בלוג
פוסט תכנית אסטרטגית

איך בונים תכנית אסטרטגית לקידום אתר בשנת 2014

עודכן בתאריך:10 ינואר 2022


לעומת זאת, השינויים הרבים שחלו בגוגל בשנים האחרונות הראו לנו שמי שלא יחשוב על הקידום לטווח הארוך, עשוי למצוא את עצמו בבעיה בשלב מאוחר יותר: קידום שמתבסס על פתרונות מהירים וקידום נקודתי של רשימת מילות מפתח ידועה מראש לא יחזיק מעמד הרבה זמן ורוב הסיכויים שכל המאמץ והאנרגיה שהושקעו בו ירדו לטמיון עם עדכון האלגוריתם הבא של החברה...

על מנת להראות כיצד ההבדלים בין שתי הגישות מתבטאים בפועל, החלטנו לנתח את אתר האינטרנט הממוצע משלוש זוויות שונות: תוכן, קישורים וחווית גלישה

תוכן

חשיבתו של התוכן בתהליך קידום האתר רק הלכה והתחזקה עם הזמן, אך עדיין רואים לא מעט בעלי אתרים שהאסטרטגיה העיקרית שלהם היא לשלב את מילות המפתח שבחרו כמו שהן לאורך כל הטקסט. למרות שאפשר בהחלט לשלב כל ביטוי פעם או פעמיים, ברגע שהוא הופך להיות המרכז שמסביבו כותבים את הטקסט, זו כבר בעיה מבחינת הקורא...

לכן, העצה הטובה ביותר היא לחשוב קודם כל על הקורא ורק אחר כך על מילות המפתח שרוצים לשלב. אם יש חיפוש פופולארי במיוחד, אפשר להשתמש בו בכותרת או בתיאור של הדף, אך בטקסט עצמו להשתמש בהטיה אחרת. לדוגמה, גינה מעוצבת ולא גינות מעוצבות. גם לעצב קישורים שהם רק חלק מן המילה (מזרונים לבתי אבות) היא אסטרטגיה מאוסה. בהקשר הזה כדאי גם לקרוא למה לא כדאי לעשות מניפולציות על גוגל.

מעבר לכך, גם אם האסטרטגיה הזו מסתברת בסופו של דבר כלא אופטימאלית, קל מאוד לתקן אותה מכיוון שהתוכן נמצא בשליטה ישירה שלנו, כך שבעצם אין מה להפסיד.

רוצים לדעת לקדם בעצמכם? קיראו על קורס קידום האתרים שלנו.

קישורים

הקישורים הם אולי החלק הבעייתי ביותר בכל אסטרטגיה של קידום אתרים מכיוון שיש הבדל גדול בין המצוי לרצוי: כולנו היינו רוצים לקבל קישורים רק מאתרים מעולים, אבל בדרך כלל אנחנו נאלצים להתפשר על אתרים פחות איכותיים ולעיתים אפילו על פינות מאמרים וכו'.

מה שאנחנו כן יכולים לעשות זה לדאוג לכך שהקישורים שלנו יתנו ערך מוסף לגולש : לכתוב בעבורם טקסט מעניין ורענן ככל שניתן ולא לקשר כל הזמן רק לדף הבית שלנו, אלא לשלב גם קישורים לדפי עומק ואפילו כאלו שלכאורה אין להם חשיבות מיוחדת. לפני כל קישור יזום שאתם בונים, שאלו את עצמכם אם זהו קישור שהייתם מוסיפים גם אם הייתם מישהו מבחוץ שהיה נכנס לאתר שלכם במקרה. כתוצאה מכך, גם טקסט הקישור בו אתם עושים שימוש צריך להיות מגוון ולא חד גוני.

חווית שימוש

חווית שימוש היא הצלע השלישית של כל אסטרטגית קידום לטווח ארוך, אבל זו גם החלק שהכי קל להתעלם ממנו: אתר שהגולשים ירצו לחזור אליו הוא בדרך כלל גם אתר שבנוי בצורה נכונה, שאין בו עומס של טקסט ושקל לנווט בו.

הדבר אולי נשמע ברור מאליו על הנייר, אבל מי שבונה אתר מתוך נקודת מוצא שכל דף חייב להתאים למילת מפתח אחת ושכל העמודים האלו חייבים להיות נגישים מכל דף באתר דרך תפריטי ניווט (לא כולל מפת אתר שהיא סיפור אחר), בדרך כלל מוצא את עצמו עם אתר מפלצתי שאין שום דרך לגלוש בו בצורה נוחה. במילים אחרות, אל תפחדו לעשות פשרות ולהפסיד מילת מפתח כזו או אחרת על מנת להפוך את האתר לטוב יותר. גוגל טוב היום יותר מאי פעם בסריקה של עמודים בעומק האתר, ורוב מערכות ניהול התוכן כיום מאפשרות לכם לקבוע את ההיררכיה גם ברמת הכתובת ולא להסתמך על תפריטים בלבד. (לדוגמה, www.mysite.com/articles/article-name יהיה ברמה שלוש).

לסיום, חשוב להזכיר שהעצות שנתנו כאן הן קלות יותר לביצוע באתרים חדשים שלא קודמו בעבר, אך גם אם יש לכם אתר קיים, השאיפה היא לאזן בין הרצון לבנות אסטרטגיה אופטימאלית, אך יחד עם זאת לא לפגוע בקיים.

בהצלחה!



פוסטים קשורים

building-websites
בניית אתרים למתחילים: המדריך המלא
אורטל סופר | 8 מאי 2022
אנחנו שומעים היום על יותר ויותר אנשים שבנו אתר בעצמם. אנשים פשוטים כמוכם וכמוני שעוד לא הספיקו להיכנס לתחום בניית האתרים אבל כבר מתחזקים אתר משלהם ואפילו עושים את זה בהצלחה יתרה. קיימים היום לא מעט אתרים שמאפשרים לאנשים שעוד לא למדו את התחום להשתעשע עם הרעיון ולראות אם זה באמת מתאים להם. אז איך … Continued
ניהול רשתות ואבטחת מידע
קורס IT אונליין
איתמר מרילוס | 12 מרץ 2022
מקצוע ה-IT הפך למבוקש מאוד בשנים האחרונות. כמה מבוקש? רק בארה"ב לבדה מועסקים בתחום יותר משני מיליון עובדים. אפשר לחשוב על זה ככה: הרי בכל מקום קיימות כיום רשתות מחשבים. בין אם מדובר ב-Microsoft, משרד פרסום קטן או רשת בתי מרקחת – הכל היום מרושת. כך נולד הצורך בכמה שיותר אנשי IT שיהיו אחראים על … Continued
שיווק דיגיטלי
קורס ניהול מדיה חברתית – מה לומדים וכמה מרוויחים
איתמר מרילוס | 12 מרץ 2022
ניהול מדיה חברתית - איך מתחילים? בקורס לניהול מדיה חברתית בהאקריו תלמדו לנהל עמודי פייסבוק, אינסטגרם וטיקטוק עסקיים
תמונה ראשית פוסט לימודי sql
לימוד SQL להתמקצעות בבסיסי נתונים
מאיה כץ | 10 ינואר 2022
SQL היא שפה בה מתנהלים בסיסי נתונים והיא מבוססת על אלגברה. באמצעות SQL ניתן לתשאל נתונים, לעדכנם וליצור שינויים מסוימים בבסיסי נתונים.
רוצה לשמוע עוד?

phone mobile icon שיחה
chet icon צ'אט
email mobile icon לפרטים

מדיניות הגנת הפרטיות

×

אנו מודים לכם על שבחרתם לעשות שימוש באתר Hacker-u (להלן: "האתר").

האתר מופעל על ידי האקר-יו בע"מ (להלן: "החברה") לטובת איסוף פרטים ויצירת קשר עם מתעניינים בלימודי מקצועות הי-טק.

לתשומת לבכם, המידע המוצג באתר הינו כללי בלבד. למידע ספציפי ניתן להשאיר פרטים בעמוד ויועץ לימודים מטעם החברה יחזור אלכם במהרה.

מטעמי נוחות בלבד, האמור בתקנון זה מנוסח בלשון זכר, אולם הוא מתייחס לשני המינים בצורה שווה.

לכל מידע נוסף ניתן לפנות בכתובת הדואר האלקטרוני שבסיפא לתקנון זה.

בגלישתך באתר זה הנך ( "להלן: "הגולש") מקבל ומסכיה לתנאים ולמדיניות הפרטיות כמפורט להלן. מדיניות הפרטיות מתייחסת לסוג המידע שתספק לנו או מידע אשר אנו נלמד משימוש שתעשה באתר.

שמירה על פרטיותך:

1. פרטיות הגולש חשובה לנו מאוד. אנו מנהלים את האתר בסטנדרט האבטחה הגבוה ביותר ע"מ לשמור על פרטיך ולהגן על המידע שתמסור לנו בצורה הטובה ביותר.

2. אנו פועלים בהתאם להוראות חוק הגנת הפרטיות, התשמ"א-1981 ושואפים לעמוד בכל דרישות החוק לעניין כיבוד הפרטיות וההגנה על מידע אישי. אנו מחויבים להגן על פרטיותך ועל שמירת פרטי הזיהוי האישיים שלך.

3. אנו אוספים מידע אישי אודותיך רק כאשר אתה תספק לנו אותו באופן ספציפי וביודעין. אנו מאמינים, כי אתה צריך לדעת בדיוק איזה מידע אישי אנו אוספים וכיצד אנו מתכוונים להשתמש בו בטרם תחלוק אותו עמנו. אנו עשויים לבקש ממך מידע אישי כגון שם, מספר טלפון, כתובת וכתובת דואר אלקטרוני. אנו עושים זאת רק כאשר אתה מבקש מידע או מבקש להירשם לשירותים הטעונים הרשמה או מנוי.

4. כאשר אנו מתכוונים להשתמש במידע האישי שלך, אנו מבקשים זאת מראש, על מנת שתחליט אם אתה רוצה לספק לנו את המידע או לא.

5. מידע המאפשר זיהוי אישי שלך, יישמר בסודיות מוחלטת. פרטי זיהוי אישיים שאתה מספק לנו לא יהיו זמינים לצדדים שלישיים ללא אישור מפורש שלך.

6. אנו מדגישים כי לא חלה חובה חוקית למסור את המידע.

המידע שייאסף והשימוש שיעשה בו:

1. אנו מגבילים את בקשותינו לקבלת מידע אישי בסיסי בלבד, כגון:

א. שם מלא

ב. מספר טלפון

ג. כתובת דואר אלקטרוני

2. אנו מגבילים את איסוף המידע האישי למידע שאנו מאמינים כמינימלי ביותר על מנת לספק לך את השירותים המוצעים באתר או באמצעותו.

3. המידע אשר יימסר ישמש לטובת גבייה, שליחת דיוור ישיר וקשר עם הלקוח, שליחת דבר פרסומת, ניוזלטר והודעות שיווקיות; טיוב נתונים, מתן שירותים ללקוחות, ניהול מועדון לקוחות, ניהול מידע על תלמידים / סטודנטים / משתלמים, ניהול מכירות, שיווק וגיוס לקוחות.

4. המידע שתעביר לנו לא יימסר על ידינו לצדדים שלישיים בתמורה ו/או ללא תמורה אלא אם תיתן את הסכמתך לכך מראש ו/או לדרישת רשות מוסמכת.

Cookies (עוגיות):

1. קובץ Cookie הוא קובץ המכיל חלקים מסוימים של מידע שהאתר יוצר במחשבך בעת הגלישה באתר. הקובץ מאפשר שמירת מידע לגבי העדפותיך בכל הקשור בשימוש באתר.

2. על מנת לשפר את חוויית הגלישה שלך באתר, האתר משתמש ב- Cookies. רוב הדפדפנים כיום יודעים לזהות מתי "Cookie" מוצע, ולאפשר לך לסרב או לקבל אותו. אם אינך בטוח אם לדפדפן שלך יש יכולת זו, עליך לבדוק עם יצרן התוכנה או ספק שירותי האינטרנט שלך. איננו משתמשים בקבצי Cookie כדי לעקוב אחר הרגלי הניווט של המבקרים שלנו.

גישתך ושליטתך בפרטי הזיהוי שלך:

באפשרותך לבצע את הפעולות הבאות, בכל עת, על ידי פנייה אלינו באמצעות כתובת הדוא"ל שלהלן:

1. לבדוק איזה מידע אישי שלך יש בידנו, אם בכלל.

2. לשנות/לתקן את הפרטים אשר בחרת להעביר לנו.

3. לבקש מאתנו למחוק כל מידע שנאסף אודותיך (יחד עם זאת יש לדעת כי, לא נוכל לספק שירותים מסוימים ללא המידע).

4. להביע כל חשש כלשהו שיש בידך לגבי השימוש שנעשה במידע אישי שלך.

קניין רוחני:

כל זכויות בכל המושא לזכויות קניין רוחני, המופיע ו/או מוצג באתר, הינו בבעלות החברה בלבד ואין לעשות בהם שימוש ללא אישור החברה מראש ובכתב.

יצירת קשר:

ניתן ליצור עמנו קשר בכל עת בכתובת הדואר האלקטרונית הבאה info@hackeru.co.il

להורדת
הסילבוס