כולנו מכירים את הסטראוטיפ שקיים על עיר הבירה שלנו, כשבשנים אחרונות היא עוברת המון שינויים בעיקר לטובה, הן ברמת התרבות וחיי הלילה והן מבחינת מקומות עבודה, כשאחד המוקדים העיקרים הוא תעשיית ההייטק. בעקבות הביקוש הרב לעובדים בעולם הזה, החלטנו להקים קמפוס חדש ללימודים בעיר ירושלים. בזכות כך, ובעזרת מכללות הייטק ומרכזי הכשרה נוספים, לימודים בירושלים כבר לא חייבים להיות מושג זר עבור תושבי העיר.

למה לעזוב את ירושלים בשביל לימודים?

אנחנו עדים לכך שרוב האנשים מדור ה-Y רצים אל האקדמיה ישר אחרי הטיול הגדול, על-פי המסלול הפופולרי:

1. לסיים תיכון בהצלחה (עד כמה שאפשר, כן?)
2. להגיע אל שירות צבאי/ שירות לאומי (ואם אפשר שהוא יהיה מספק, למה לא?)
3. להתחיל עבודה זמנית קרובה אל הבית
4. לעבור לאיזור המרכז
5. להירשם ללימודים באחד מהאקדמיות/ מכללות/ אוניברסיטאות בתל-אביב
6. לסיים אותם בהצלחה
7. להתחיל לעבוד בתחום אותו למדת (במקרה הטוב כמובן)

כמובן שלא חסרים לך חברים שהתחילו ללמוד בירושלים, ומעולם לא עזבו את העיר, אבל עדיין, יש המון שעשו את המעבר ל"עיר הגדולה", תל-אביב. אבל מה אם אפשר אחרת? מה אם אפשר ללמוד מקצוע ולמצוא קריירה שלא תהיה רחוקה מהמשפחה ומהעיר שאתה אוהב?

עד לא מזמן, זה היה רחוק מהמציאות של כולנו, בכל שנה ירושלמים היו עוזבים את העיר בשביל מדעי המחשב, למשך כמה שנים טובות, אבל עכשיו, תעשיית ההייטק הגיעה גם אל ירושלים, ובענק, עם יותר ממאות בתי הייטק וסטארט-אפים שקמו, אין לנו ספק בכלל שהעיר מתחילה להיות לא רחוקה מתל-אביב בעניין הזה.

קורסים מקצועיים בירושלים

אבל עולם הלימודים לא מדבר רק אל קהל צעיר בלבד, קיימות קבוצות רבות באוכלוסייה שמחליטות על הסבת מקצוע, בין אם אלו עורכי דין שהגיעו למסקנה שבגיל 32 המקצוע כבר לא מתאים להם, למרות שהם בדיוק סיימו את ההתמחות שלהם, או כאלה שהיו "תקועים" בין עבודות זמניות, עד שהגיעו לגיל 30 והם הבינו שאין להם מקצוע אמיתי ביד.

בשורה התחתונה, כולנו רוצים ללמוד ולהשכיל, במיוחד כשזה קשור למקצוע שלנו ולעתיד שלנו, כי ידע זה כוח, וככל שנלמד, נשכיל ונשאב השראות שונות, כך יהיה לנו יותר קל בעולם העבודה, בטח בעולם ההייטק, שדורש המון ידע, הן בפאן התאורטי והן בפאן המעשי.

אז איך מגיעים להייטק?

קיימות כמה דרכים על מנת להגיע אל עולם הייטק, הראשונה והקלאסית מבניהן, היא הזאת שהזכרתי למעלה, שהיא בגדול אומרת להסתמך על האקדמיה, יש לציין שמקבלים שם המון תכנים, הן ברמה התאורטית והן ברמה המעשית, לאחר לימודים מאסיביים שאורכים כ-4 שנים, ניתן לעשות את הצעד הראשון בתעשייה (אלא אם כן עושים זאת עוד לפני כן בתור משרת סטודנט).

תנאי הקבלה אל מקצועות מדעי המחשב וכו', אינם פשוטים בכלל, יש להיערך אל הפסיכומטרי המון זמן מראש, זאת בכדי לזכות בציון מספיק גבוה על מנת להתקבל, ועוד לא הזכרתי בכלל את הממוצע הבגרויות הגבוה הנדרש ממך.

קורסים בירושלים

אבל כפי שכבר כתבתי קודם, ישנן שיטות אחרות על מנת להתפתח ולהגיע לעולם ההייטק, כי כיום, קורסים מקצועיים בירושלים, להיות המקפצה שלך לתחום.

יצירתיות וקריאטיביות:

קורס שיווק דיגיטלי בירושלים
בין התחומים המתפתחים ביותר בעולם הדיגיטל, הפרסום נכנס אל האינטרנט והרשתות החברתיות, בעיקר בזכות השימוש המוגבר בהן, הסמארטפונים הפכו להיות החברים הכי טובים שלנו, ולכן הרבה יותר קל למפרסמים להגיע אלינו.

קורס עיצוב גרפי בירושלים
העיצוב הגרפי מתחלק לכמה עולמות, כשזה מתחיל בפרינט – קופסאות, שלטי חוצות, פוסטרים וכו', עובר אל עולמות הדיגיטל – פרסום בפייסבוק, גוגל (GDN), אתרי אינטרנט ומגיע אל התחום החם ביותר – חווית משתמש.

תכנות, פיתוח ואבטחת מידע:

קורס בניית אתרים בירושלים
כל עסק או ארגון שמכבד את עצמו, חייב שיהיה אתר אינטרנט בבעלתו, לכן, הביקוש עבור מפתחי אתרי הולך וגובר בשנים האחרונות, היתרון העצום הוא, שניתן לעבוד גם כעצמאי בתחום הזה וגם בתור שכיר, על הדרך, קבל את 4 הסודות שיהפכו אותך למתכנת-על.

קורס סייבר בירושלים
ישראל נחשבת לאחת ממעצמות הסייבר הגדולות בעולם, איומי אבטחת מידע כבר ממזמן הן חלק שבשגרה, אם בעבר זה היה עניין די נדיר, כיום, מתרחשת פריצת הייטק בכל 49 שניות. בעקבות כך, השוק צמא לאנשי סייבר איכותיים, טובים ואמינים.

קורס ניהול רשתות בירושלים
רשתות קיימות בכל ארגון, משרד, בית ספר, בית חולים וכו' במדינות העולם המערבי, לכן, אנשי IT מצאו לעצמם תפקיד עם דרישה כל כך גבוהה, עליהם לטפל בבעיות שונות שקורות בתקשורת, טיפול פיסי בתקלות מחשוב והעמדת מערך אבטחת מידע, משתמשים וכו'.

קורס QA בירושלים
משוכנע שכבר שמעת על המקצוע הזה, כמו כל מוצר שמפתחים, חייבים להעביר עליו, וזהו בדיוק התפקיד של אותם בודקי תוכנה, שעליהם לוודא שאותו מוצר, תוכנה או אפליקציה, יעבדו בצורה שאליה התכוונו, שחלילה אין בה באגים או בעיות, ברמת חווית המשתמש או התפעול.

בשורה התחתונה, אם הגעת למסקנה שאתה רוצה להתניע את הקריירה שלך בהייטק, מבלי להסתכן במרחק נסיעה רב בכל יום (או כמה פעמים בשבוע), והבנת אחרי הכתבה הזאת, לימודים בירושלים, כבר לא חייב להיות תחום זר עבורך, אז כנראה שהגיע הזמן לעשות את הצעד ולהגיע אל עולם ההייטק.

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה