו. דיברתי עם סטודנטים וחקרתי מה לדעתם הפך את קורס אנימציה לקורס כל כך פופולרי בשנים האחרונות ומה הכניסה שלו לעולם ההייטק שינתה בתחום. ריכזתי עבורכם 6 עובדות על לימודי אנימציה ממוחשבת ועל הקריירה המעניינת שצפויה לסטודנטים בסיום הלימודים.

אנימציה
העובדות הכי מעניינות על אנימציה

1. לפני שתוכנת ה-MAYA המשמשת למידול ופיסול דמויות ונלמדת היום בכל קורס אנימציה הייתה קיימת, אנשים היו מספרים סיפורים באמצעות טכניקות שונות. חלקן אפילו איורים או שהשתמשו, בין השאר, בטכניקה שנקראת תמונת צל וסיפרו סיפורים באמצעות צילומים של צלליות כף יד.

2. אנימציה ממוחשבת היא פעולה ממושכת שיכולה להימשך ימים, חודשים ואפילו שנים. את הסרט אוואטר לצורך העניין, לקח שני עשורים שלמים ליצור. בסרט הזה היו כל כך הרבה טכניקות של מידול ואנימציה שנדרשו לצורך כך 2,000 שרתים, 35 אלף ליבות מעבד ו-104 טרה בתים של RAM כדי להציג את הסרט. דוגמה נוספת, היא הסדרה סאות' פארק שזמן ההפקה של כל פרק בודד לוקחת שבוע שלם!

3. כשתסיימו לימודי אנימציה תוכלו לחפש מגוון רחב של תפקידים בענפים שונים. בתחום הפרסום לצורך העניין, האנימציה חדרה באופן משמעותי עם מגוון דמויות מונפשות שכולנו מכירים החל מהיונים של ביטוח ישיר, דרך התוכי של בזק ומי לא מכיר את התינוק של במבה? אבל כמובן שאנימציה היא לא רק בתחום הפרסום, בתחום הקולנוע והטלוויזיה האנימציה נכנסה חזק ולכל סרט מצויר, לרוב יוצאת גם גרסת תלת ממד.

4. כשתתחילו ללמוד אנימציה ממוחשבת תבינו שתהליך ההנפשה של הדמויות יהיה שונה מאוד וישתנה בין דמות לדמות. לצורך העניין, ההנפשה של בן אדם פשוטה יותר מההנפשה של דינוזאור. האנימציה של דינוזאור מורכבת יותר בהתחשב בכך שיש לו הרבה יותר מפרקים בהשוואה לבן אדם כך שצריך לקחת בחשבון הרבה יותר טווח תנועה.

5. לסטודנט בקורס אנימציה ממוחשבת יש מגוון תחומים שהוא יכול להתמקצע בהם, כל אחד מהם לוקח חלק בשלבים שונים של ההפקה ואולי אפילו לפניה או אחריה. החל משלב הסטורי בורד שהוא תכנון גרפי ראשוני של הסצינה שעובדים עליה, דרך שלבי המידול, הטקסטורה והריג ועד לשלבים סופיים של עריכת הוידיאו. ישנם המון תפקידים שהסטודנט יכול להתמקצע בהם.

6. בישראל תחום האנימציה הולך ומתפתח. השגנו כאן כמה פריצות דרך משמעותיות ואנחנו אחראיים על תוצרים מדהימים. אחת החברות הבולטות בישראל בתחום האנימציה היא סנובול (Snowball). היא אחראית על כמה מהתכנים הכי מדוברים בארץ כמו הסרט 'אבוללה', התינוק של כללית, קמפיינים של רשת, קוקה קולה ועוד.

קורס
גם אתם יכולים להיות אנימטורים

כפי שאתם יכולים לראות, זהו תחום מאוד מעניין שהדף קצר מלהכיל את כמות המידע שאפשר לומר עליו. אם גם אתם אנשים יצירתיים, אתם נהנים מסרטים מונפשים ועוד יותר מסרטי תלת ממד ואתם רוצים לתת דרור לדמיון שלכם, אתם מאוד תיהנו ללמוד קורס אנימציה. בעיקר מאז שהוא נכנס לתחום ההייטק, עוד ועוד אנשים מצאו את עצמם בונים את הקריירה שלהם בתחום מכיוון שהם זיהו את הפוטנציאל העצום הגלום בו.

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה