בחסות הקורונה, אנחנו רואים יותר ויותר מוסדות לימודים עוברים לפורמט של לימודים אונליין. בעוד שזה יכול להיות נוח עבור אנשים מסוימים, עבור אנשים אחרים זה יכול להיות מאוד מאתגר. למידה מקוונת דורשת כישורי ניהול זמן, משמעת עצמית, כוח רצון ומוטיבציה גבוהה. בכתבה הבאה אשתף אתכם בכמה טיפים שיעזרו לכם לצלוח את הלימודים המקוונים, להישאר מרוכזים ולהגיע לתוצאות שאתם מייחלים אליהן.

1. הבינו את שיטת הלימוד

קורסים אונליין שונים מלימודים פרונטליים. שיטת הלימוד הזו אינה קלה יותר אבל היא בהחלט נוחה יותר. כדי להצליח בלימודים מקוונים, עליכם להקדיש זמן לא מבוטל כדי להשתתף בעקביות בתוכנית הלימוד, להיות מרוכזים ולהתחייב באופן מלא לתהליך הלמידה - בדיוק כמו שהייתם עושים בקורס פורנטלי.
<br
כמו כן, כדי להיות סטודנטים מרוצים, עליכם להתחייב באופן מלא ולהשתתף בשיעור בדיוק כמו שהייתם עושים בכיתה. בנוסף, עליכם להיות בעלי הבנה בסיסית ולהתמצא בטכנולוגיה, לעבוד עם אחרים בצורה יעילה ולהשלים את המשימות שלכם בזמן.
</br

2. דאגו שיש לכם חיבור אמין לאינטרנט

מכירים את זה שבדיוק שאתם מסיימים איזה פרויקט ורוצים לשמור את מה שעשיתם, האינטרנט נפל ואיתו כל העבודה שלכם? מבאס. תקלות טכנולוגיות קורות כל הזמן. כדי למנוע תקלות, הקפידו לגבות את עבודתכם שוב ושוב. אם זה אפשרי, גבו את העבודות שלכם בענן, ככה שתוכלו לגשת אליהן מכל מקום שיש בו אינטרנט פעיל.

width=
עד כמה חשובה ההתאמה ללימודים

3. הגדירו מקום ייעודי ללימודים

בין אם יש לכם משרד בבית או שאתם לומדים בסלון, וודאו שיש לכם מקום שקט, מאורגן, נטול הסחות דעת וזמין לשימוש בכל עת. סביבת הלימודים היא קריטית להצלחה בלימודים. סביבת לימודים שאינה מאורגנת ושקיימים בה הסחות דעת, יכולה להשפיע על כל מהלך הלימודים שלכם. כך ששימו לב שאתם גם שמים את הטלפון על שקט במהלך השיעור, או אומרים לאנשים שאתם בשיעור כך שלא יפריעו לכם.

4. הגדירו לעצמכם יעדים

כשנרשמתם לקורס והחלטתם ללכת על לימודים אונליין, הייתה לכם מטרה. אם זה לבצע הסבה מקצועית, או כדי להתקדם בקריירה הנוכחית שלכם, אתם תמיד חייבים לזכור את המטרה הזו לכל אורך הלימודים. כשאתם מציבים לעצמכם יעדים ואתם ממוקדים בהם, כל האתגרים שבדרך מתגמדים לנוכח התוצאה הסופית שאתם רואים לנגד עיניכם. בנוסף, שקלו להתחיל תמיד במשימות הקשות יותר, שיטה זו תשפר את היעילות ואת הביצועים שלכם.

5. תכננו מראש את תוכנית הלימודים

אחד מהיתרונות של לימודים אונליין, הוא היכולת לתכנן מראש את הזמנים שלך. שלא כמו לימודים פרונטליים שבהם אתם חייבים להיות נוכחים כדי לדעת את החומר, לימודים מקוונים לרוב נשמרים בענן ואתם יכולים לחזור אליהם מתי שתרצו. לכן, אם במהלך הלימודים מתוכננת לכם חופשה, אתם יכולים לדעת מראש איזה שיעור תפסידו ואיך תוכלו להשלים את החומר.

width=
תכנון נכון יכול לעשות את ההבדל

בנוסף, הקפידו לא לדחוק לרגע האחרון את ביצוע המטלות. דחייה לרגע האחרון יכולה ליצור לחץ מיותר ולמנוע מכם לבצע את המטלה טוב כמו שאתם יכולים. דחיינות היא האויב הגרוע ביותר כשלומדים לימודים מקוונים. לכן, וודאו שאתם מסודרים ולא נופלים לפיגור בשיעורים המקוונים שלכם.

6. אם אתם זקוקים לעזרה - אל תתביישו לבקש

אמנם זה יכול להיות בונה לחפש תשובות לשאלות באופן מקוון, זה יכול לשפר את הביצועים שלכם, אך אם אתם מתקשים למצוא תשובות אל תהססו לפנות למרצים שלכם לעזרה. אם לא תבקשו עזרה בעת הצורך, אתם עלולים להיקלע לפיגור, מה שעשוי לפגוע בביטחון העצמי שלכם. בנו מערכת יחסים עם המרצה שלכם בדרך זו הם גם יכירו אתכם ויעניקו לכם את תשומת vלב הראויה.

7. דאגו לקחת הפסקה מהלימודים מדיי פעם

אם אתם מרגישים עייפים או מתוסכלים בזמן הלימודים, הביצועים שלכם יפחתו בהתאם. שלבו זמן אישי בשגרת הלימודים ותוכלו ללמוד בצורה יעילה יותר. כשאתם לוקחים הפסקה, דאגו להתרחק מחלל הלימודים שלכם. אתם צריכים לשנות את הנוף. פעילות גופנית קלה, כמו טיול קצר בחוץ, תעזור לכם לחדש את האנרגיה שלכם ולחזור ללמוד בראש צלול.

8. השתתפו בדיונים מקוונים

העובדה שאתם לקחתם לימודים אונליין, לא אומרת שאתם לומדים במנותק מהסביבה שלכם ומהחברים לכיתת הלימוד. חיבור עם חברי הכיתה הוירטואליים שלכם ברשתות החברתיות ישפר מאוד את חוויית הלימודים שלכם. השתתפו באופן פעיל בדיונים ובפעילויות קבוצתיות והעלו רעיונות חדשים.

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה