תפקיד בודק התוכנה מבוקש ומביא איתו אחריות רבה. מדובר באחד המקצועות שמאפשרים להיכנס לעולם ההייטק גם ללא תואר אקדמי או ניסיון של ממש, אך ישנם מספר פרמטרים שיש לקחת בחשבון

בעידן שבו אנחנו חיים, תוכנה הופכת למשהו נפוץ ביותר שמפעיל את רוב המערכות הקריטיות עבורנו כחברה. תחום התוכנה, הולך ומתבסס כאחד המשמעותיים בעולם כולו בכלל ובעולם ההייטק בפרט. ככל שעולה הצורך בתוכנה – עבור עסקים, חברות, ממשלות, תשתיות ועוד - כך מתפתחים יותר ויותר תפקידים בענף זה.

בכל תהליך ייצור, ישנם עובדים שתפקידם לספק את בקרת האיכות ובדיקות המעבדה, כדי לוודא שהמוצר תקין לפני שיווקו והפצתו ללקוחות. אחד התפקידים המשמעותיים בתחום התוכנה הינו תפקידו של ה-QA, ראשי התיבות באנגלית של Quality Assurance - בודק התוכנה, בוגר מסגרת של לימוד QA.

אותם בודקי תוכנה משתלבים בעולם ההייטק, בחברות וארגונים שונים, כשהם מופקדים על בחינתה של התוכנה בתנאי מעבדה, כדי לוודא שהיא פועלת בצורה תקינה ללא "באגים".

בודק תוכנה – בין החברה ללקוח

מה עושה בודק התוכנה? הוא נדרש "להריץ" שורה של בדיקות, על פי המתודולוגיה של התחום, אותה למד במהלך קורס QA ובעצם, אותו בודק מאשר שמבחינתו הכל תקין בתוכנה מבחינת כל המרכיבים שלה, לפני יציאתה לשוק.

יצוין כי בימינו, ממטוסים, רכבות, תשתיות חשמל ועד מוצרים שונים אותם אנו מצמידים לגופנו – כולם מופעלים באמצעות תוכנה. לכן, תקלות בתוכנה יכולות לפגוע בחיי אדם. ליצרנית התוכנה, ישנה עם כן אחריות גדולה. קורס בודקי תוכנה, מכשיר את הלומדים לתפקיד שהוא לעיתים סיזיפי, דורש לחזור על שורה של פעולות ומביא איתו חלק מאותה אחריות מדוברת.

האטרקטיביות של התפקיד, היא באפשרות שהוא מספק להשתלב במהירות יחסית במקצוע מבוקש בעולם ההייטק. לא חייבים להיות בעלי תואר אקדמי כדי לעבוד כבודק תוכנה בחברת הייטק או סטארט אפ.

מי מתאים למסגרת של לימוד QA?

אדם עם שליטה סבירה בשפה האנגלית וסביבה ממוחשבת, חשיבה לוגית, התעניינות בנושא התוכנה והמקצועות הריאליים, יוכל להתמיין למסגרת של לימוד QA גם אם הוא מגיע ללא תואר אקדמי ומוגדר כ"חסר רקע". ישנן מכינות, מבחני כניסה וראיון אישי כדי לבחון את התאמת אותו מתעניין בלימודים ובמידת הצורך, הכנתו המקדימה לקורס מקצועי.

מי שמתאים לפרופיל שצוין לעיל, יוכל להתקבל למסגרת לימודים של קורס QA. חשוב לדעת, שמדובר בלימודי תעודה אותם אפשר לבצע גם במסלול של לימודי ערב. כך, יכולים גם אנשים עובדים לשלב את הלימודים עם שגרת היום שלהם. בסופו של תהליך, הם משדרגים את עצמם מבחינה כלכלית ופותחים עבורם אפיקי קידום חדשים.

למי שכבר למד בעבר מקצועות טכנולוגיים או עובד בהם, למסלול קורס בודקי תוכנה, יש בהחלט יתרון. קורסים של בדיקות תוכנה, חשוב שיעבירו ללומדים כמה שיותר ידע באשר למתודולוגיה של התחום. מבוגר הקורס נדרש כבר בתפקידו הראשון לאחר הלימודים, לשלוט במודולים המקובלים של הבדיקות בתחום זה.

לצבירת ניסיון מעשי כבר במהלך לימודי בדיקת תוכנה יש גם כן חשיבות רבה. התפקיד פרקטי מאוד וכפי שכבר צוין, מביא איתו גם אחריות רבה. במצבי אמת אין מקום לטעויות ולכן, השלב של לימוד QA מאפשר ניסוי ותהייה, כדי להגיע כמה שיותר מוכן לתפקיד הראשון לאחר הקורס.

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה