תקופה לא פשוטה, נכון? השחרור עוד רגע מגיע ויש בפנייך אינספור אפשרויות. טיסה לחול (עם משבר הקורונה זה קצת פחות רלוונטי), חופשה ארוכה בארץ, עבודה מזדמנת, מועדפת או בכלל להתחיל ישר ללמוד? האמת היא, בזכות קורסים לחיילים משוחררים, אתה באמת תוכל למצוא לעצמך ולפתח קריירה כבר בגיל ממש מוקדם.

דמיין את זה, בעוד כשנתיים מהיום אתה תוכל לעבוד במשרד הייטק בתל-אביב, לשכור לעצמך דירה עם שותפים, לחסוך לעצמך כסף, להיות במקצוע שאשכרה תאהב, למרות שהוא מאוד מאתגר וגם להעצים את המעגלים החברתיים שלך. וכמובן, לא פחות חשוב – להעלות סלפי לטיקטוק/פייסבוק/אינסטוש ולתייג את עצמך במשרד.

מה באמת עושים אחרים השחרור? ומה כדאי ללמוד?

האמת היא, שזוהי תקופה בהחלט מבלבלת, כשאנחנו עדיין לא מצליחים איזה בורגר להזמין היום מוולט, אז בטח שקשה לנו איזה תחום ללמוד. לצערי, ראיתי מספר אנשים שבחרו מקצוע לימודי, בין אם זה באקדמיה או לא, כי ההורים רצו שילמד את זה או זה נשמע לי ממש מגניב. מבלי לחקור עוד קודם על התחום או אפשרויות התעסוקה בו. וממש עכשיו, כשכל שכבת הגילאים שלי מסיימת את התואר שלהם, הם אומרים לי: אין לי מושג מה אני עושה איתו.

האקדמיה בהחלט יכולה לקדם אותך, היא משמשת ככלי מחקר עצום ואיכותי בשנים האחרונות. אבל מטרתה העיקרית היא לא להצמיח לך קריירה, אלא לגרום לך להכיר את התחום שלמדת לעומק. לעומת זאת, אם תחשוב על מסלולי לימוד או קורסים לחיילים משוחררים, אתה תראה שיש בפנייך אינספור אפשרויות. בין אם זה כניסה לעולם ההייטק, הדיגיטל, הפרסום או אפילו לעבוד כעצמאי.

לדוגמה, אני מכיר מספיק אנשים, שעם חלקם אני אפילו עובד באופן יום-יומי. אחד מהם, סיים קורס עיצוב גרפי בהצלחה. הוא בחר במסלול לימודי בוקר, כך שיהיה לו זמן לעבוד בערב בתור ברמן, והוא סיים תוך מספר חודשים את הקורס בהצלחה. לא רק שהוא למד את תוכנות Adobe השונות באופן פרטני ומעמיק. אלא גם למדת את תורות העיצוב, טיפוגרפיה, קומפוזיציות ובנוסף לכך – גם את תחום חוויית המשתמש.

אז מהם השלבים שעליך לעשות בנוגע ללימודים, רק לפני השחרור:

לבדוק איזה תחום בכלל מתאים לך – אתה אדם יצירתי? לך על תחומי השיווק הדיגיטלי או העיצוב הגרפי. אתה חושב שתכנות זה עולם מסקרן? לך תבדוק אם הוא מתאים לך. היה לך תפקיד מעניין בצבא שקשור לאבטחת מידע, סייבר או ניהול רשתות? אהבת את זה? אולי הגיע הזמן לתת לזה צ'אנס גם בחיים האזרחיים.

לעבוד בתחום שאשכרה תאהב – מצאת תחום שקורץ לך? חכה עם זה קצת. לך למכללה מסוימת שאולי תעניק לך שיעורי התנסות ללא תשלום גבוה מדי. תחקור באינטרנט. תשאל את החבר של החבר אם הוא מכיר את התחום, או כל קרוב משפחה אחר שיכול לעזור לך בהחלט.

לוודא שיש בזה עבודה – כפי שאתה הולך לבדוק אם התחום מספיק מרתק אותך, מחקר של כמה שעות יוכל להגיד לך אם יש בו עבודה, מה השכר בו וכו'.

להפוך את עצמך למיוחד – זוהי הערה שכבר יותר נוגעת ללימודים עצמם, תוך כדי הלימודים, דע את החוזקות שלך, תפקס את עצמך לתחום ספציפי שבאמת יתאים לך. לדוגמה, אם אתה בוחר בתחום הסייבר, ייתכן שתחום בדיקות החדירה יסקרן אותך, ואז באמת תוכל להעמיק בו עד הסוף ולראות שזוהי תהייה הייחודיות שלך. כך שתוכל להרשים את המעסיק העתידי שלך ולנפח לעצמך את קורות החיים.

ומה ניתן ללמוד אצלנו?

ניתן ללמוד אצלנו מגוון רחב של קורסים ומקצועות לימוד, שחלקם נחשבים קורסים על חשבון הפיקדון שלך. לאחר מספר שיחות עם הבכירים אצלנו בחברה, סיפרו לי שעיקר המקצועות שצעירים בוחרים הם:

רובם (מלבד עיצוב גרפי) נחשבים לימודים על חשבון הפיקדון. כך שתוכל לחסוך לעצמך הרבה כסף ברגע שאתה משתחרר, מבלי לבזבז יותר מדי. בנוסף לכך, אנחנו מבטיחים לך עבודה בסיום הלימודים. כשעוד בהתחלה, אנחנו נותנים לך צ'אנס לבדוק את התחום אליו אתה נכנס. בעזרת מספר שיעורי ניסיון, ללא סיכון בתשלום.

אז ממש רגע לפני שאני מסיים לחפור לך פה,  קח באיזי את השחרור שלך, תעשה כיף, תחסוך כסף, תבחר תחום שבאמת יתאים לך, כי לך תדע, אולי אנחנו נתראה בעוד מספר חודשים במקום העבודה החדש שלך. מבחינתי, השמיים הם הגבול, ונכון שההתחלה היא מעט קשה בכל קריירה, אבל ברגע שמספיק מאמינים, אפשר לעשות זאת. קורסים לחיילים משוחררים, וגם לאלו שלא, פותחים בפניהם דלת חדשה בחיים. שיכול להגשים לעצמם, ולך, את החלום. כי לא מדובר רק בקריירה, אלא בחיים עצמם.

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה