לכל תחום בתעשיית ההייטק יש מיומנויות ספציפיות שנדרשות כדי לעבוד בו. למשל ברור שכדי לעבוד כמתכנתים נדרשת שליטה בתכנות ובניית אחרים או שאלה הרוצים להשתלב כמפתחי משחקים צריכים לדעת להשתמש במנועי משחק.

לכן החלטנו הפעם לפנות אל כיוון מעט שונה ולחפש את אותן תכונות כלליות שנדרשות כדי לעבוד בתעשייה. לא מדובר על מיומנויות ספציפיות, אלא אילו תכונות יעזרו לנו מאוד בין אם השתלבנו כמפתחים, לוחמי סייבר או מומחי שיווק דיגיטלי.

7 התכונות הנדרשות כדי לעבוד התעשיית ההייטק:

1. שיתוף פעולה ויצירת תקשורת בינאישית

כל משימה בתעשיית ההייטק אף פעם לא נוצרת בחלל ריק, וכמעט תמיד היא תחייב אתכם לשיתוף פעולה עם מישהו אחר או צוות אחר. זו היא דרך בה פועלים בהייטק והסיבה לכך היא טריוויאלית למדי: עבודה משותפת פשוט מביאה לתוצאה טובה ומהירה יותר לעומת עבודה אישית שלא מבוססת על שיתוף פעולה.

בנוסף תקשורת יעילה המבוססת על יחסי אנוש טובים גם היא חיונית וחשיבותה באה לידי ביטוי בשתי דרכים:

  • להסביר מדוע ולמה בחרתם כך: כאשר אנחנו מציגים בפני אחרים חשוב שנדע להסביר לא רק איך דברים נעשים, אלא גם להסביר ולתת נימוקים משכנעים לדרך שבה אתם עושים דברים. במילים אחרות: לתרגם למי שעומד מולכם למה בחרתם בפתרון הספציפי הזה.
  • להכיר את הקהל: תקשורת טובה הכרחית בפרט עם לקוחות או קהלים אחרים שאולי לא "מדברים טכנולוגיה". היכולת להתאים את הטון וההבנה שלך לכל קהל היא מיומנות רכה מצוינת.

2. יכולת ניהול זמן

בוא נודה על האמת, היכולת של עובדים לנהל זמן בצורה טובה או רעה משפיעה על הצוות כולו. כאשר צוות עובד על פרויקט, הפרויקט הזה יכול להיכשל אפילו אם רק עובד אחד בלבד לא עומד בדד-ליין. כתוצאה מכך, כל הצוות צריך להתמודד עם השלכות מצד מנהלי החברה, פשוט בגלל שעובד כלשהו לא היה מסוגל לנהל את הזמן שלו ביעילות.
לכן יצירת לוח זמנים מסודר והגדרת חלונות זמן מתאימים לביצוע כל משימה היא חיונית. מעבר לכך, עמידה בזמנים תשתפר את רמת האמינות כלפיכם מצד הקולגות והמנהלים.
ניהול זמן משפיע על מיומנויות רכות רבות אחרות, כמו אמינות בעמידה בזמנים. מעבר לכך, סביר שמה שיקרה הוא שבגלל שסומכים עליכם ורואים בכם כ-'תקתקנים' תקבלו יותר משימות שחשובות לארגון/חברה.

3. נטוורקינג (יצירת רשת מקצועית)

נטוורקינג הוא קריטי להצלחה בהייטק. אחד היתרונות של יצירת רשת מקצועית חזקה, הוא שהרשת הופכת לגורם המסייע להתגבר על אתגרים ולפתור בעיות.
דמיינו שנתקלתם בבעיה שלא הצלחתם לפתור בדרכים הרגילות, אבל במקום להתייאש ביחס לפתרון או לפנות למנהלים בבקשה לעזרה נוספת - אתם יוצרים קשר עם אנשים שלא בהכרח היו חלק מהמעגל הטבעי לפתרון הבעיה.
לפעמים מתברר כי דווקא נקודת המבט שלהם היא זו שסייעה לכם להגיע לתובנה או לפתרון. דווקא בגלל שמדובר באנשים שלא מחויבים בהכרח לתהליך השגרתי הם מצליחים לייצר רעיונות מעניינים ודנים בהם בפתיחות ובחופשיות. אותה רשת חזקה של אנשים שנוח לנו איתם מפחיתה את המחסומים של שיחה זורמת חופשית.

4. אמפתיה

באופן כללי ניתן לומר כי הטכנולוגיה אותה מפתחים בתעשיית ההייטק מסייעת בפתרון בעיות. העניין הוא שאף אחד לא יכול לפתור באמת בעיה אלא אם הוא מבין את נקודות הכאב של המשתמש.
לא משנה האם אתם מתכנתים, מעצבים גרפיים או אנשי שיווק דיגיטלי, כאשר אין הבנה אמיתית של צרכי המשתמשים ואת האופן בו הם חווים את הבעיה שאתם מנסים לפתור במסגרת תפקידכם, בדרך כלל מה שיקרה הוא שהמוצר/שירות שלכם יהיה גרוע.

5. חשיבה ביקורתית

מעסיקים מחפשים מועמדים עם ראש על הכתפיים. הם רוצים לדעת שאתה יכול לקבל החלטות מושכלות וקרות רוח גם אם מולך עומדת בעיה קשה במיוחד. הכלי שמאפשר לשקול את האפשרויות השונות, לחשוב על התוצאה של כל בחירה לחיוב ולשלילה הוא פיתוח חשיבה ביקורתית. בעלי חשיבה ביקורתית בתעשיית ההייטק מצליחים לייצר פתרונות פרודוקטיביים, להעז להציע פתרונות נועזים ולהתמודד מול ביקורת נגדית בצורה שקולה. לכן חשיבה ביקורתית היא חיונית בכל תחום בתעשייה.

6. פרואקטיביות

תעשיית ההייטק משתנה במהירות, כאשר שינויים בכלים ושיטות עבודה מומלצות מתרחשות לכאורה בן לילה. עובדים שנוקטים בגישה יוזמת ולא מחכים שהמשימות יגיעו אליהם הם עובדים טובים יותר שתורמים רבות לארגון. קיימות דרכים רבות לגלות גישה פרו-אקטיבית בהייטק: ביצוע יעיל יותר של משימות בלי שהתבקשתם לעשות זאת, הגשת עזרה באופן יזום לקולגות, הצעות לשיפורים עתידיים ורוחביים בחברה ועוד.

7.מודעות עצמית

מודעות עצמית יכולה לעזור בתעשיית ההייטק בכך שהיא מאפשרת לאנשים ולצוותים להבין טוב יותר את החוזקות והחולשות שלהם, כמו גם את ההשפעה של פעולותיהם על אחרים ועל הארגון כולו.
פיתוח מודעות עצמית יכול להוביל לשיפור התקשורת הבינאישית, שיתוף פעולה עם אחרים ופתרון בעיות, מה שיכול בסופו של דבר להוביל לקבלת החלטות יעילה ואפקטיבית יותר וליצירת חדשנות ארגונית. בנוסף, מודעות עצמית יכולה לעזור ליחידים ולצוותים לזהות ולטפל בכל ההטיות או 'בנקודות עיוורון' שעשויות להשפיע על עבודתם.
לסיכום: על אף שהמיומנויות 'הקשות' מהוות עדיין את גורם ההצלחה המרכזי בתעשיית ההייטק, ברור כי ליכולות 'רכות' יש תפקיד קריטי להשתלבות בתחום. כל אחת ואחת מהתכונות שהוזכרו יכולה לסייע לכם להתפתח בתחום גם אם אתם לא בהכרח הכי מוכשרים בתחומכם.
חושבים שיש לכם את מה שדרוש כדי לעבוד בהייטק? לחצו כאן על המדריך השלם לבניית קריירה כדי לגלות>>>

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה