הסבה מקצועית יכולה להיות קצת מרתיעה, בעיקר אם השקעתם זמן וכסף כדי לבנות את הקריירה הנוכחית שלכם. אם בעבר, היה נהוג להישאר באותו מקום עבודה עד ליציאה לפנסה, הרי שהיום זה לגיטימי הרבה יותר לשנות מקצוע במהלך החיים. הרי מה עדיף, להישאר בקריירה שכבר מיציתם?

ובכל זאת, הרבה אנשים חוששים מצמד המילים הסבה מקצועית, שכן משמעותו זניחה של המוכר והתחלה של משהו חדש. אולם, אנחנו לומדים שיש יותר מדרך אחת לשנות את המקצוע שלנו מבלי להתחיל לגמרי מאפס. אלא לבצע הסבה על בסיס הידע והכישורים שיש לך מהמקצוע הנוכחי.

שינוי
להסתכל על כל שינוי כעל הזדמנות להתקדם 

לא משנה אם עסקתם באדמיניסטרציה, בנקאות, אולי היית מהנדס או שבכלל היית אחות, דעו שיש לכם כישורים בעלי ערך רב בקריירה טכנולוגית. למעשה, קריירות רבות שהן אינן טכנולוגיות, יכולות להוות קרקע פורייה בבניית קריירה בתחום הטכנולוגיה. איך אתם שואלים? בכתבה הזו ריכזנו לכם כמה דוגמאות:


מתחום הפיננסים לאנליסט נתונים

אם יש לכם רקע בתחום המימון, אז משרה בניתוח נתונים יכולה להיות מושלמת עבורכם. כל מה שתצטרכו לכשות, הוא לקחת את הנתונים ולהפוך אותם לתובנות שהעסקים יכולים לפעול לפיהן. כדי להתמקצע בתחום, תוכלו לקחת קורס DBA ואז תדעו טוב יותר איך לקחת את המספרים שאתם כל כך מכירים, לנתח אותם ולפרש מגמות.

לא משנה מאיזה חלק במימון אתם מגיעים, באם אם יועצי השקעות או בנקאי הלוואות, הרקע והניסיון יהוו יתרון על פני אחרים המועמדים לאותן משרות.


מעיתונאות / ספרות / עורך למשווק תוכן או משווק דיגיטלי

אם אתם עובדים כרגע בתחום המדיה או בתפקיד אחר בעריכה, כנראה שביליתם את הקריירה שלכם ביצירת תוכן כתוב משכנע. את הכישרון הזה תוכל להמיר בקלות לכישורי כתיבת תוכן שיווקי בדיגיטל ולהיכנס להייטק. יותר ויותר חברות הייטק מטפחות מחלקת שיווק דיגיטלי בתוך החברה, כך שאם אתם מתכננים לעשות הסבה לתחום הזה, קורס שיווק דיגיטלי קצר יכול לסגור לכם את הפינה.


מתחום האדריכלות לעיצוב גרפי ועיצוב אתרי אינטרנט

עיצוב טוב הוא עיצוב טוב. לא משנה אם העיצוב מתעורר לחיים בצורת בתים או גורדי שחקים, או בצורת אתרי אינטרנט, אפליקציות או עיצוב שפות מותג לעסקים. העקרונות דומים מאוד. אם יש לכם רקע בארכיטקטורה, תוכלו לקחת קורס עיצוב גרפי עם התמחות ב-UX וללמוד את הכישורים הספציפיים הרלוונטיים לעיצוב גרפי ואפיון אתרי אינטרנט. כך שתוכלו ליישם את הידע הקיים שלכם פשוט על מדיום אחר.


מתחום ההנדסה לתחום בניית האתרים או פיתוח אפליקציות

מהנדסים עוסקים בפתרון בעיות. בהרבה מהמקרים, הם צריכים לעשות את זה במסגרת מערכת כללים נוקשה שיש להקפיד עליה. כך גם מפתחי אתרים ומפתחי אפליקציות. תכנות אתרים ואפליקציות הם פלטפורמה מעולה לתרגול פתרון בעיות. החל מלהביא את הפתרון הטוב ביותר עבור משתמשי הקצה ועד מציאת הדרך הטובה ביותר לפתור באגים במערכות. בכישורים שפיתחתם כמהנדסים בהחלט ישמשו אתכם בהסבת המקצוע למפתחים.


מאח / אחות למנהל צוות פיתוח אתרים

כשמדובר על ניהול צוות מפתחים, מעבר לכך שהם צריכים להיות מעולים בפתרון בעיות, הם צריכים להיות גם מעולים עם אנשים. כל מי שיש לו תפקיד כאח או אחות, יש לו ניסיון בניהול אנשים ובהתמודדות עם אנשים לא פשוטים. לכן, אם אתם רוצים לעשות הסבה לתחום ההייטק, כדאי לכם לגמרי לקחת קורס קצר בפיתוח אתרים או פיתוח אפליקציות ולהיכנס לתחום תוך כמה חודשים. והניסיון בתחום הרפואה יעזור לכם להתקבל לעבודה כמנהל צוות.


מתחום האדמיניסטרציה לתחום השיווק הדיגיטלי

אנשים שהגיעו מתחום האדמיניסטרציה הם בדרך כלל אנשים מסודרים, מעולים בניהול זמנים וביחסים בינאישיים. לכן, האנשים האלו יהיו מעולים גם בתחום השיווק הדיגיטלי. משווק דיגיטלי מתנהל הרבה מול אנשים שונים וחייב לשמור על סדר וארגון בעבודה שלו. לכן, הסבה מקצועית מתחום האדמיניסטרציה לתחום השיווק הדיגיטלי יכול להיות פתרון מעולה לאנשים שרוצים לעשות הסבה מקצועית אבל לא להתחיל מאפס. לאנשים שרוצים להשתמש ביכולות שכבר יש להם ולקחת אותם צעד אחד קדימה לקריירה שונה. לעמוד קורס שיווק דיגיטלי >

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה