עולם ההייטק ותחום ה-QA בפרט, מושכים אליהם מגוון רחב של אנשים שמעוניינים להגשים את החלום שלהם ולצלול לעולם המסקרן הזה. 

הפיתוי של משכורות גבוהות במיוחד שמסירות את כל הדאגות הכלכליות, לצד תנאי עבודה יוצאי דופן ומקצוע שמאתגר ללא הרף, הופכים את עולם ההייטק לאחד המדוברים והמבוקשים בתעשייה. 

למרות שרבים מאמינים שכניסה לתחום ההייטק מחייבת מסע אקדמי ממושך של ארבע שנים, האמת עשויה להפתיע אתכם.  

בימינו, השגת דריסת הרגל הראשונה בתעשיית ההייטק, במיוחד בתחום בדיקות התוכנה, יכולה להתבצע תוך כארבעה חודשים בלבד! 

יתרה מכך, אתם אפילו לא צריכים לצאת מהנוחות של הבית שלכם כדי לצאת למסע הזה; הכל באמצעות הנוחות של קורס QA אונליין. 

קודם כל - מה זה QA בכלל? 

אנחנו יכולים להניח שלא הגעתם למאמר הזה במקרה, והרי שרוב הסיכויים שאתם כבר יודעים מה זה QA

אמ;לק: בדיקת איכות QA (quality assurance)  של מוצרים דיגיטליים. בגדול, כל דבר שיוצא לשוק, לא משנה אם זה לבית עסק, האזרח הפשוט או חברה גדולה. חייב לעבור בדיקות מסוימת. גם זוג האוזניות שיש לכם כרגע באוזניים, האייפון שאתם קוראים ממנו את הכתבה או אפילו המכונית של המשפחה. 

אז רגע, מה בתכל'ס עושים אנשי ה-QA? לצורך הדוגמה, נניח וחברה מסוימת רוצה לפתח אפליקציה של הזמנת אוכל. בסגנון Wolt או תן ביס. 

בדרך כלל צוות בודקי התוכנה מכיל 2 עד 3 אנשים, שעליהם לבדוק באופן יסודי את המוצר, בכל רובד אפשרי: 

רשימת דרישות - כמו כל מוצר שאי-פעם יוצא לאור (בתקווה שהוא מפותח על-ידי חברה סבירה), נכתבת רשימה של המטרות עבור אותו המוצר. בדוגמה שלנו: הזמנת אוכל ממסעדות שונות, בזמני הגעה סבירים, שיספקו ללקוח מגוון רחב של מקומות מהם ניתן להזמין ועוד. 

חוויית משתמש - מעבר לשימושיות, חשוב לנו לדעת איך המשתמש שלנו מרגיש ומה הוא חווה בזמן שהוא מבצע שימוש באפליקציה שלנו. האם הכפתורים מספיק ברורים? האם נוסח הטקסטים מספיק מובן? והאם בכלל נוח להשתמש באפליקציה הזאת? 

בדיקות עומס - החוכמה היא לא לבדוק את המוצר רק על-ידי שימוש של אדם אחד, אלא על ידי מספר אנשים על מנת לוודא שהמוצר עומד בעומס של מספר משתמשים במקביל. 

בדיקות בטלפונים שונים - בודקי התוכנה בודקים את המוצר בעזרת מכשירים שונים, כמו סמסונג, ONEPLUS, אייפון וכו' 

כמובן שישנן עוד בדיקות נוספות שהוא עושה, אותן ניתן לקרוא ממש כאן (בצורה הרבה יותר מפורטת ואיכותית). 

מה לומדים אצלנו? 

לאחר שקיבלתם על קצה המזלג קצת מידע על התחום, נסביר קצת על ה'חממה' הטכנולוגית של האקריו ומה לומדים בקורס שלנו.  

במהלך 4 חודשים מרתקים, מעניינים ומאוד יעילים - אנו דואגים שכל הבוגרים שמסיימים את קורס QA אונליין יעשו זאת בצורה המקצועית והאיכותית ביותר. 

מעבר למידע תאורטי, חשובה לנו הפרקטיקה עבור אותם סטודנטים, כך שהם יצאו לשוק העבודה בצורה המקצועית והאיכותית ביותר. 

זאת בשל העובדה שארגוני הייטק או כל חברה אשר מציעה פתרונות עבור בדיקות תוכנה, תרצה להעסיק ג'וניורים שיש בידיהם ניסיון מעשי בבדיקות תוכנה QA. 

למרות שמדובר אך ורק בארבעה חודשים, ישנם המון תכנים בקורס QA שנלמד אותם גם בהיבט התיאורטי וגם בהיבט המעשי:  

מבוא לתכנות ופיתוח Web ויסודות במחשב ותקשוב 

בתחילת הקורס, הסטודנטים ילמדו מבוא של שפות תכנות וסקריפטים על מנת שישיגו מיומנויות בסיסיות הנדרשות מכל איש QA. גם אם מדובר בידע הבסיסי ביותר בתחום התכנות והפיתוח, הוא יוכל לתרום רבות לאותם בודקי התוכנה, כך שיוכלו למצוא יותר בקלות תקלות ומהיכן הן מגיעות. 

לאחר מכן, נתמקד ביסודות המחשב והתקשוב, במהלך המודול הזה, הסטודנטים יכירו תחומים שונים בעולם המחשבים. הכוללים הכרת בסיסית עם המחשב, אינטרנט, אימייל וג'ימייל,מערכות הפעלה (ווינדוס, לינוקס, אפל ויוניקס), תקשורת ורשתות, טופולוגיה בסיסית, מערכות מידע ואבטחתן. 

מתודולוגיות QA 

אחד מהחלקים המסקרנים והמעניינים ביותר בתחום בדיקות התוכנה, בו באמת לומדים לעומק את סוגי בדיקות התוכנה, הן לרוחב והן לאופק. 

לומדים את טוהר המקצוע QA, איך כותבים מסמכי עבודה, גיבוש אסטרטגיה וסוגים שונים של בדיקות תוכנה. 

יתרה מכך, במהלך הלימודים המנטורים וראש התחום יעניקו את המידע והדרכים הנכונות ביותר בשביל להפוך לאנשי QA מוצלחים, כשזה כולל למידת מושגי יסוד בבדיקות, פונקציית ה-QA, ביצוע תרגולים, תכנון בדיקות, ניהול סיכונים, מהי העקביות ומדוע היא חשובה? ביצוע הבדיקות עצמן, הטכניקות, ניהולן ועוד. 

בדיקות ופרויקטים ל-Web ול-Mobile 

רוב העבודות של בודקי התוכנה נעשים על תוכנות ב-Web וטלפונים ניידים, לכן, במהלך הקורס, כל הסטודנטים ילמדו כיצד לבצע בדיקות על הפלטפורמות הללו באופן המקצועי והמעמיק ביותר. 

לקראת כל סיום מודול, הסטודנטים יעבדו על פרויקטים מקיף, בליווי המנטורים וראש התחום, זאת על מנת להגיע לתוצאות מקסימליות וטובות בשילוב דקדקנות ופרפקציוניזם. 

מסדי נתונים 

חלק גדול מהתהליכים בעולם בדיקות התוכנה מתרחש סביב בסיס נתונים, תקינות הגישה ועוד. בחלק מהקורס, המנטורים עורכים היכרות עם בסיס הנתונים הטבלאי באמצעות לימודי שפת SQL - השפה השולטת לשליפה ושימוש בנתונים מתוך בסיס נתונים. 

מבחן הסמכה - ISTQB 

כמעט בכל תחום בתעשיית ההייטק והדיגיטל, ישנם מבחני הסמכה, שמי שמסיים אותם בהצלחה, מספיק בשל על מנת להיכנס לתעשייה. בתעשיית ה-QA ובדיקות התוכנה, מבחן ההסמכה הנחשב והאיכותי ביותר הוא: ISTQB

לכן, הקדשנו 30 שעות שלמות בשביל שכל הסטודנטים שלנו יהיו מוכנים עבורו. הן ברמה המקצועית והן ברמה המנטלית. כי מעבר ללהעניק את הידע הנכון להם, חשוב לנו שהם יהיו מוכנים למבחן ההסמכה החשוב ביותר. כל אדם המנסה להתברג לתעשייה, יוכל לעשות זאת בקלות יותר לאחר שיסיים את המבחן בהצלחה.  

איך אפשר להגיע לתחום תוך למידה של 4 חודשים מהבית? 

אנחנו מגיעים עם למעלה מ-25 שנות ניסיון בהכשרת עובדים למקצועות ההייטק, כן, גם את אלו שהם בלי רקע, תואר או כל דבר אחר. המיקוד העיקרי שלנו הוא פתרון של שתי בעיות: 

  • מענה למחסור העובדים העצום בתעשיות ההייטק והדיגיטל 
  • הכשרת עובדים ללא רקע או ניסיון, כך שהבוגרים שלנו יוכלו להתברג בתעשייה התבטיח להם קריירה איכותית, עם משכורות גבוהה לטווח הרחוק. 

אין ספק בכלל שקורס בדיקות תוכנה הוא אחד ממסלולי הלימודים היותר מרתקים שלנו, כיוון שבתחום הזה גם נדרשת יצירתיות, חשיבה והמון דקדקנות. רבים מהבוגרים שלנו מגיעים מעולמות שונים: 

  • הסבת מקצוע - בעלי תואר או מקצוע שרצו לעשות שינוי בקריירה שלהם. 
  • חיילים משוחררים - בשביל שיוכלו להתחיל את הקריירה האמיתית שלהם לפני כולם. 
  • ללא מקצוע - אלו שהגיעו לגיל 25 (בממוצע) מבלי ללמוד, ורוצים לעשות את הצעד הראשון שלהם בתחום ההייטק. 

כל הקורסים שלנו, גם קורס QA אונליין, מתחילים משלב המיון, בו למעשה תוכלו להבין אם בכלל התחום יכול להתאים לכם. לאחר כ-20 שעות, מתקיים מבחן, עברתם בהצלחה? מעולה! אתם ממשיכים איתנו לשלב הבא, וכבר נחתום איתכם חוזה למציאת עבודה בסיום הלימודים. לא עברתם או שפחות התחברת לתחום? אין בעיה, תוכלו לנסות תחום אחר או לקבל את הכסף בחזרה למעט דמי ההרשמה. 

כך למעשה, תיכנסו לקורס יחד עם אנשים שמחוברים למקצוע ולתחום וגם עברו סינון על מנת לבדוק את האיכות שלהם. 

הלימודים במשך 4 חודשים בקורס QA מתקיימים במתכונת בוקר, 3 פעמים בשבוע במתכונת אונליין. 

לאחר סיום הלימודים, מחלקת ההשמה המוכשרת שלנו מלווה את הבוגרים שלנו לאורך כל התהליך שלהם - עד שהוא ימצאו עבודה. זה מתחיל מבניית קורות חיים, סימולציות של ראיונות עבודה, תיאום פגישות למען ראיונות עבודה בחברות המובילות בתעשיית ההייטק ועוד.  

בשורה התחתונה, אם אתם יצירתיים, חושבים שההייטק יתאים לכם, ובא לכם מקצוע שהמשכורות בו גבוהות, אבל אין לכם יותר מדי זמן, אנחנו ממליצים לכם לשקול את קורס בדיקות תוכנה QA ב'חממה' הטכנולוגית של האקריו. 

קודם כ

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה