גם אם אין לכם תואר אקדמי, לימודי אבטחת מידע וסייבר יוכלו לקדם אתכם לקריירה בעולם ההייטק. חופש המידע והנגישות ברשת מחזקים את הצורך להגן על מידע רגיש מפני האקרים, מה שמעלה את הביקוש באנשי אבטחת מידע מוסמכים הטכנולוגיה ברחבי העולם מתפתחת בקצב מסחרר. תשתיות לאומיות ואזרחיות עברו לפעול באמצעות מערכות ממוחשבות, רובן אינטרנטיות. המערכות נשלטות מרחוק ונגישות ביותר. גם מאגרי המידע עלו לרשת, כדי לאפשר גישה וחשיפה למידע בכל מקום ובכל זמן. לצד הנגישות והקדמה, התפתחו גם סכנות שונות כתוצאה מהחדשנות. כשהמידע זמין ונגיש, גם לגורמים עוינים ומסוכנים יש אפשרות להגיע אליו בקלות. מתחת לפני השטח, יכולים בכל רגע עברייני רשת לפגוע בתשתיות, כדי לשבש את חיינו. לא פחות חמור מכך, הם יכולים לפרוץ לחשבונות בנק, לגנוב כספים או לשים ידם על מידע בטחוני רגיש ומסווג. האיום על ביטחון המידע ברשת, יצר צורך באבטחה משמעותית שתעמוד מנגד. אנשי המקצוע אשר אמונים על כך, הם בדרך כלל בוגרי לימודי אבטחת מידע.

אבטחת מידע – צורך ארגוני ממשי

בוודאי שאלתם את עצמכם – מה זה אבטחת מידע? אחת התשובות היא שזה בדיוק כמו שהחברה מציבה סביבה גדר, שער ומצלמות אבטחה. זה דבר מובן ומקובל, כדי להגן על הביטחון הפיזי של העובדים. בנוסף, ננקטים אמצעי אבטחה אלו, כדי למנוע אפשרות גישה קלה לנכסים הטכנולוגיים והכלכליים של החברה, למי שאינו מורשה לכך. באותה מידה, עם התפתחות הטכנולוגיה, חשוב לחברות לגייס גם עובדים שיהיו אמונים על אבטחת המידע. הם אלו שיודעים להקים מערך אבטחה שכזה, לתפעל את התוכנות ויישומי המחשב המרכיבים אותו. כידוע, ישראל נחשבת לחלוצה ומובילה בתחומים הטכנולוגיים. בתחום אבטחת המידע וזירת הסייבר, ניתן לציין כי האקרים ישראלים רבים פעילים משני צדי המתרס. ישנם את הפצחנים, שיודעים איך לשים את ידם על מידע רגיש ולעשות בו שימוש לרעה, לעיתים לא חוקי. מנגד, ישנם ההאקרים בשירות החוק. אלו הם בדרך כלל בוגרי הכשרות לימוד אבטחת מידע במוסדות השונים, שהשתלבו בעבודה בתפקיד זה. אגב האקרים, לימודי אבטחת מידע איכותיים, יכשירו את הלומדים לאמץ את דרכי החשיבה של ההאקרים, על מנת שבזמן אמת, יוכלו להתחקות אחר דרך המחשבה שלהם ולסכל את פעולותיהם, מבעוד מועד.

לימוד אבטחת מידע: אפשרות לבנות קריירה בהייטק

את המקצוע ניתן לרכוש במסגרת של לימודי תעודה ואין הכרח ללמוד תואר אקדמי, כדי לקדם את עצמכם לעבודה בתחום. לפני שאתם ניגשים למחשב, כדי להקליד אבטחת מידע קורס או משהו בסגנון, יש לקחת בחשבון מספר דברים:
  • במסגרות של לימוד אבטחת מידע, דורשים בדרך כלל מהמועמדים להציג גיליון אישי נקי, ללא רבב מכל רישום פלילי. מדובר בתפקיד בו עוסקים בשמירה על מידע רגיש ולכן, מי שמתקבל אליו צריך להיות אדם שומר חוק.
  • בתחום זה, יש חשיבות רבה לתרגול מעשי וצבירת ניסיון יישומי. לימודי אבטחת מידע וסייבר, חשוב שיכללו התנסות הקרובה ככל האפשר למצב אמת, כולל באמצעות מעבדות תרגול, המבודדות את הסיטואציה וממחישות אותה ללומדים. מדובר בתפקיד שמעמיד את העובדים במצבים קריטיים ולכן, ההכשרה צריכה לדמות את אותם המצבים ככל האפשר.
  • אין סיבה להירתע מכך שלא מדובר בעבודה נוצצת. נכון, תפקיד אבטחת המידע יכול להיות לא פעם סיזיפי ורחוק מאור הזרקורים. אך מנגד, מדובר בתחום מבוקש ונדרש, שמאפשר השתלבות בעולם ההייטק ומציע לא פעם שכר ותנאים מתגמלים, מהגבוהים במשק.
קורס אבטחת מידע וסייבר Ethical Hacking של האקריו מוכר לפקדון חיילים משוחררים (סניף רמת גן בלבד).
לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה