ברשותך, בוא נתחיל דווקא מהאמצע. למה שמועמדים פוטנציאליים שרוצים להשתלב בתעשיית ההייטק יבחרו דווקא בלימודים של תחום ניהול רשתות?

"קודם כל כדאי להבין מה זה בכלל ניהול רשתות. כיום הלב של כל ארגון אלה המחשבים שלו.

לא משנה אם מדובר בבית הקפה השכונתי שמציע Wi-Fi או חברת אמזון ששולחת לך חבילות הביתה, כולם סומכים על איש המקצוע שיהיה אחראי על רשת המחשבים.

התפקיד הזה נקרא 'מנהל רשתות'. במסגרת התפקיד הוא אחראי על ניהול המידע והנתונים השונים בענן, טיפול בבעיות תפעוליות שקשורות בציוד כמו שרתים ומחשבים והגנה על הרשת כולה מפני וירוסים וקבצים זדוניים".

אוקיי, אז הבנו מה זה ניהול רשתות. למה ללמוד דווקא את התחום הזה?

"תעשיית ההייטק יכולה להיות מאוד דינאמית ויש תחומים שאם למדת לפני עשור, לא בטוח שהם בכלל רלוונטיים כיום. זה לא המצב של ניהול רשתות. זה תחום יציב ולא משתנה. ההתמקצעות של מנהל רשת – היא לטווח ארוך. כל העולם הטכנולוגי מושתת על IT וניהול רשתות.

אני מאמין שמבחינה מקצועית עדיף לבנות בסיס יציב ורק לאחר מכן להתרחב".

נעם, בוא נדבר קצת עליך. איך אתה הגעת לתחום ניהול הרשתות?

"אני מגיע מעולם הביטחון בכלל, בעקבות פציעה מצאתי את עצמי כרפרנט ומנהל של פרויקטים טכנולוגיים שונים ומורכבים. מצאתי את עצמי נמשך לתחום ונהנה בו. לכן החלטתי להעמיק בו וככה הגעתי ל-HackerU. במקביל לעבודה בתחום קיבלתי המון כלים מקצועיים במהלך הלימודים שלי פה".

נעם פרוסטיג, ראש תחום ניהול רשתות ב-'חממה'
נעם פרוסטיג

מה לדעתך מייחד את HackerU בתחום ניהול רשתות?

"אני מאוד גאה ברמת התפתחות הידע המקצועי בשנים האחרונות ועוד יותר מכך בבחירת הצוות המקצועי שלי. לדעתי אלה הם גם שני הדברים שמייחדים אותנו. יש למנטורים שלנו וגם לי מחויבות להצלחה של כל סטודנט, וזה בא לידי ביטוי בקשר האישי והנכונות לתת להם מעל ומעבר.

בנוסף חומרי הלימוד שלנו סופר איכותיים ומותאמים בצורה המקסימלית להתפתחות בתעשייה".

תספר לנו קצת על ההסמכות המקצועיות של התחום, גם לך יש הסמכות?

"בלא מעט תחומים תעודות ההסמכה לא באמת מהוות משהו מיוחד, אבל בתחום ניהול הרשתות וה-IT הן חשובות במיוחד. מעסיקים פוטנציאליים יעדיפו בוגר קורס שעבר הסמכה בינלאומית של מיקרוסופט וסיסקו, על פני סטודנט שלמד את החומר, אך לא הוסמך, מבחני ההסמכה אינם פשוטים אך הצלחה בהם מעידה על רצינות ויכולת למידה, אספקטים חשובים בתחום המתפתח מיום ליום.

ההסמכות שלי הן DEVNET ASSOSIATE, Cyberops, MCAAA, MCSA ו- CCNA ובפן ההדרכתי היא MCT ומדריך באקדמיה הבינלאומית של סיסקו בדרגת EXPERT. מעבר לכך, בכל כמה חודשים החברות השולטות בתחום מוציאות הסמכות חדשות, כיוון שאם הן יוצאות עם גרסאות חדשות או עם מערכות הפעלה חדשות, כך גם האנשים שעובדים בתעשייה צריכים להיות דרוכים לכך בהתאם".

באיזה חברות הבוגרים של HackerU משתלבים?

"תוכלו למצוא את הבוגרים שלנו בכל חברה נחשבת בישראל. שמות שעולים לי לראש כרגע הם למשל צ'ק פוינט, בינת, בזק, הוט. מנהלי רשתות נדרשים בכל חברה. מהחברה הכי קטנה ועד לחברה הכי גדולה".

החזון והייעוד המקצועי של HackerU?

"הייעוד שלנו הוא לקחת אנשים הנמצאים במצב מסוים ולהביא אותם למקום שישנה להם את החיים. השילוב בין מנטורים אכפתיים ומקצועיים לחומרי לימוד מעולים דוחפים את הבוגרים שלנו להגשים את עצמם מבחינה מקצועית ואישית".

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה