איך הכל התחיל?

ההתעסקות עם תחום הפיתוח והתכנות החל אצלי כבר בתיכון, בו למדתי במגמת מחשבים.

התוכנה הראשונה שכתבתי הייתה בשפת פסקל, זה היה משחק טריוויה מגניב. גם בצבא עסקתי בתחום התכנות והפיתוח וכשסיימתי לימודים במכללה התחלתי לעבוד בתחום הפיתוח לווב.

ספר על הניסיון שצברת לאורך הזמן?

במהלך השנים הועסקתי בחברות לבניית אתרים ופיתוח מהגדולות והמובילות בישראל.
לקחתי חלק בתור מתכנת ובתור ראש צוות בפרויקטים שונים ומגוונים מכל התחומים ובעיקר בבניית מערכות ווב מתקדמות ופורצות דרך. רוב הפרויקטים היו דווקא ללקוחות מחו"ל, שם מאוד מעריכים אותנו הישראלים בכל מה שקשור להייטק.
בתחילת הדרך עשיתי פרויקטים קטנים מאתרי תדמית ודפי נחיתה ועד לאתרי קומרס ותוכן.
במשך הזמן, עם צבירת הניסיון, פניתי יותר לכיוון בניית מערכות ווב (תוכנות אתר) וגם לשילוב ושיתוף פעולה בין מערכות ווב לאפליקציות למובייל.

ספר לנו על תובנות מעיסוקך בתחום?

מקצוע ה – Full Stack הוא מקצוע מדהים שלא מפסיק להתחדש ולהשתפר. בכל פרויקט יש אתגר ומשהו חדש ללמוד ולעשות, כך שהמקצוע מחזיק מעניין במשך שנים רבות.
לעיתים, חלק מהמתכנתים חוששים או לא אוהבים ללמוד טכנולוגיות חדשות, אבל לדעתי ברגע שמבינים מה הטכנולוגיה יכולה לתת ולתרום אז זה יכול לדרבן מאוד ובסופו של דבר לשלב אותה בפרויקט חדש.

מהם מקורות ההשראה העיקריים שלך?

מתכנתים מקצועיים ובעלי ניסיון שפגשתי ועבדתי איתם במרוצת השנים וגם מארק צוקרברג שהתחיל את דרכו כמתכנת בשפת PHP (השפה האהובה עליי), מהווה מקור השראה גדול בשבילי כי הפשטות שברעיון וקלות התפעול של פייסבוק הם מסודות ההצלחה שלה.
עד היום מארק צוקרברג שומר על העקרונות שאיתם התחיל ושהביאו לו הצלחה כל כך גדולה.

יש לך טיפ פרקטי לבוני אתרים?

בימינו כמות הגולשים באתרים מצליחים היא גדולה מאוד, כך שעדיף להוריד את הלחץ מהשרת, בין היתר ע"י שימוש באופציות מודרניות בשוק כמו Angular או React שמאפשרות להריץ משימות שבד"כ היו עושים בצד שרת בצד הקליינט.
טיפ נוסף הוא שהיכרות מעמיקה עם שפת התכנות והכרה כיצד היא עובדת, יכולה בסופו של דבר להביא לכתיבת קוד יותר מהיר ויעיל – מה שיכול להוריד את זמן טעינת האתר.

האם יש לך תחומי עיסוק נוספים?

בימים אלה אני מקים חברת סטארט-אפ חדשה ועוסק המון בתכנות לווב ולאפליקציות למובייל שקשורות לסטארט-אפ הנ"ל.
החברה שאני מקים עוסקת בטכנולוגיות שאיתם התנסיתי במהלך השנים, כך שזה מרתק ומעניין ונותן לי את ההזדמנות לסכם המון שנים של עשייה בשילוב כל הטכנולוגיות אותם אני מכיר.

לעמוד קורס בניית אתרים >

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה