/QA, Quality Assurance הוא תפקיד של בודק תוכנה. הבודק עובר על התוכנה דרך הממשק של הקוד ומאתר את התקלות השונות. התוצאות של הבדיקה עוברות אל המתכנתים כדי שיוכלו לבצע תיקונים ולהפוך אותה לתקינה. הבדיקה מתייחסת לכל פרט בתוכנה כולל הפריטים העיצוביים, הממשק ועוד. כדי להשתפר כל הזמן בעבודה, על כל בודק תוכנה להכיר את החידושים בתחום, ובמאמר זה נציג בפניכם 10 מתוכם.

1. DevOps & Agile Methodology

כל בודק תוכנה צריך להכיר את מתודולוגיית DevOps & Agile Methodology שמאפשרת לו לעמוד ביעדים. מתודולוגיה זו מקדמת מודלים שיתופיים, הופכת את תהליך הבדיקה למהיר ויעיל יותר כאשר עובדים בצוות ומאפשרת להוציא לשוק מוצר באיכות גבוהה יותר.

2. SDLC

SDLC מסייע לבודקי התוכנה להבין את מחזור החיים של התוכנה ולזהות מראש את החלקים המורכבים שיכולים להוות קושי בעתיד. כדי ליישם את היכולת לבדוק את התוכנה כראוי, יש לשלב מתודולוגיית פיתוח וליישם אותה בבדיקה.

3. Python

כלי הקידוד Python הוא כלי שכל בודק תוכנה חייב להכיר. זהו כלי שממשיך לגדול ולצמוח ונחשב קל ללמידה. קורס בודק תוכנה פותח צוהר לכלים הקיימים ובודקי תוכנה צריכים להכיר את כלי הקידוד השונים.

4. כלי בדיקות מובייל

עולם האינטרנט והפיתוח במובייל גדל והיום כל בודק תוכנה מוכרח להתמחות בתחום זה. התקנים שונים שנכנסו לשוק על ידי החברות הגדולות ימשיכו ככל הנראה לגדול ולתפוס תאוצה ואפשר להעריך כי בדיקות לאפליקציות ימשיכו להיות רלוונטיות. לימודי QA משלבים בין בדיקות לעולם המחשבים ולעולם הסלולר ועוזרים לבוגרים להיות מעודכנים.

5. ALM – Application Life Cycle Management

אחד הפיתוחים בעולם ה-QA מתייחס לחיבור בין המערכות השונות. ALM בא לחבר בין המערכות השונות ולסנכרן את עבודת הבדיקה מול הפיתוח. כל מי שעוסק בתחום בדיקות תוכנה QA חייב להכיר את הפיתוח.

6. Agile

תודות ל-Agile אפשר היום לבצע בדיקות תוכנה מהירות ולשחרר תוכנות חדשות בתוך זמן קצר. בדיקות תוכנה QA מחייבות לא רק יסודיות כי אם גם זריזות והתאמה לפיתוח. כדי להשיג את התוצאות הטובות במהירות, יש צורך בשיתוף פעולה בין המחלקות השונות ובמיומנות טכנית גבוהה.

7. QTP

במהלך קורס QA נלמדות תוכנות שונות והמשתתפים לומדים לזהות את הכלים שיעזרו להם לערוך בדיקות אוטומטיות. QTP היא תוכנה המאפשרת לבצע בדיקות אוטומטיות ונחשבת לטובה.

8. SDT pro

לימוד QA מחייב את הבודקים להתעמק בכלים השונים. SDT Pro מאפשר לבצע בדיקות באופן אוטומטי ומתאים לשימוש בשלב הראשוני של בדיקת התוכנה.

9. CCLM – Custom Code Lifecycle Management

מודול שמאפשר לטפל בקודים ולערוך בדיקות כאשר הפיתוח מתבצע אצל הלקוח. המודול נותן מענה גם לארגונים גדולים שיש בהם קוד ישן שגורם להפרעות בפיתוח החדש ומעמיס על המערכת.

10. ATC

כלי בדיקת קוד המצביע על ליקויים בהתאם לבקשה שלנו. הבודק יכול לקבוע מה הוא רוצה שהכלי יבדוק, הוא מסייע ליצור אחידות ולמנוע חלק מהבעיות מבעוד מועד.

לעמוד קורס QA לחץ כאן

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה