מה עומד מאחורי המילים אבטחת מידע וסייבר?

"על קצה המזלג, תחום הסייבר מתחלק לשניים: הגנה והתקפה. בסייבר הגנתי עושים שימוש בכלי הגנה וניטור חקירה של מוצרים דיגיטליים, וכמובן גם פורנזיקה, שזה אומר לזהות התקפות סייבר בזמן אמת ולעזור.
תפקידי סייבר התקפי כוללים בעצם 'להיכנס לראש' של התוקף כדי לדעת איך למנוע חדירות. במסגרת התפקיד מומחי סייבר התקפי מתמקצעים בבדיקות חדירה (Penetration Testing). המטרה היא בעצם לבדוק את יכולות ההגנה של המערכת".

רומן סנקו

אבטחת מידע וסייבר הפך לתחום מאוד מדובר בשנים האחרונות. מה הסיבה?

"כדי להבין את הביקוש לסייבר צריך להבין את המציאות הגלובלית. רק לאחרונה פורסם מחקר ענק בארה"ב שנערך בקרב 550 חברות שנפגעו מפריצת סייבר. המחקר בחן את הנזק הכספי שנגרם לכל חברה, שעמד על יותר מ-4 מיליון דולר. מדובר בגידול של 13 אחוז ביחס לשנה שעברה.

אז אפשר להבין למה הביקוש לסייבר הוא כל כך גבוה".

האם רק חברות גדולות נעזרות באנשי אבטחת מידע וסייבר?

"ממש לא. הצורך ללוחמי סייבר קיים בכל מקום - החל מחנות קטנה או סטארט-אפ שיצא לדרך ועד לחברות 'אנטרפרייז' כמו פלייטיקה, גוגל ועוד. כמובן שגם בנקים, מוסדות בריאות וארגונים ממשלתיים זקוקים להגנה על המידע שלהם".

איך התחילה הקריירה שלך בתעשיית הסייבר?

"בצבא התמחיתי בתחום הלוחמה האלקטרונית, והחשיפה הזו לעולם אבטחת המידע ריתקה אותי. נהניתי בכל רגע והבנתי שזה גם מה שאני רוצה לעשות בעתיד! אחרי הצבא התחלתי לעבוד בתחום כמומחה סיסטם ואדמיניסטרטור ובהדרגה פשוט עברתי בין מגוון תפקידים בתחום הזה".

המסלול שאתה עומד בראשו הוא בעצם שיתוף פעולה בין HackerU לחברת ThriveDX Labs, נכון?

"כן. אלה שתי חברות המשתייכות לקבוצת TDX הגלובלית ולכן מדובר בשיתוף פעולה טבעי ומתבקש. מדובר בחברת סייבר ואבטחת מידע המספקת שירותי אבטחה והגנה לחברות בארץ ובעולם. אני מאמין ששיתוף הפעולה הזה מאפשר להביא ידע מקצועי ועדכני מהשטח ללימודים. הסטודנטים צוברים ידע מעשי שנותן להם יתרון לקראת עבודה בתחום.
"התחום מתאים לאנשים בעלי יכולות גבוהות. הקורסים ב-HackerU מכשירים להגנה והתקפה, הסטודנטים מתרגלים תוך כדי הלימודים ומייד מיישמים. כך זה עובד בכל תחום שאנחנו מלמדים - החל ממתודולוגיות תקיפה והגנה, ביצוע 'בדיקת חדירות', מערך SOC ועוד".

מה לדעתך מייחד את HackerU בתחום הסייבר?

"כל הקורס הוא פרקטי. הסטודנטים מתרגלים ב'זמן אמת', עם הסביבות החזקות ביותר, וכל הזמן אנחנו מעשירים את מערכת הלימוד. חלק מכך הוא שהסטודנטים מקבלים גישה לפלטפורמת TDX-Arena. מדובר בפלטפורמה ייחודית שמאפשרת תרגול ולמידה של מתודולוגיות תקיפה והגנת סייבר בכל זמן ומכל מקום. הסטודנטים לומדים לזהות 'חולשות' חדשות בתחום ואיך להתמודד מולן, וזה הופך את החוויה ללימודית ואינטראקטיבית.
"בנוסף, כל המרצים אצלנו עובדים בחברות סייבר כך שהידע שלהם הוא ממש מהשטח. את מה שהם עשו בחברה הם מלמדים והסטודנטים נהנים מהחומר הכי רלוונטי ועדכני שיש".

באילו חברות משתלבים הבוגרים של HackerU?

"בחברות המובילות ביותר, כמו Malam, Check Point, Ness ועוד".

מה 'האני מאמין' שלך כמנטור ב'חממת' HackerU?

"עולם הסייבר ואבטחת המידע הוא התחום החם והמבוקש ביותר בתעשיית ההייטק כיום, כיוון שכל העולם שלנו כבר מבוסס על טכנולוגיה ואנחנו לומדים כיצד ניתן לעקוף או לעשות שימושים אחרים. בכל שנה אפשר לראות איך הביקוש רק הולך וגובר, והעתיד בתחום הוא מאוד מבטיח.
"אני רואה שליחות של ממש ביצירת קורס הדרכה פרקטי שמספק את הידע הנדרש כדי להשתלב בתעשייה".

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה