אחסון בענן כבר מזמן הפך לאחת משיטות האחסון הפופולאריות ביותר בקרב בעלי עסקים ואנשים פרטיים. לפני שתיכנסו לתחום אבטחת המידע וספציפית אם חשבתם לקחת קורס ניהול רשתות, כדאי שתכירו את המערכת המדהימה הזו של שמירת הנתונים שבבירור כבשה את העולם בסערה והיא כאן כדי להישאר. אם כך, אם אתה מנהל רשתות, הכתבה הזו יכולה לסייע לך ומאוד.

מהו מחשוב ענן?

בימים אלו, כשהחשיבות של אבטחת מידע רק עולה, כשמדובר על שמירת מידע חשוב של העסק שלך, אתה צריך לוודא שהוא מאוחסן במקום הטוב ביותר. האחסון על רשת הענן מאפשר למשתמש לשמור נתונים וקבצים על גבי שרת מרוחק. הנתונים האלו, הופכים להיות באחריות צד שלישי שהוא אחראי על ההבטחה, הניהול והתחזוקה של השרתים והתשתית הנלווית אליהם. כמו כן, הספק המאחסן מבטיח כי תהיה לך גישה לנתונים בכל זמן ומכל מקום.

זוהי חלופה חסכונית לאחסון המידע על גבי כוננים קשיחים או ברשתות אחסון שיכולים לאחסן רק כמות מוגבלת של נתונים. כאשר המקום על גבי הכונן או הרשת המקומית נגמר, מנהל רשת אחראי על להעביר את המידע למקום אחר, מה שדורש זמן ומשאבים כלכליים רבים. אחסון בענן לעומת זאת, מספק גמישות. כלומר, תוכל לשנות את הקיבולת כאשר נפחי הנתונים שלך יחייבו.

לעמוד קורס ניהול רשתות המלא עם התחייבות לעבודה בתחום לחץ >>

על ידי אחסון נתונים בענן, הארגון חוסך את הון של בנייה ותחזוקה של רשתות אחסון פנימיות ובמקום זה, משקיע בטכנולוגיית אחסון מתקדמת עם קיבולת גבוהה וגמישה. התשלום הוא רק עבור הקיבולת בה אתה משתמש ולא יותר מכך.

למה חשוב לגבות נתונים בענן?

איך זה עובד?

כשם שרשתות אחסון מקומיות משתמשות בשרתים לשמירת הנתונים, כך עובד גם הענן. יחד עם זאת, בשונה מרשתות אחסון מקומיות, הנתונים שבענן נשלחים לשרתים מרוחקים שלא ממוקמים בחברה. הרשתות האלו הם מכונות וירטואליות המתארחות בשרת פיזי. ככל שצרכי האחסון של החברה גדלים, הספק יוצר שרתים וירטואליים חדשים כדי לענות על הביקוש.

בדרך כלל החיבור לענן הוא באמצעות האינטרנט או חיבור פרטי ייעודי. דוגמא טובה לנתונים שמגובים בענן, הוא הענן של גוגל שבו אנחנו מאחסנים קבצים או האחסון של אפל שמאפשר גיבוי של תמונות וסרטונים שונים. כחלק מהשירות, ספקים אוגרים בדרך כלל את אותם נתונים בכמה מכונות לצורך יתירות. בדרך זו, אם שרת מוריד לתחזוקה או סובל מהפסקה, מנהל רשתות עדיין יכול לגשת לנתונים שלו.

שלושה סוגים למחשוב ענן:

1. אחסון ענן פרטי – ארגון שמשתמש באחסון פרטי, הוא ארגון ששם דגש כה רב על אבטחת מידע עד שהוא מקים רשת ענן פרטית משלו או לוקח שליטה מלאה על רשת ענן קיימת

2. אחסון ענן ציבורי – מודל זה מאפשר לארגון להתחבר דרך האינטרנט לענן שמתוחזק על ידי ספק ענן ומשמש גם חברות אחרות

3. אחסון ענן היברידי – מודל זה משלב אלמנטים של עננים פרטיים וציבוריים ומאפשר לארגונים לבחור אילו נתונים לאחסן באיזה ענן

היתרונות של מחשוב ענן

• יעילות – אחסון בענן חיצוני פוטר את צוות ה-IT ממשימות הקשורות באחסון, כמו רכש, התקנה, ניהול ותחזוקה

• חיסכון – כפי שכתבנו קודם, אתם משלמים על הקיבולת שבה אתם משתמשים ולא על הוצאות נלוות של התקנה, רכש ועוד

• יישום מהיר – האחסון בענן הוא מידי. מרגע שנרכש השירות עד הרגע שבו אפשר להשתמש בו, זה עניין של שעות או ימים ספורים

• קיבולת אינסופית – כאמור, בשונה מרשתות מקומיות, האחסון בענן מאפשר לך להגדיל את התפוקה עד כמעט אינסוף

במידה ואתה מתעניין בתחום וחושב לקחת קורס ניהול רשתות על מנת להעשיר את המידע, חשוב שתתמקד בתחום מחשוב הענן שכן כיום זה תחום הולך ומתפתח ועל כל מנהל רשת להכיר אותו על הצד הטוב ביותר שאפשר על מנת להפוך לטוב בתחומו.

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה