שפת HTML היא השפה באמצעותה בנויה רשת האינטרנט. מדובר בשפה שעברה הרבה מאוד תהפוכות ושינויים מאז הוצגה לראשונה בשנות התשעים. מי שמשתמש בשפה, למעשה קובע מה אנחנו כגולשים נראה על חלון הדפדפן שלנו.

רקע על לימודי HTML5

ראשי התיבות של שפתHTML  הן Hypertext Markup Language, כלומר, שפת סימון להיפר טקסט, כך שבניגוד לשפות אחרות, לא מדובר בשפת תכנות קלאסית מכיוון שמי שמיישם את השפה לא מתכנת בה באמצעות פקודות, אלא מסמן את המאפיינים של החלקים להם הוא רוצה להצמיד תכונות מסוימות. כך למשל, אם נרצה לסמן שחלק מסוים בעמוד הוא כותרת ראשית, נסמן אותו עם התגית כותרת (H1) . אם נרצה לסמן איפה יש תמונה מסוימת, נשתמש בתגית  וכך הלאה... 

על מנת שיהיה תקן אחד ויחיד בין כל הדפדפנים המפרשים את שפת HTML,  ישנו גוף עולמי בשם W3C אשר אחראי לבנות תקן לשפת HTML וכל העמודים אשר בנויים לפני התקן, ייראו באופן זהה או כמעט זהה על כל סוגי הדפדפנים בשוק.

היכרות עם סביבת הפיתוח


ההבדל בין HTML 5  לבין הגרסאות הקודמות

ההבדל המרכזי בין HTML 5  לבין הגרסאות הקודמות מתבטא בכך ש – HTML 5 מסוגלת ליישם גם אפליקציות ותגי מולטימדיה ייעודים, ועל ידי כך להחליף טכנולוגיות רבות שנמצאות בשימוש באינטרנט, אבל דורשות שימוש בממשקים חיצונים. לדוגמה, טכנולוגיית הפלאש הוותיקה להפעלת סרטונים או אנימציות. יתרה מזאת, באמצעות טכנולוגיה הנקראת Canvas ניתן ממש לצייר על המסך, כך שאתרים הבנויים ב – HTML 5 נראים מעוצבים וחלקים יותר. למידע נוסף על קורס HTML.
 
 מלבד זאת, בעזרת HTML 5 אפשר לסמן חלקים שונים בצורה לוגית במסמך. לדוגמה, חלק עליון, חלק תחתון, חלקים מרכזיים (Sections) ומאמרים (בגרסאות הקודמות הייתה מגבלה בעיקר לפסקאות בודדות). ההנחה היא כי החלוקה החדשה במסמך תהיה חשובה בעיקר למנועי חיפוש אשר יעשו בה שימוש על מנת לנתח אילו חלקים חשובים יותר במסמך ואילו פחות. על כן, ל – HTML 5 יש חשיבות גם לכל הנושא של קידום אתרים (SEO).
 
עוד יתרון גדול של HTML 5  הוא התאמתה למכשירים שונים בשוק, החל מטאבלטים, דרך מחשבים אישיים ועד לטלפונים חכמים. בזכות העובדה שהיום כמעט 100% מן המכשירים בשוק תומכים בה, נוצרת אחידות והגולש רואה את אותה התוצאה בדיוק בלי תלות במכשיר בו הוא משתמש. (אם כי עבור חווית גלישה אופטימאלית עדיין ייתכן ויהיה צורך לבצע התאמות שונות לכל מכשיר בנפרד).

קורס HTML5 ב- HackerU

במסגרת קורס בניית אתרים ב-HackerU , נלמד לא רק HTML 5, אלא גם קידום אתרים, מסדי נתונים ואת שפת התכנות PHP החיונית לתכנות והקמה של אתרים מודרניים. כמו כן נלמד יישומי גרפיקה ומולטימדיה באמצעות פוטושופ ו-Illustrator, פלאש ו-CSS (שפת עיצוב לרשת).

למה לימודי HTML5?

לימודי HTML5 כוללים מבחן הסמכה של ZEND (החברה שפיתחה את PHP) ומתאים הן למי שמחפש ללמוד מקצוע והן למי שמחפש לבצע הסבה מקצועית ממקצוע קיים. הקורס מבטיח התחייבות להשמה והגשת פרוייקט מעשי המקנה צבירת ידע פרקטי רב בנוסף לידע התאורטי.  

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה