מאז שיש תוכנות יש בודקי תוכנה. בעבר, היו תוכנות פשוטות ללא פונקציות רבות והיה אפשר לבצע בדיקות תוכנה ידניות פשוטות בכדי לוודא שהכל עובד כמו שצריך. עם הזמן, התוכנות נעשו מורכבות יותר והאפשרויות לתקלות, או באגים בשפה המקצועית, הלכו ועלו.

ניקח למשל אפליקציה פשוטה למחשב כמו "צייר" שכל מטרתה היא לצייר על המסך, לעומת אפליקציית ה-SMS באייפון.
אפשרויות לבאגים בתוכנת הצייר למחשב:

  • הצייר לא עובד
  • הצייר לא מצייר
  • הצייר נתקע
  • התוכנה קרסה
  • המחשב לא עובד

לבודק תוכנה לא תהיה בעיה לבצע בדיקות עבורה והתוצאות שיתקבלו הן אמינות וניתן להפיק מהן מידע לצורך שיפור.

אפשרויות לבאגים באפליקציית ה-SMS לאייפון:ה-SMS לא נשלחה-SMS נשלח ולא מגיע ליעדאין קליטה וה-SMS מנסה להישלחקליטה חלשה וה-SMS מנסה להישלחה-SMS לא נשלחגרסת האייפון עושה בעיות לאפליקציהתו "A" לא פועל כמו שצריךתו "B" לא פועל כמו שצריךועוד
בודק תוכנה היה סובל בעת ביצוע בדיקות תוכנה לאפליקציה זאת. ניתן לראות שכמות הבדיקות עולה ככל שהאפליקציה יותר משוכללת, מה שהוביל לצמיחה של תחום חדש: בדיקות אוטומטיות או בדיקות אוטומציה.

*לעמוד קורס qa אוטומציה לחץ כאן >>

*לעמוד קורס qa לחץ כאן>>

לדעת מה אתה עושה?

ייתכן שכבר היום אתם, מפתחי הבדיקות, נתקלים באוטומציה מבלי לדעת בזה, פה היתרון הגדול של ידע בקוד, אך ישנם לא מעט בודקי תוכנה שמפחדים מקוד, טוב.. לא ממש מפחדים פשוט לא מתעסקים איתו מספיק בכדי להבין אותו. הם עובדים על "אוטומט" שזה אומר שהם עושים את הבדיקות הידניות מול המערכות מבלי להבין מה הם עושים.

מפתח תוכנה אוטומטית או QA automation לא רק מבצע את הבדיקות הוא גם מתכנן אותן ולכן הוא גם מבין אותן יותר. נניח שאתם מבצעים בדיקת White-Box רגילה על לולאה בקוד אשר אמורה להחזיר את הפלט הרצוי. ביצעתם את הבדיקה, רשמתם את התוצאות ועברתם הלאה. מפתח תוכנה יוכל גם להבין את הלולאה, בין אם היא כתובה ב-HTML, JavaScript או-Java ולדעת לא רק האם היא כשלה, אלא גם למה.

הידע הזה, הוא מה שמקנה למפתח תוכנה האוטומטית את היתרון מול מפתח תוכנה ידני ומאפשר לו לדבר עם המפתחים בשפה שהם מבינים. ברוב החברות מתקיים קושי בדיאלוגים בין בודקי התוכנה וצוותי הפיתוח, חלק מן הפער שנוצר הוא בשפה. מפתח תוכנה אוטומטי יכול לדבר עם המתכנתים בשפה שהם מבינים ולהסביר להם לא רק מה הבעיה אלא גם מה לדעתו הפתרון אליה. לכן, עם ההכשרה הנכונה, אפשר יהיה לתת לבודקים את הכלים המתאימים לתקשר עם צוותי הפיתוח באופן אפקטיבי.

פיתוח Agile מקשה על הבודק תוכנה הידני

בדיקת תוכנה QA

השאלה המכריעה של כל בודק תוכנה

העולם מאוד דינמי ומשתנה בקצב מהיר וכך גם עולם הבדיקות. חברות ההייטק חייבות להדביק את הקצב. אם בעבר יכולנו לפתח מוצר במשך חצי שנה ולבדוק אותו מספר שבועות/חודשים, היום זה בלתי אפשרי. כיום, יש אפליקציות אשר מקבלות עדכונים תוך כדי שהן פועלות אצל הלקוח, זה אומר שאין מצב שיכשלו אחרי עדכון, שכן הדבר עלול להוביל להפסד עצום לחברה.

תחשבו על חברות כמו Google, Microsoft או IBM אשר רוב המוצרים שלהם קיימים בענן. ניקח לדוגמא את Gmail, אתם יכולים לתאר את Google מוציאה עדכון גרסה ושולחת הודעה לכל הלקוחות בנוסח: "אנחנו מצטערים, אבל עקב עדכון גרסה Gmail לא תהיה זמינה בשבועיים הקרובים", תוך כמה דקות המניה עשוייה להתרסק והלקוחות ינטשו, אבל עזבו שבועיים או את ערך המניה, אנחנו לא יכולים לחשוב על שעה בלי Gmail.

המצב החדש, או פיתוח Agile, מקצר בהרבה את זמני הבדיקות ומאלץ את הבודקים לבצע בדיקות תוך כדי תנועה. בדיקות אוטומטיות מאפשרות לנו לבצע בדיקות רבות, מהירות ויעילות תוך כדי תיעוד ובזמן קצר בהרבה מאשר בדיקות ידניות.

קורס אוטומציה יאפשר לבודק התוכנה הידני לקבל את הידע המתאים בשביל להתקדם עם העולם החדש ולא להישאר מאחור גם ב-Agile.

קורס המקדם את הקריירה

סקר שנערך אצל מגייסי כוח אדם למשרות QA בארה"ב בדק ומצא שרוב מגייסי ה-QA מחפשים גם יכולות של תכנות או ידע בתוכנות אוטומציה כמו Selenium אצל המועמדים הפוטנציאליים. בשוק של היום חבל להישאר מאחור. אם יש לך את הידע ב-QA או שלקחת קורס בנושא הירשם עכשיו לקורס מפתחי אוטומציה ל-QA שלא תפספס את הרכבת ותוכל להתקדם לקריירה הבאה שלך.

מתעניינים בקורסים בתחום? לחצו על שם הקורס לפרטים נוספים:

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה