לא מעט אנשים מתלבטים בין לימודים בקורס QA לבין תואר אקדמי בתחום התוכנה או החומרה. לפני שמקבלים החלטה, רצוי לקחת כמה דברים בחשבון

התחלה בהייטק או כהסבה מקצועית

לימוד QA רלוונטי לעובדי הייטק השואפים לעבור הסבה ולהתמקצע בתפקיד מפתח ביצירת חידושים ורשתות טכנולוגיות ודיגיטליות, אך גם למי שלא מגיע מרקע כזה ורוצה להיכנס לעולם חדש של תחום בדיקות תוכנה, המבוקש בתעשיית ההייטק.

בודק תוכנה אינו תפקיד פשוט, שכן מדובר בעבודה מורכבת הדורשת הקפדה על כללים ברורים, תוך התמודדות עם תקלות בזמן אמת. עובדה זו מביאה לא פעם לכך שבוגרי לימודי QA, שרואים בתחום המתפתח אופק תעסוקתי ולא רק סידור זמני, יוכלו על ידי הסמכה במסגרת קורס QA להכניס רגל לעולם הייטק ולרכוש כלים נדרשים למגוון תפקידי המשך.

QA שהוסמך במסגרת קורס בודקי תוכנה מעמיק, ייצא עם ידע נרחב הכולל בין היתר:

  • שליטה בכל סוגי הבדיקות הקיימים
  • התמצאות במערכות הפעלה לאורכן ולרוחבן כדי לדעת לזהות תקלות
  • הכשרה לביצוע בדיקות התקינות הנדרשות במערכות השונות

בכך ייצא בוגר הקורס אל עולם העבודה בתעשיית ההייטק והטכנולוגיה כשהוא בעל ידע רב תחומי בעולמות המחשבים, מערכות המידע ומערכות ההפעלה השונות על כל המשתמע מכך.

מה זה ISTQB ולמה צריך את זה?

רבים שואלים: מה זה ISTQB? הסמכת ISTQB – ראשי התיבות של הארגון International הסקוטי, Software Testing Qualification Board, אשר קבע את הכללים עבור בדיקות תוכנה ואבטחתה.

מדובר על בחינה אמריקאית בדרגות בסיסית ומתקדמת – המסדירה באופן אחיד את הכללים הבינלאומיים עבור בדיקת תוכנה. גם מסגרות של לימודי QA מעדכנות בהתאם את הכללים אחת לתקופה.

כיום קיימים קורסי ISTQB הדורשים ידע התחלתי מקדים במערכות הפעלה אינטרנטיות וכן רמה גבוהה במקצוע המתמטיקה ובשפה האנגלית. מעבר מוצלח של בחינת ההסמכה, מהווה את כרטיס הכניסה להשתלבות בחברות פיתוח תוכנה השונות, בסטארט אפ ואבטחת סייבר בתפקידי בדיקת תוכנה QA לסוגיהם.

קורס מקצועי או תואר אקדמי בתחומי התוכנה והחומרה?

תואר אקדמי בתחומי החומרה או התוכנה דורש מעבר בציון גבוה של הבחינה הפסיכומטרית כתנאי קבלה ללימודים, בשונה מאשר קורס בדיקת תוכנה. תואר בהנדסת תוכנה נמשך כארבע שנים, תקופת לימודים ממושכת יחסית, עד להכשרה כמפתח תוכנה.

אמנם מהנדסי תוכנה מקבלים תנאים מצוינים במקומות העבודה ומשתכרים יפה, אך התואר לבדו אינו מבטיח זאת, שכן על מהנדס התוכנה להתמחות בתחום מסוים, לא פעם כתנאי קובע בקבלה לעבודה. בהקשר זה, לימודי בדיקת תוכנה הינה התמחות שמספיקה למעסיקים כדי לקבל מועמד לעבודה.

ללימודי בדיקות החומרה, רף הכניסה צנוע יותר באופן יחסי. תחום זה עוסק במרכיבים פיזיים וחשמליים המפעילים כרטיסים אלקטרוניים לדוגמה. בדרך כלל יתאימו הלימודים בתחום לבוגרי מקצועות הנדסה או המדעים. דרושה שליטה בשפה האנגלית, כשבמהלך לימודי החומרה ישנו דגש על משפטים וביטויים מקצועיים.

למתלבטים בין לימודי בדיקות תוכנה במסגרת של קורס לימודי QA, יש לקחת בחשבון כי הדרישות בתעשיית ההייטק הן דינמיות ומשתנות כל העת. קורס QA שמתאים גם למי שמגיע ללא רקע, מאפשר ללמוד במקביל לעבודה קבועה ויעביר לבוגריו בזמן סביר ידע נרחב שיכול להיות כרטיס כניסה משמעותי לעולם ההייטק והטכנולוגיה.

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה