בדיוק בימים שלפני הפסח ותוך כדי ההסגר של קורונה, חשבתי לעצמי: איזה מזל שבמקצועות ההייטק והדיגיטל עדיין יש עבודה. כשכמעט כל אדם אחד מתוך ארבעה נשאר מובטל, בתעשייה שלנו המצב קצת שונה, כי דווקא בימים האלו, הצריכה עבור מוצרי דיגיטל והייטק הולכת וגוברת, על אחת כמה וכמה כשמדובר באפליקציות. מדוע? כל התשובות בפסקה הבאה. אגב, בתוך זמן במכללה העברנו את כל מערך הלימודים שלנו ל-LIVE, כך שכל סטודנט יוכל ללמוד מהבית קורס פיתוח אפליקציות אונליין, קורס בניית אתרים אונליין או כל מקצוע אחר.

הדיגיטל הולך לצמוח – ובענק

כמעט כל התחזיות צופות את זה – בעידן שלאחר משבר הקורונה אנחנו נראה זינוק מתמיד בשימוש בדיגיטל ובהייטק. אם בעבר רק עסקים בינוניים ומעלה היו מפרסמים את עצמם בדיגיטל, בונים לעצמם אתר או מפתחים אפליקציה. היום אנחנו נראה את זה גם מצד עסקים קטנים. ולכן, אנחנו נראה דרישה עצומה עבור מפתחי אפליקציות בשוק ההייטק.

עד לא מזמן עסקים קטנים או אפילו בינוניים היו יכולים להסתפק אך ורק בשירותי אופליין, אבל, בעקבות משבר הקורונה אנחנו נראה אותם עושים את המעבר לאונליין, כיוון שלא יהיה להם את המשאבים להחזיק את עצמם פיסית או בשירותי אופליין בלבד.

לצורך הדוגמה, כל רשתות הסופרים, בין אם זה 'חצי חינם', 'שופרסל' או אפילו סתם סופר מקומי עברו לדיגיטל, והעומס אצלם הוא עצום, נכון שכרגע זה נובע מכורך הנסיבות, אבל לאחר כל משבר הקורונה, התפיסה אצל אנשים תשתנה, אנשים כבר לא ירצו לצאת מהבית עבור קניות, אלא לעשות זאת דרך האפליקציה של אותו סופר (או האתר). ובעקבות כך, יידרשו יותר ויותר צוותים שיהיו אחראים על המערכות של אותן חברות, ולכן, הביקוש עבור מפתחים יעלה משמעותית.

אגב, התופעה הולכת ומתקדמת גם אל עסקים שונים בתעשייה, כאלו שמעולם לא דרכו בדיגיטל, יעשו את ההתקדמות שלהם לשם (מה שכבר היה צריך לקרות מזמן, אבל משבר הקורונה רק דירבן אותם לשם). מקומות כמו חנויות בגדים וינטג', חנות קטנה של מוצרי חשמל, מסעדות קטנות ואותנטיות ועד, יתחילו גם הם לפתח אפליקציות ואתרים משלהן, זאת על מנת שיגיעו אל קהל יעד רחב יותר. אין ספק בכלל שללמוד iOS, אנדרואיד ובאופן כללי פיתוח אפליקציות אונליין יכול לשדרג קריירה של כל אדם כיום.

width=

כל הקורסים שלנו עברו לאונליין

רגע לפני שמשבר הקורונה הגיע לארץ, צפינו שהוא עלול להשפיע על מערך הלימודים הפרונטליים, ובשביל כך, כל הצוותים של המכללה נערכו לכך, דאגנו לעבור לשיעורים אונליין, בצורה הנוחה והאיכותית ביותר, הדרכנו את הסטודנטים כיצד להשתמש ב-ZOOM, דאגנו שכל החומרים יהיו זמינים עבור המרצים וכו'. זו לא הייתה עבודה לא פשוטה עבור אף אחד, אבל בסופו של דבר זה השתלם, כי מי שמעוניין ללמוד קורס פיתוח אפליקציות אונליין, ייעשה זאת גם ב-LIVE.

כוונתי ב-LIVE היא שהשיעורים מועברים בשידור חי מהמרצה ישירות לסטודנטים, כך שהם יכולים להיות איתו בתקשורת רציפה, לשאול שאלות, לדון אחד עם השני ולהראות לו את הפרויקטים שלהם. כמו כן, אותם שיעורים מוקלטים, כך שכל סטודנט זכאי לראות את השיעורים בכל עת שרק יחפוץ (בין אם הוא טיפוס בוקר או ציפור לילה והוא ירצה לשנן שוב את השיעורים).

width=

כל מי שעובר בהצלחה מסלול לימודים של פיתוח אפליקציות אונליין, יוכל למצוא עבודה במהרה, גם אם משבר הקורונה יימשך עוד הרבה זמן, כל בוגר יוכל לפתח אפליקציה בעצמו לכל בית עסק שרק יחפוץ בשירותיו או להתקבל אל חברת הייטק. זאת מכיוון (כפי שציינתי קודם) שהגופים הללו הם בין היחידים שפעילים בתעשייה, ואפילו יש להם תעסוקה יותר מתמיד. אגב, היתרון הגדול של מפתחי אפליקציות, שהם יוכלו לפתח את העתיד התעסוקתי שלהם אל מקומות שונים ומגוונים, ולא רק אל אפליקציות, כיוון שהם לומדים שפות תכנות שונות וחשובות.

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה