כשמדברים על עולם ההייטק, ישר חושבים על עולם הפיתוח והתכנות, אחת השפות הפופולריות בעולם היא ה-Java, בשביל להיות מומחה בשפה הכל-כך פופולרית הזאת, צריך לסיים לימודי Java בהצלחה. אבל עוד לפני כן מה אתה חייב לדעת בשביל שתדע שבאמת תהיה לך קריירה מוצלחת בתחום הזה?

אני יודע, כשרוצים להיכנס אל תחום מסוים, אנחנו לרוב נחקור אותו, ככה זה כשיש ברשותנו כל כך הרבה מידע בצורה נגישה, הרי לפני עשרים שנה, מי שהיה רוצה ללמוד, בין אם זה תכנות, עיצוב או כל דבר אחר, היה צריך להשקיע המון מהזמן שלו במחקר בספרייה, בדיקות נוספות ולשאול המון חברים על המקצוע.

אבל כיום? זה הרבה יותר פשוט, כי בהקלקה אחת, אפשר לקרוא על היתרונות, החסרונות, אפשרויות העסקה, משכורות וכו' על תחומים ומקצועות שונים. כמעט אין אדם בישראל היום, שהוא בין הגילאים 20 עד 25, שלא בדק את האופציות הקיימות לו בעולם העובדה והקריירה, רובנו יודעים כבר, שבהייטק, ובמיוחד בתחום הפיתוח והתכנות המשכורות הן הגבוהות ביותר, לצד מקצוע נחשק וחשוב וקריירה שיכולה ללוות אותך לכל החיים.

קורס לימודי תכנות - JAVA

אז למה דווקא בחרתי בשפת ה-Java? בחרתי בה מכיוון שהיא אחת מהשפות הפופולריות ביותר בשנים האחרונות:

• JavaScript
• Python
• Java
• C++
• Swift
• TypeScript

אבל מהם הטיפים החשובים בשביל שתוכל להבין שתכנות ב-Java זה בשבילך? כל התשובות מתחילות כאן:

1. יצירתיות זה שם המשחק -

רוב האנשים בטוחים שיצירתיות זוהי תכונה ששייכת רק לאנשי קופירייטינג, מעצבים גרפים, מנהלי סושיאל מדיה, וכמובן מוסיקאים, אנשי אומנות וכו'. אבל יחד עם זאת, יש קלישאה שאנשי תכנות הם יחסית משעממים והעבודה שלהם סיזיפית.

והאמת? שזה בכלל לא נכון, בתור מתכנת, המוח שלך תמיד צריך לעבוד שעות נוספות, לחשוב על פתרון בעיות וכיצד להרכיב שורות קוד מוצלחות ביותר, בכמה שפחות זמן. לא רק שהיצירתיות תקל על העבודה שלך, אלא על כך שתהיה מתכנת טוב יותר ושהמעסיקים שלך הרבה יותר יעריכו אותך.

2. שתהיה לך תשוקה למקצוע -

קודם כל, לא משנה לאיזה תחום תפנה, העצה שלי היא: תאהב את מה שאתה עושה. זאת אומרת, נתקלתי בהמון אנשים במהלך הקריירה שלהם, לאחר שהם סיימו פסיכומטרי, לימודים אקדמאיים והתקבלו אל מקום עבודה חדש, הם הבינו שהמקצוע בכלל לא בשבילם, זוהי תופעה מאוד שכיחה בקרב דור ה-Y.

ואם שואלים אותך: "תגיד, אין לך בעיה לשבת מול המחשב?", התשובה שלך צריכה להיות: "לא רק שאין לי בעיה עם זה, אלא ההפך, אני מאוד אוהב את זה! זה בדיוק מה שאני ארצה לעשות במשך כל הקריירה שלי". מכיוון שאם לימוד Java באמת תחום שמסקרן אותך, אתה חייב לדעת שהאהבה שלך למקצוע היא הסיבה העיקרית שעליך לבחור בו.

3. היכולת ללמוד (והרבה) -

קיימים מקצועות בשוק שברגע שאתה מסיים להתמקצע בהם, ככל הנראה לא יעברו בהם המון שינויים, אולי אחד לכמה שנים, וגם אז זה יהיה שינוי קוסמטי בלבד.
לעומת זאת, בעולם התכנות, גם אחרי שאתה מסיים קורס Java לדוגמה, עליך להיות רגיל לשינויים ושדרוגים בכל רגע, החל מכלים שיוכלו לעזור לך לפתח ולתכנת ועד לשפות תכנות חדשות ופיצ'רים שמתפתחים בכל רגע.
עליך להישאר מעודכן כל הזמן בגדול, זה יכול להיות דרך קבוצות פייסבוק, המרצים השונים שהכרת במהלך הדרך, חברים מהתעשייה, ניוזלטרים, פיתוח אתרים וכו'.

4. למה Java נחשבת לכל כך טובה?

גם אנשים שאינם מתכנתים או כלל לא חיים את עולם ההייטק (או שטרם סיימו לימודי java), מכירים את המושג ג'אווה, ייתכן מכיוון שהיא איתנו עוד משנות ה-90 או שהיא בעיקר מוכרת לאנשי Android.

ישנן המון סיבות מדוע היא נהפכה לכה פופולרית ומוצלחת, אני החלטתי לבחור רק 3 מהן:

- ראשית, מדובר ב תוכנה "עצמאית", זאת אומרת, ניתן לעבוד איתה על מגוון פלטפורמות, אפליקציות, תוכנות או מחשבים מסוגים שונים. כך שזה מקל על כל כך הרבה מתכנתים ומפתחים בשוק העבודה.

- שנית, קיים אצלה אוצר אדיר המכיל מאגר עצום וענק של תיקיות עם קוד פתוח.

- שלישית, ג'אווה (Java) היא מערכת חינמית, נכון שבעולם ההייטק כלל לא חסר כסף, במיוחד כשמדברים על השקעה במערכות ובפלטפורמות שלהם, אבל עצם זה שהיא חינם, מראה את העוצמה שלה ושבכך כל מתכנת מתחיל יכול להכיר אותה, מבלי לבזבז יותר מדי כסף.

להצליח בגדול - לימודי JAVA

בשורה התחתונה, אם החלום שלך זה להיות מפתח, כנראה שאתה חייב ללכת על לימודי Java, שלא תחשוב שהיא "שפה למתחילים", כי רוב הסיכויים, שגם כשתהיה מקצוען אמיתי בתחום, תתעסק בג'אווה אין סוף בקריירה שלך.

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה