אחת התעשיות הנחשקות ביותר לעבודה היא ללא כל צל של ספק תעשיית ההייטק. התנאים הטובים ברוב החברות בתחום, המשכורות הגבוהות באופן יחסי, כוח האדם האיכותי הנדרש בתחום, כל אלו ועוד גורמים לאנשים רבים לשאוף להשתלב בעולם ההייטק.

לא כולם כמובן מגשימים את החלום הזה שלהם, אך בשנים האחרונות במיוחד ישנה מגמה של גיוסים גדולים בחברות הייטק ברחבי המדינה וביקוש גדול לעובדים טובים ואיכותיים. בעוד שחלק מן המקצועות בעזרתם ניתן להתקבל לעבודה בהייטק הם מקצועות מעט מורכבים שמתאימים לאנשים מסוימים, למשל מקצועות התכנות למיניהם, ישנם מספר תחומים המאפשרים כניסה יחסית מהירה וקלה יותר להייטק.

בודק תוכנה הוא בדיוק מקצוע כזה

איש בדיקות התוכנה, למי שלא מכיר, הינו האדם האמון על בדיקתה של התוכנה על כל המשתמע מכך, בטרם שיווקה, מכירתה והשימוש ההמוני בה. בדיקות תוכנה הוא מקצוע כחלק מהתחום הגדול של QA–Quality Assurance, הבטחת איכות. בודק התוכנה מבצע בדיקות שונות בטכניקות מגוונות, במטרה למצוא כשלים כאלו ואחרים בתוכנה, באם קיימים, על מנת להעבירם לצוות הפיתוח בארגון, למקצה שיפורים ובדיקה מחודשת.

האם יש לעבור לימודי QA כדי לעבוד בתחום?

כמו בכל מקצוע נדרש בהייטק, גם בודקי התוכנה עוברים קורסים המלמדים אותם את כל מה שצריך לדעת ולהכיר בעולם בדיקות התוכנה. מדובר על שיטות עבודה מגוונות, טכניקות לבדיקה, סוגי תוכנות וכיצד לבדוק אותן ואת ההבדלים בין בדיקות ידניות לבין בדיקות אוטומטיות, המכונות אוטומציה. בחירה בקורס QA עשויה להיות נבונה שכן מאפשרת כניסה יחסית מהירה לעולם ההייטק עם מקצוע נדרש כמעט בכל חברה המפתחת או משווקת תוכנות לקהל הרחב או למגזר העסקי.

היכן ניתן לעבור קורס בודקי תוכנה

כאחד מהמקצועות הנדרשים בהייטק, מוסדות לימוד המעבירים קורסי הייטק לרוב יכללו גם קורס QA. בדרך כלל הקורס יארך כשמונה חודשים עד שנה וחשוב לוודא כי הוא כולל הכנה ומעבר של כל מבחני ההסמכה הרלוונטיים בתחום, שכן חברות הייטק לא יקבלו לעבודה בודק QA ללא הסמכה מתאימה.

כמו כן, כדאי לברר עם המוסד הלימודי הרצוי, מעבר כמובן לרמת המקצועיות של המרצים בקורס שהיא חשובה מאוד, האם ישנה עזרה בקבלה לעבודה בתחום בסיום תקופת ההכשרה. כדאי לדעת כי כיום מוסדות לימוד של קורסי הייטק עובדים עם חברות כוח אדם בתעשייה ומסייעים לבוגריהם להשתלב במהירות וביעילות בעבודה טובה.

אז לסיכום, לימוד QA הוא בהחלט כיוון טוב למי שמעוניין להיכנס להייטק בדרך מכובדת, טובה ומהירה. מדובר על מקצוע טוב ומבוקש בחברות הייטק רבות וזהו מקצוע איכותי לפצוח בו קריירה מפוארת ומעשירה בעולם ההייטק.

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה