תוכן טוב הוא לא דבר שקל ליצור אותו. רבים חושבים שכל מה שצריך לעשות הוא לכתוב כמה משפטים, אולי לתבל אותם בכמה ביטויי מפתח של קידום אתרים בגוגל, אבל כתיבת תוכן יכולה משימה מאתגרת: התוכן צריך להיות כתוב בצורה מדויקת מבחינת איות ודקדוק, הוא צריך להיות נכון מבחינה עובדתית, לעניין את הקורא, להיות מובן לו, לעיתים לעורר מחשבה או להניע לפעולה. עם זאת, תוכן טוב לא חייב להיות משימה מפרכת שאורכת נצח. בהחלט יש דרכים לכתוב תוכן מעולה בתדירות גבוהה, וזו לא נחלתם של כותבי תוכן מנוסים בלבד. בעזרת עשרה סודות שיפורטו להלן גם אתם תוכלו לכתוב תוכן טוב ומהר.

1. דברו עם הקוראים כאילו אתם מנהלים איתם שיחה

השתמשו בשאלות כדי לגרות את תהליכי המחשבה של הקוראים. השתמשו במילים שהם מכירים ולא בשפה גבוהה מדי או נמוכה מדי. הימנעו מחוסר טקט ואל תהיו וולגריים.

2. הקפידו על מעברים חלקים בין משפטים ופסקאות

סדרו את התוכן באופן הגיוני על מנת לשמור על בהירות והבנת הנקרא. הצבת הנושאים החשובים ביותר בתחילת התוכן תסייע לכתיבה שלהם לזרום באופן שוטף ומהיר יותר.

3. שאבו השראה מן הטובים ביותר

כותבים טובים נוהגים גם לקרוא, וכמה שיותר. הקפידו לקרוא ולגוון את הכותבים שאת התכנים שלהם אתם צורכים, כשאתם שואבים השראה מן הכותבים הטובים ביותר בתחום שאתם רוצים לכתוב עליו.

4. השחיזו את הכותרות שלכם

הכותרות חיוניות למשיכת תשומת לב הקורא, ומהן נוצר הרושם הראשוני אצל הקורא אודות התוכן שלכם. כותרת ארוכה מדי, משעממת מדי או לא רלוונטית לפיסקה שאחריה, עלולה לגרום לקוראים לוותר על התוכן.

5. כתבו תחילה את כותרות המשנה ואז את גוף הטקסט

כאשר הדף שלכם ריק, הרבה יותר קל ליצור עליו את השלד ולאחר מכן להתחיל לעבות אותו באמצעות כתיבת הפיסקאות שבין כותרות המשנה. סדר הוא המפתח לבהירות רעיונית, לכן חשוב להקפיד עליו.

6. השתמשו בעזרים ויזואליים

רוב התכנים שהופכים ויראליים ברשת הם תכנים שלכל הפחות מצורף אליהם מם (Meme) או תמונה. לא משנה עד כמה התוכן שלכם מוצלח – הוספת תמונה טובה תגדיל משמעותית את הסיכוי שהקוראים ירצו לשתף זאת עם חבריהם.

7. קצרו בדברים

לרוב האנשים קשה לעקוב אחר משפטים מפותלים וארוכים. לעומת זאת, משפטים קצרים מסייעים להבנת הנקרא על ידי הקוראים.

8. השתמשו בקול שלכם כדי ליצור טקסט כתוב

בעבר אנשים נהגו להכתיב טקסטים לאנשים אחרים (עד היום אפשר לראות בסרטים ישנים מנהלים שמכתיבים מכתב כלשהו למזכירותיהם וכדומה), אולם היום אפשר להשתמש במחשב או בסמארטפון לשם כך: הקליטו, תמללו ותרגמו את עצמכם, ולאחר מכן תוכלו לערוך את התוכן שקיבלתם, להוסיף סימני פיסוק וכדומה.

9. קודם תכתבו, אחר כך תערכו

כשאתם נמצאים בתוך שטף של כתיבה, הישארו מרוכזים בכתיבה עצמה ואל תעצרו כדי לתקן את עצמכם. רוב הסיכויים הם שהטקסט שלכם לא ייצא מושלם כבר בניסיון הראשון, אבל תמיד תוכלו לערוך, לתקן ולבצע שינויים מאוחר יותר.

10. השתמשו בכלים כדי לערוך את התוכן

בודק השגיאות האוטומטי של וורד הוא אולי המפורסם ביותר מבין הכלים המסייעים בעריכת התוכן, ואם אתם כותבים באנגלית תוכלו להיעזר גם ב-.Grammarly

סיכום

המפתח לשיפור באיכות הכתיבה שלכם הוא אימון. הקפידו על הכללים שהובאו לעיל, כגון סדר בדברים, כתיבה ללא מעצורים ועריכה בשלב מאוחר יותר. גם אם בהתחלה הטקסטים שלכם לא ישברו את האינטרנט מרוב ויראליות, הרי שעם הזמן והאימון יחול בהם שיפור משמעותי.
לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה