יש אנשים שיגידו שללמוד את השפה האנגלית זה מבין השפות שהכי חשוב לדעת, ייתכן והם צודקים, אחרים אולי יגידו סינית, יפנית או כל דבר אחר שיש לו שליטה רבה בתעשייה ובמסחר. אבל האמת היא, שאם אנחנו ניקח את הצד האחר של השפות, השפות הכי חשובות בעת הנוכחית, אם אתם חיים בעולם הדיגיטל, הפרסום או ההייטק, הן שפות תכנות.

אבל מה הפך אותן לכל כך פופולריות? האם אפשר להתקבל אליו ללא רקע? והאם באמת כדאי לשקול לימודים של שפות תכנות גם אם אין לכם רקע? כל התשובות שאתם מחפשים בכתבה הבאה.

הכירו את מיכאל - ואיך לימודי תכנות השיגו לו קריירה

הסיפור של מיכאל אמנם לא שונה מסיפורים של הרבה בוגרים אחרים שלנו, אבל כן חשוב לנו לשים אותו על הבמה, הוא הגיע ללמוד אצלנו בתחילת שנת 2018, לא היה לו כלל ניסיון בתכנות, מה שכן היה לו זה המון תשוקה, רצון להצליח, מוטיבציה וההבנה שהוא חייב להשקיע בשביל להצליח. הוא נרשם אל קורס בניית אתרים, ייתכן ומדובר באחד מהמסלולים המעשירים ביותר בתחום ההייטק, הוא למד שפות תכנות רבות, כגון לימודי PHP ו-JavaScript, וכמובן את אחת מהטכנולוגיות המוכרות ביותר, שזוהי ReactJS.

מיכאל התייחס גם לנקודה אחרת בלימודים: זה היה זמן כיפי! וכל הלימודים היו קשורים למקצוע. אז זוהי גם נקודה חשובה, אנשים רבים לא רק נהנים ללמוד שפות תכנות ואת עולמות הפיתוח, בניית אתרים ועוד בגלל הכסף והיוקרה שיש במקצוע, אלא בגלל שהם נהנים מכך! נכון שמדובר בתחום מאוד מאתגר, שדורש המון אימונים וחרישה בבית, אבל אנחנו שומעים זאת מהמון בוגרים וסטודנטים, וגם אנשים אחרים שהשתלבו בתעשייה, שהם נהנים מן העשייה והיצירה של הדברים.



הסיפור של מיכאל, בוגר קורס בניית אתרים Full Stack Development

הרי תחשבו על זה, אנשים לא רק אוהבים לעסוק בתחום שמניב להם כסף, אלא גם במשהו שמאתגר אותם, כזה שהם מסיימים בסוף היום את העבודה שלהם ואומרים: וואו, סוף סוף הבנתי איפה הקוד שלי היה דפוק!.

אגב, מיכאל, התקבל אל Tech Marketing כמה ימים לאחר סיום הלימודים, כמובן בעזרת מחלקת ההשמה הנהדרת שלנו. הוא עובד שם עוד מתחילה שנת 2019 והוא נהנה מכל רגע.אין ספק שלסיים קורס Full Stack Development עשה המון טוב לקריירה שלו.

מה קורה כשמערבבים מעצב גרפי, PPC ומתכנת?

השנה היא כבר 2021, וכפי שכבר כתבתי למעלה, בשביל להפוך לכוכב עולה, עליך להיות איש אחד שמסוגל לעשות מגוון דברים (ויש כאלה שיגידו ההפך, שדווקא עדיף לך להיות מומחה בנושא מאוד נישתי, אבל נדון על כך בפעם אחרת). הנקודה היא, שנניח שמעצב גרפי, עם התמחות ב-UI/UX, שירצה למנף לעצמו את הקריירה, הוא יוכל לעשות זאת בעזרת לימודים של שפות תכנות או התמקדות בתחום ספיציפי, לרוב הוא יפנה אל תחום בניית האתרים, אבל זה בקלות יכול להיות גם דוט נט או פיתוח אפליקציות.

אותו מעצב גרפי, נניח ונקרא לו אייל, יוכל לפתח את הקריירה שלו אל שני צמתים שונים:

הקמת סטודיו
אם אייל יקים סטודיו, הוא יוכל לספק שירותים כמעט מושלמים ללקוחות שלו! זאת אומרת, הוא יוכל לעצב לו פוסטים לפייסבוק, ליצור לו את חווית המשתמש באתר, לעצב לו את האתר ובנוסף לכך - גם לבנות לו את האתר. קודם כל, זה מצוין מבחינה הכנסה וגם מבחינת האתר עצמו, כי אין הרבה משהו טוב יותר מאשר אדם שגם בונה וגם מעצב את האתר.

שדרוג משמעותי לקורות החיים
אם סטודיו לעיצוב, מחלקת שיווק פנימית או משרד פרסום יפגוש בקורות החיים של אייל, הם יתרשמו ממנו מאוד! כיוון שיש להם בן אדם שעונה על שני צרכים הכרחיים של המון לקוחות, הן בפן של בניית אתרים והן בפן של עיצוב גרפי וחוויית משתמש.

האם אנשים ללא תואר או ללא רקע צבאי יכולים ללמוד שפות תכנות?

רבים מהסטודנטים שמגיעים ללמוד אצלנו, שואלים אם ניתן להגיע לתעשייה ללא ניסיון קודם (תואר אקדמי, תפקיד ב-8200 או כל דבר אחר). והתשובה היא? ברור שכן. כמובן שזה מצריך המון השקעה, הרי רוב הבוגרים שלנו מגיעים אלינו ללא תואר, וההצלחה שלהם? בשמיים.

מה שכן חשוב להדגיש, זה שדרושה השקעה, ולא מעט ממנה, הקורסים ומסלולי הלימודים שלנו, במיוחד בתחום הפיתוח, הם אינם פתרון קסם, אלא נדרשת מכם עבודה והשקעה מרובה בשביל להצליח. אנחנו כמובן ניתן לכם את כל הכלים הנכונים האפקטיבים על מנת להצליח, אבל המסע שלכם רק מתחיל שם, כי יהיה עליכם ללמוד, להשקיע ולחקור כמה שיותר על מנת להצליח.

בקרוב בניית אתרים לדוגמה, כפי שכתבתי כבר למעלה, אנחנו מלמדים את כל הכלים האפקטיבים, שפות תכנות, טכנולוגיות שונות ושאר ספריות על מנת שהסטודנטים שלנו יקבלו את כל המידע הנדרש בשביל שהם יוכלו להרשים את המעסיקים העתידיים שלהם. בתחום לימודי דוט נט למשל, שדרגנו את תכני הקורס בנושאים הרלוונטים ביותר בתעשייה! כשזה כולל לימודי פיית'ון, שפת #C ועוד שאר טכנולוגיות מוכרות ואיכותיות.

אבל האמת היא, שמעבר לנושאים היבשים, השיטה שלנו עובדת בצורה אחרת, אנחנו שמים דגש על לימודים פרקטיים עבור הסטודנטים, שהם כבר בימים הראשונים בקורס שלהם כבר יוכלו ליצור אתר תדמית קטנטן או כל דבר אחר בסגנון. וכך גם במשך הקורס, בכל שיעור תהיה התמקדות בחלק הפרקטי והמעשי. כך שלמעשה הבוגרים מגיעים עם ניסיון לתעשייה עצמה, ניסיון פרקטי שכזה, ולא רק נושאים שהם למדו בתאוריה.

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה