בשנים האחרונות הולכת וגוברת הדרישה בחברות הייטק למפתחי Full Stack. מה זה שונה מ- Web Developer רגיל, האם כל מפתח ווב צריך את הכשרת הפול סטאק, איפה אפשר ללמוד להיות Full Stack Developer ועוד, הכל במאמר הקרוב.

לעמוד קורס בניית אתרים full stack לחץ>

הגורם המחבר בין צד השרת לצד הלקוח

מפתח תוכנות בתפקיד של Full Stack מכיר ושולט במספר שפות תוכנה וטכנולוגיות, משני הצדדים של התוכנה – צד השרת וצד הלקוח. מדובר הן על שכבת ההכשרה והן על שכבת הניסיון, כאשר מפתח הפול סטאק שואף ללמוד שפות תוכנה רבות ככל הניתן ולהתמקצע בצד השרת וגם בצד הלקוח, להשקיע את הזמן בשניהם על מנת להיות זה שמקשר בין הצדדים.

פלטפורמות הפיתוח רבות ומגוונות, כוללות דפי אינטרנט, אפליקציות, סמארטפונים ועוד. ככל שמפתח ה- Full Stack יכיר יותר שיטות ושפות תוכנה בתחום, כך הביקוש שלו יעלה בשוק העבודה בהייטק. מפתח פול סטאק מתחיל אמור לדעת לפתח לפחות תוכנת שרת-לקוח אחת.

קורס FULL STACK כחלק מקורס רחב

ברוב הקורסים המכשירים להיות מפתח Full Stack, זהו מודול בתוך קורס רחב של בניית אתרים או NET. וכן הלאה. בקורס מושם דגש על למידת שפת תכנות אחת לפחות, למשל שפת html השימושית והפופולרית לעיצוב ולתצוגה של אתרים, כאשר המטרה היא להכיר לסטודנטים הן את צד השרת והן את צד הלקוח. זאת על מנת שיוכשרו להיות מפתחי פול סטאק ויוכלו לעבוד בתחום בסיום ההכשרה, באם יחשקו בכך. כמובן שלא חובה לעסוק בכך וניתן להישאר בצד אחד של הפיתוח, אך לא מזיק לדעת את שני הצדדים ולשמור את האופציה להיות מפתח Full Stack.

קריירה מגוונת בשני צדי התוכנה

המפתח המתחיל בעולם ה- Full Stack צריך להכיר את צד השרת ואת צד הלקוח. הקריירה שלו מתחילה בבילוי בשני הצדדים, שכן מעבר להיכרות מקצועית של שפות התכנות הרלוונטיות לכל צד, הדרך לחיבור בין הצדדים ופיתוח יכולות פיתוח תוכנת שרת-לקוח היא בהיכרות מעמיקה עם הצדדים. נקודת זינוק טובה ומבוקשת כיום בשוק עבור מפתחי Full Stack היא למידת קורס בניית אתרים והתחלת קריירה בהייטק בחברה הזקוקה ל- Full Stack Developer שיודע לבנות אתר.

לעבוד בסביבה איכותית ומכובדת

מדוע בכלל שאיש פיתוח Web ישאף להיות Full Stack? פשוט בשל הביקוש העצום למפתחי פול סטאק בהייטק, ביקוש שגורם לחברות להציע תנאי עבודה מאוד טובים לעובדים בתחום. מפתח Full Stack המגיע עם ההכשרה המתאימה, הידע הטכנולוגי והכלים הנכונים, עשוי לקבל משכורת גבוהה ותנאים מעולים, כמובן בהתאם לניסיון המעשי. אם למדת את שני צדדי התוכנה ויש לך ידע, הניסיון יגיע עם הזמן ואתה צובר יתרון גדול על פני אנשי פיתוח תוכנה רבים שמכירים רק צד אחד.

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה