בלוג
content_marketing

עשרה סודות לכתיבת תוכן מהיר וטוב

עודכן בתאריך:5 ינואר 2022


תוכן טוב הוא לא דבר שקל ליצור אותו. רבים חושבים שכל מה שצריך לעשות הוא לכתוב כמה משפטים, אולי לתבל אותם בכמה ביטויי מפתח של קידום אתרים בגוגל, אבל כתיבת תוכן יכולה משימה מאתגרת: התוכן צריך להיות כתוב בצורה מדויקת מבחינת איות ודקדוק, הוא צריך להיות נכון מבחינה עובדתית, לעניין את הקורא, להיות מובן לו, לעיתים לעורר מחשבה או להניע לפעולה. עם זאת, תוכן טוב לא חייב להיות משימה מפרכת שאורכת נצח. בהחלט יש דרכים לכתוב תוכן מעולה בתדירות גבוהה, וזו לא נחלתם של כותבי תוכן מנוסים בלבד. בעזרת עשרה סודות שיפורטו להלן גם אתם תוכלו לכתוב תוכן טוב ומהר.

1. דברו עם הקוראים כאילו אתם מנהלים איתם שיחה

השתמשו בשאלות כדי לגרות את תהליכי המחשבה של הקוראים. השתמשו במילים שהם מכירים ולא בשפה גבוהה מדי או נמוכה מדי. הימנעו מחוסר טקט ואל תהיו וולגריים.

2. הקפידו על מעברים חלקים בין משפטים ופסקאות

סדרו את התוכן באופן הגיוני על מנת לשמור על בהירות והבנת הנקרא. הצבת הנושאים החשובים ביותר בתחילת התוכן תסייע לכתיבה שלהם לזרום באופן שוטף ומהיר יותר.

3. שאבו השראה מן הטובים ביותר

כותבים טובים נוהגים גם לקרוא, וכמה שיותר. הקפידו לקרוא ולגוון את הכותבים שאת התכנים שלהם אתם צורכים, כשאתם שואבים השראה מן הכותבים הטובים ביותר בתחום שאתם רוצים לכתוב עליו.

4. השחיזו את הכותרות שלכם

הכותרות חיוניות למשיכת תשומת לב הקורא, ומהן נוצר הרושם הראשוני אצל הקורא אודות התוכן שלכם. כותרת ארוכה מדי, משעממת מדי או לא רלוונטית לפיסקה שאחריה, עלולה לגרום לקוראים לוותר על התוכן.

5. כתבו תחילה את כותרות המשנה ואז את גוף הטקסט

כאשר הדף שלכם ריק, הרבה יותר קל ליצור עליו את השלד ולאחר מכן להתחיל לעבות אותו באמצעות כתיבת הפיסקאות שבין כותרות המשנה. סדר הוא המפתח לבהירות רעיונית, לכן חשוב להקפיד עליו.

6. השתמשו בעזרים ויזואליים

רוב התכנים שהופכים ויראליים ברשת הם תכנים שלכל הפחות מצורף אליהם מם (Meme) או תמונה. לא משנה עד כמה התוכן שלכם מוצלח – הוספת תמונה טובה תגדיל משמעותית את הסיכוי שהקוראים ירצו לשתף זאת עם חבריהם.

7. קצרו בדברים

לרוב האנשים קשה לעקוב אחר משפטים מפותלים וארוכים. לעומת זאת, משפטים קצרים מסייעים להבנת הנקרא על ידי הקוראים.

8. השתמשו בקול שלכם כדי ליצור טקסט כתוב

בעבר אנשים נהגו להכתיב טקסטים לאנשים אחרים (עד היום אפשר לראות בסרטים ישנים מנהלים שמכתיבים מכתב כלשהו למזכירותיהם וכדומה), אולם היום אפשר להשתמש במחשב או בסמארטפון לשם כך: הקליטו, תמללו ותרגמו את עצמכם, ולאחר מכן תוכלו לערוך את התוכן שקיבלתם, להוסיף סימני פיסוק וכדומה.

9. קודם תכתבו, אחר כך תערכו

כשאתם נמצאים בתוך שטף של כתיבה, הישארו מרוכזים בכתיבה עצמה ואל תעצרו כדי לתקן את עצמכם. רוב הסיכויים הם שהטקסט שלכם לא ייצא מושלם כבר בניסיון הראשון, אבל תמיד תוכלו לערוך, לתקן ולבצע שינויים מאוחר יותר.

10. השתמשו בכלים כדי לערוך את התוכן

בודק השגיאות האוטומטי של וורד הוא אולי המפורסם ביותר מבין הכלים המסייעים בעריכת התוכן, ואם אתם כותבים באנגלית תוכלו להיעזר גם ב-.Grammarly

סיכום

המפתח לשיפור באיכות הכתיבה שלכם הוא אימון. הקפידו על הכללים שהובאו לעיל, כגון סדר בדברים, כתיבה ללא מעצורים ועריכה בשלב מאוחר יותר. גם אם בהתחלה הטקסטים שלכם לא ישברו את האינטרנט מרוב ויראליות, הרי שעם הזמן והאימון יחול בהם שיפור משמעותי.


פוסטים קשורים

מערכות ERP
הדור הבא של מערכות ה- ERP
| 30 דצמבר 2021
מערכות ה- ERP הינן בין הפיתוחים המשמעותיים והחשובים ביותר של השנים האחרונות בעולם העסקים.
Skills-Digital-Marketing-Specialist
כיצד תשיג השפעה ושינוי – 4 מיומנויות הכרחיות לכל מומחה לשיווק בדיגיטל
דניאל כהנוב | 5 ינואר 2022
ההצלחה העסקית של ארגון תלויה בגורמים רבים, אך ללא ספק הנוכחות של המותג והצלחתו מושפעת בעיקר מהמקצועיות והמיומנות של אנשי ומנהלי השיווק בחברה. מומחי השיווק מגבשים את האסטרטגיה השיווקית של הארגון, יש להם ידע עצום ומגוון, הבנה של בני אדם ותהליכים במכירות ובבחירת מוצרים, הם יודעים לנתח את התנהגות הלקוחות כדי להתאים את פעולות השיווק … Continued
קידום אתרים
דגשים חשובים לקידום אורגני בשנת 2021
דניאל זריהן | 5 ינואר 2022
בדיוק כפי שעשתה בשנים האחרונות, גם בשנת 2021 תבחר גוגל, מי שמפעילה את מנוע החיפוש הגדול בעולם, לשים דגש על הערך שמייצר מנוע החיפוש עבור הגולשים. לגוגל יש אינטרס להשאיר את הגולשים בפלטפורמה שלה לאורך זמן רב יותר, ולכן היא משקיעה משאבים רבים כדי לדרג אתרים שמייצרים מענה איכותי יותר עבור הגולשים. בשנת 2021 צפוי … Continued
שלבים בקידום דיגיטלי
שלבים בקידום דיגיטלי – איך עושים את זה By The Book?
עוזי שבת | 6 ינואר 2022
איך אתם מנהלים פגישת אפיון עם לקוח? האם ביצעתם תיאום ציפיות מדויק (כולל תיעוד בחוזה)? דאגתם לעדכן את הלקוח בכל התקדמות או לחילופין, התדרדרות חלילה? סביר להניח שאתם לא מקפידים על כל שלבי התהליך, ולא מבצעים אותו By The Book מה שנקרא. התייעצנו עם עוזי שבת – מנכל Digital Solutions ומרצה קורס שיווק דיגיטלי במכללת … Continued
רוצה לשמוע עוד?

phone mobile icon שיחה
chet icon צ'אט
email mobile icon לפרטים

מדיניות הגנת הפרטיות

×

אנו מודים לכם על שבחרתם לעשות שימוש באתר Hacker-u (להלן: "האתר").

האתר מופעל על ידי האקר-יו בע"מ (להלן: "החברה") לטובת איסוף פרטים ויצירת קשר עם מתעניינים בלימודי מקצועות הי-טק.

לתשומת לבכם, המידע המוצג באתר הינו כללי בלבד. למידע ספציפי ניתן להשאיר פרטים בעמוד ויועץ לימודים מטעם החברה יחזור אלכם במהרה.

מטעמי נוחות בלבד, האמור בתקנון זה מנוסח בלשון זכר, אולם הוא מתייחס לשני המינים בצורה שווה.

לכל מידע נוסף ניתן לפנות בכתובת הדואר האלקטרוני שבסיפא לתקנון זה.

בגלישתך באתר זה הנך ( "להלן: "הגולש") מקבל ומסכיה לתנאים ולמדיניות הפרטיות כמפורט להלן. מדיניות הפרטיות מתייחסת לסוג המידע שתספק לנו או מידע אשר אנו נלמד משימוש שתעשה באתר.

שמירה על פרטיותך:

1. פרטיות הגולש חשובה לנו מאוד. אנו מנהלים את האתר בסטנדרט האבטחה הגבוה ביותר ע"מ לשמור על פרטיך ולהגן על המידע שתמסור לנו בצורה הטובה ביותר.

2. אנו פועלים בהתאם להוראות חוק הגנת הפרטיות, התשמ"א-1981 ושואפים לעמוד בכל דרישות החוק לעניין כיבוד הפרטיות וההגנה על מידע אישי. אנו מחויבים להגן על פרטיותך ועל שמירת פרטי הזיהוי האישיים שלך.

3. אנו אוספים מידע אישי אודותיך רק כאשר אתה תספק לנו אותו באופן ספציפי וביודעין. אנו מאמינים, כי אתה צריך לדעת בדיוק איזה מידע אישי אנו אוספים וכיצד אנו מתכוונים להשתמש בו בטרם תחלוק אותו עמנו. אנו עשויים לבקש ממך מידע אישי כגון שם, מספר טלפון, כתובת וכתובת דואר אלקטרוני. אנו עושים זאת רק כאשר אתה מבקש מידע או מבקש להירשם לשירותים הטעונים הרשמה או מנוי.

4. כאשר אנו מתכוונים להשתמש במידע האישי שלך, אנו מבקשים זאת מראש, על מנת שתחליט אם אתה רוצה לספק לנו את המידע או לא.

5. מידע המאפשר זיהוי אישי שלך, יישמר בסודיות מוחלטת. פרטי זיהוי אישיים שאתה מספק לנו לא יהיו זמינים לצדדים שלישיים ללא אישור מפורש שלך.

6. אנו מדגישים כי לא חלה חובה חוקית למסור את המידע.

המידע שייאסף והשימוש שיעשה בו:

1. אנו מגבילים את בקשותינו לקבלת מידע אישי בסיסי בלבד, כגון:

א. שם מלא

ב. מספר טלפון

ג. כתובת דואר אלקטרוני

2. אנו מגבילים את איסוף המידע האישי למידע שאנו מאמינים כמינימלי ביותר על מנת לספק לך את השירותים המוצעים באתר או באמצעותו.

3. המידע אשר יימסר ישמש לטובת גבייה, שליחת דיוור ישיר וקשר עם הלקוח, שליחת דבר פרסומת, ניוזלטר והודעות שיווקיות; טיוב נתונים, מתן שירותים ללקוחות, ניהול מועדון לקוחות, ניהול מידע על תלמידים / סטודנטים / משתלמים, ניהול מכירות, שיווק וגיוס לקוחות.

4. המידע שתעביר לנו לא יימסר על ידינו לצדדים שלישיים בתמורה ו/או ללא תמורה אלא אם תיתן את הסכמתך לכך מראש ו/או לדרישת רשות מוסמכת.

Cookies (עוגיות):

1. קובץ Cookie הוא קובץ המכיל חלקים מסוימים של מידע שהאתר יוצר במחשבך בעת הגלישה באתר. הקובץ מאפשר שמירת מידע לגבי העדפותיך בכל הקשור בשימוש באתר.

2. על מנת לשפר את חוויית הגלישה שלך באתר, האתר משתמש ב- Cookies. רוב הדפדפנים כיום יודעים לזהות מתי "Cookie" מוצע, ולאפשר לך לסרב או לקבל אותו. אם אינך בטוח אם לדפדפן שלך יש יכולת זו, עליך לבדוק עם יצרן התוכנה או ספק שירותי האינטרנט שלך. איננו משתמשים בקבצי Cookie כדי לעקוב אחר הרגלי הניווט של המבקרים שלנו.

גישתך ושליטתך בפרטי הזיהוי שלך:

באפשרותך לבצע את הפעולות הבאות, בכל עת, על ידי פנייה אלינו באמצעות כתובת הדוא"ל שלהלן:

1. לבדוק איזה מידע אישי שלך יש בידנו, אם בכלל.

2. לשנות/לתקן את הפרטים אשר בחרת להעביר לנו.

3. לבקש מאתנו למחוק כל מידע שנאסף אודותיך (יחד עם זאת יש לדעת כי, לא נוכל לספק שירותים מסוימים ללא המידע).

4. להביע כל חשש כלשהו שיש בידך לגבי השימוש שנעשה במידע אישי שלך.

קניין רוחני:

כל זכויות בכל המושא לזכויות קניין רוחני, המופיע ו/או מוצג באתר, הינו בבעלות החברה בלבד ואין לעשות בהם שימוש ללא אישור החברה מראש ובכתב.

יצירת קשר:

ניתן ליצור עמנו קשר בכל עת בכתובת הדואר האלקטרונית הבאה info@hackeru.co.il

להורדת
הסילבוס