לא משנה אם אתה איש קופי, מעצב גרפי, אם את מתכנתת או מפתחת אפליקציות, בחודשים הללו הדרישות עבור עובדים חדשים בתחומי ההייטק והדיגיטל הולכות להשתנות. אחת מהמשמעותיות העיקריות לכך היא שכל עובד שיהיה לו מקצוע נוסף בכיס, יוכל להתקבל בקלות יותר אל מקומות עבודה שונים.

בכתבה הבאה, אספר על השינויים שהולכים להתרחש בשוק העבודה ובנוסף לכך – למה באמת כדאי לך להוסיף סט סקילים נוסף לקורות החיים שלך על מנת להשיג את עבודת חלומותייך.

מה צפוי לנו בשוק העבודה בעקבות משבר הקורונה?

כידוע, שוק העבודה הולך להשתנות ב-180 מעלות לאחר משבר הקורונה, ראשית, המון מקומות עבודה יעברו ל'עבודה מהבית'. כפי שעבד עד כה בצורה נהדרת (למרות כורך הנסיבות). שנית, לאחר המשבר, צפויים להגיע עוד הרבה לקוחות חדשים לתחומי הדיגיטל והדרישה עבור מוצרי הייטק תגדל באופן משמעותי.

עם עד לפני שנה או שנתיים הייתי כותב 'אם אתה לא בדיגיטל – אתה לא קיים', התפיסה הזאת תקבל משמעות חדשה בעידן ה'פוסט קורונה'. בתי עסק, מקטנים ועד גדולים, יצטרכו להעניק ללקוחות שלהם שירותי דיגיטל. הסיבה הראשונה לכך היא, שלהרבה בתי עסק יהיה 'קשה' לשרוד לאחר מכן, והם יעדיפו למכור את המוצרים שלהם באופן דיגיטלי מאשר פרונטלי, מה שיכול לחסוך להם הרבה כסף (כי אם נערוך את ההשוואה בין חנות בקניון לבין מחסן באיזור תעשייה, ההבדלים הם מאוד מהותיים).

בנוסף לכך, המון מאותם הלקוחות, שהיו רגילים בעבר לבצע את הקניות שלהם בהגעה לחנות או אפילו בטלפון, יעדיפו לעשות זאת באינטרנט, למרות שמשבר הקורונה נמשך כמה חודשים בודדים, הרגלי הצריכה שלהם השתנו. מהיום – לא רק אנשים צעירים יבצעו הזמנות מהסופר מרקט, אלא גם מבוגרים. כך שאותם המקומות יצטרכו לשפר ולשדרג את מוצרי הדיגיטל שלהם.

התמחות נוספת רק תוכל לעזור לך

כפי שציינתי עוד קודם, אחד מהשינויים שאנחנו הכי הולכים להרגיש אותו, הוא הדרישה עבור עובדי ההייטק והדיגיטל. עד ממש לא מזמן, לרובנו הייתה התמקצעות אחת ויחידה, אני למשל מנהל סושיאל מדיה ותוכן, אחרים מעצביים גרפיים, מתכנתים, אנשי PPC וכו'.

אבל ממש בקרוב, התפיסה הזאת תשתנה, וייתכן שמקומות שירצו לגייס אותי, לא משנה אם זה משרד פרסום, דיגיטל או צד לקוח בחברה מסוימת, ירצו שיהיו לי עוד 'סקיל' נוסף בקורות החיים. בין אם זה ניסיון מעמיק בתוכנות העיצוב והבנה ביסודות העיצוב או הכרה מעמיקה וניסיון עם מערכת הפרסום של פייסבוק וגוגל. דוגמה נוספת היא, למעצב גרפי יהיה יתרון משמעותי על פני מעצבים אחרים אם יהיה לו רקע בתכנות, ואם זה בכלל יהיה בתחום בניית האתרים – אז אדרבא.

התפיסה הזאת הייתה נכונה מאז ומעולם, עוד כשעולם ההייטק והדיגיטל התחיל להתפתח. אך ייתכן שבעקבות עומס העבודה העצום שיהיה על משרדים, אנשים בעלי סט כישורים מיוחדים שנעים בין שתי עולמות, יזכו להרבה יותר קרדיט.

לכן, אם אתה עובד בעולם הדיגיטל וההייטק, או בכלל חושב להיכנס אליו, זו יכולה להיות הזדמנות עבורך בשביל לשדרג לעצמך את הקריירה. ככל שתפתח יותר יכולות בעולמות רחבים, עם התמחות אחת כללית (בתחום שאתה הכי אוהב ומחובר אליו), כך יותר ויותר מקומות ירצו לגייס אותך.

נניח ומגייס מקבל קורות חיים של שני אנשים למשרת פיתוח עבור בניית אתר, לאחד יש אך ורק ניסיון בבניית אתרים, ולאחר יש הכשרה גם בניית אתרים וגם בעיצוב גרפי, אמנם המשרה פונה באופן כללי לבונה אתרים, אך היתרון של השני מובהק על-פני ההאחר.

הלימודים אצלנו – גם אונליין

הלימודים אצלנו מתקיימים גם אונליין ב-LIVE, עם אותם מרצים, אותם התכנים ואותם השיעורים, רק שהפעם תוכל ללמוד אותם מהבית או החצר שלך, עם הלפטופ, המחשב או הנייד שלך. דאגנו למערכת האיכותיות ביותר, על מנת שכל סטודנט שלנו יקבל את חווית הלימוד המושלמת (ואם הוא יוכל לעשות זאת בפיג'מה, אז מה רע?). עוד נקודה חשובה לציון היא, שכיום ניתן גם לעבוד ברוב ארגוני ההייטק והדיגיטל ישירות מהבית.

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה